bmw_r1300gs_cartec




Omezení výkonu- 35Kw = poškození motoru?

  • 0

    18.9.2021 od Bardys24

    Ahoj skupino,
    Mám takový dotaz, na který nemůžu najít jednotnou odpověď.

    Jde mi o seškrcení motorky například BMW F 800 GS na 35 kW. Motorka má 63 kW, v ničem není problém. Byl jsem se poptat na toto v Hondě a pán ze showroomu mi říkal že motor tím strašně trpí, že když je výkon omezený tak je omezen celý chod motoru, tím je myšleno přívod vzduchu (primárně) a tak dále... Výsledkem prý je, že motor je celý zakarbonizovaný, mechanicky poškozený a celkově zanesený, po větším nájezdu km.

    Přímo mi dal příklad že po ujetí 20 000km je dost možné že bude potřeba udělat GO motoru.
    Samozřejme beru názor někoho kdo se tím živý a rozumí tomu mnohem víc než já. Ale opravdu by mě zajímal váš názor, popřípadě zkušenosti.
    Díky za odpovědi !

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (4)
  • 1

    18.9.2021 od Hydropes

    Ahoj,
    V dnesni dobe strikacek uz jsou restrikce reseny ve velke mire jinou mapou v RJ...Tohle reseni se pouziva dlouhe roky i u aut a neni s tim zadny problem...
    Ale i kdyz se driv davaly restrikce do sani...dorazy na soupata v karbcich apod....nechapu,proc by mel byt motor mechanicky poskozeny ...

    Doplnit odpověď

  • 1

    19.9.2021 od combust

    Kdyby "pán ze showroomu v Hondě" měl pravdu tak by 90% motorek s výkonem nad 70kW byla kaput kvůli karbonu protože většinu času beztak jezdí v režimu částečné zátěže (400kg cesťáky co jezděj dlouhý štreky povolenejma rychlostma by zhebly jako první protože pro udržování rychlostí do 130-150km/h si na rovině vystačí s pár kW výkonu, při 100km/h stačí asi 7kW).
    "Pán" si zřejmě přečetl něco o karbonu u přímovstřikovejch motorů v autech kde po delším provozu "spořílkové" v kombinaci s nevhodnou konstrukcí dokázali zatáhnout ventily karbonem (nebo má možná tyhle názory založený na zkušenostech s majiteli NC ).

    Doplnit odpověď

  • 0

    18.9.2021 od Haski

    Měl jsem F800GS rv.2015 s 35kW origo od BMW z výroby. Seškrcení bylo v jiném (větším) poloměru vodítka lanka u škrtící klapky (je tam samozřejmě i ten menší poloměr), je to kvůli dráze otočení plynové rukojeti, a pak zarážky u klapky (tu stačilo ohnout). Výkon jsem pak měl 63kW (ověřeno s jinou 63kW F800GS).
    U BMW mi potvrdili, že jiný SW tam není.

    Doplnit odpověď

  • 0

    22.9.2021 od Martin50

    Mám zkušenost s Hondou CX500 (vidlicový dvouválec) s dvojí restrikcí: clonky v obou výfukových svodech a jiné trysky v karburátoru. V časopise Motorrad byl popsán test této verze 20KW (normálně 37KW) a bylo zde konstatováno, že spotřeba je u takto seškrcené verze vyšší. Motor mé Hondy měl při koupi najeto 43000 km a přesto byl teplem poškozen stator alternátoru. Proto ten motocykl měl takto nízký nájezd.
    Tedy, více spotřebovaného paliva, permanentně dušený motor, teplejší olej a přehřívaný a tím i poškozený alternátor. Ale stříkačky, jak je napsáno výše, nemají problém.

    Doplněno:

    Cx na ten stator trpí,me se to stalo i u plné verze...

    25.9.2021 od ja.janos

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist