Je toto chování BMW 1150 GS normální?

  • 0

    17.11.2015 od šubrt

    BMW 1150 GS (2003) jsem si pořídil před pěti lety. Prosím o radu někoho, kdo má s tímto typem větší zkušenosti, než-li já. Během poslední sezony mi začali vadit na chování mota některé věci, kterých jsem si dříve ani nevšímal. Asi nejvíc mi vadí, že když např. při předjíždění vytočím čtyřku a následně tam zařadím pod plynem pětku, zdá se mi, jako by se celá moto chtěla zalomit a poposkočí do strany. Při kochačce se to vůbec neprojevuje. Může to být způsobené vodorovným uložením válců? Druhý problém je v kovovém zvuku (klepání) při volnoběhu v levém válci, kdy při vyšších otáčkách zvuk klepání zmizí. Po delší jízdě a ohřátí motoru je klepání při volnoběhu výraznější. Nedokážu posoudit, zda se za těch pár let hlasitost klepání zvýšila. A poslední problém, který nastal letos je ten, že se při jízdě a někdy při zatočení hlavně vlevo, vždy při přidání plynu odněkud zespodu ozve vysoký zvuk, připomínající tření plechů o sebe. Zvuk přichází spíše v nízkých otáčkách, kdy přidávám plyn a rozjíždím moto na vyšší stupeň, než-li bych měl. Předem díky za rady a tolerujte mé technické znalosti a věk .

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (6)
  • 2

    17.11.2015 od Namork1

    Ahoj jen skráceně .... jestli u této převodovky tam rveš kvalty pod plynem tak si myslím že to není nic divného že se to chce rozletět , to klepání na levém válci asi bude špatný napínák rozvoďáku ... docela častá věc .... řešilo se to modifikovaným novějším napínákem. Co se týče toho zvuku při přidání na vyšší kvalt, něco jako cinkání, tak je to taky časté, pomáhá vytočit prudce plyn. Víc si ale určitě počti na bmw.gs

    Doplnit odpověď

  • 1

    17.11.2015 od TOMAS-650

    hoi, s tím klepáním a vibracemi motoru při akceleraci z nízkých otáček sem se potýkal taky a konzultoval sem to se servisákem co má taky tenhle stroj. Loni začali do naturálu95 přidávat víc "bio složek" a těmto motorům to příliž nesvědčí. Jezdit se na to dá ale je to utrpení. (na rakouský benzín to jede v poho) U nás sem přešel na "plnotučný" benzín a je to v poho. Takže minimálně 98 (nejlépe Verva 100 od Benziny) a budeš mít klid. A svezení je úplně jiný A neposlouchej kecy o tom že v benzínu není rozdíl, sou to "názory" těch co mají silné stroje a nevyužívají plný výkon motoru. U 1150 je rozdíl dobře znát. (mám na tomhle stroji přes 63tis. km za 5 sezon)

    Snad ti rada pomůže Tom

    Doplnit odpověď

  • 0

    17.11.2015 od šubrt

    Díky za rady, měj se.

    Doplnit odpověď

  • 0

    17.11.2015 od Karaya1

    Čau jmenovče,
    zvuk, podobný klepání kamínku v plechovce, který se Ti line z motorky při akceleraci s podtočeným motorem, je normální... Natankuj "plnotučný" benzín a při projížďce řaď ve vyšších otáčkách. Zkrátka mu dej trochu za uši. Je to opravdu 1000x omýlané téma a jediné co pomuže, je toto

    K tomu řazení : osobně si myslím, že se neděje nic zvláštního. Ten jev bude dán chodem motoru a jeho uložením. Určitě sis všimnul , když na neutrál , na stojánku vrkneš plynem, jak se Báwo pohne. Kor když řadíš "pod plynem"

    Ke klepání ve válci : asi jak píše Namork1. Ještě, jaký používáš olej? Výrobcem je doporučený 20w50.

    Přihlaš se k nám, na www.bmwgs.cz a tam se dočkáš fundované odpovědi na Tvé otázky od lidí, kteří se servisem i živí

    Doplnit odpověď

  • 0

    18.11.2015 od restore

    Jak bylo psáno výše,pohyb do stran je dán koncepcí motoru.Není to chyba,ale vlastnost....Někomu to může vadit,někdo si toho ani nevšimne,každopádně to na jízdí vlastnosi nemá nijak zásadní vliv.
    Klepání z jedné strany bývá obvykle způsobeno vůlí kladky lanka na tělese sacího potrubí.Zkusil bych lehce zatlačit prstem na kladku.Pokud je to ono,klepání přestane.Další možností je velká axiální vůle vahadel .Na tu se při servise obvykle zapomíná....No a poslední možnost je vadný napínák rozvodového řetězu...Časem propouští olej a nedopíná řetěz jak má....Nic z popsaného není na opravu náročné a dá se pořešit za relativně málo peněz...
    Pazvuky z pod motoru je evergreen majitelů GS.Občas pomohl kvalitnější benzín a mi osobně pazvuky zmizely po namontování laďáku (změna protitlaku)....Můj názor je,že to způsobuje katalyzátor,ale je to jen moje domněnka,nebo teorie...jak si kdo přeje

    Doplněno:

    Chlapy díky za odpovědi.

    21.11.2015 od šubrt

    Doplnit odpověď

  • 0

    28.11.2015 od newman11

    Ahoj, doplnil bych k tomu klapání, že by mohla pomoci synchronizace klapek. Měla by se dělat v podstatě s olejem. Měl jsem stejný problém a po seřízení byl klid. Měl jsem 1150 r.v. 2001, najeto cca 125 000 km přes rok. I přes najeté km stav nové moto. Naprosto dokonalá moto, bohužel do těžšího offu ne zcela optimální..... Ale výhledově, za pár let, určitě bude zase v garáži
    Petr

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist