megamoto_dunlop_kveten




svíčky

  • 0

    28.4.2021 od napalm

    Zdravím pánové, mám er 5 rv.2000 potvora po zimě nestartuje, pravděpodobně budou uchcané svíčky, (žena nechala otevřenej benzín celou zimu). Potřebuji se tedy na ně dostat a vyčistit/vyměnit. Můj dotaz tedy zní, dostanu se na svíčky tak, že sundám nádrž, odpojím akbeláž a svíčky jsou přístupné klasickým klíčem na svíčky, nebo potřebuji "delší" klíč na svíčky? abych pak nebyl vyjukanej. Díky za případné odpovědi a přeji pěknej den :)

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 0

    28.4.2021 od majkl1986

    Ahoj,
    ano stačí sundat nádrž. Pokud ti někdo bude asistovat, tak není třeba ani sundavat, ale jen jí vyháknout ve předu z gum a dát na stranu. Bohužel i tak tam bude málo místa. Pokud máš svíčák z origo nářadí, tak to bude lepší. Já origo nářadí neměl a musel jsem použít dokupovaný bez kloubu. Byl to porod. Je tam dost málo místa, tak to chce pevné nervy a nejlépe klíč s ráčnou v očku Dělal jsem to bejvalce minulý měsíc, to samé. Uchcaný

    Doplněno:

    Jop, doporučuji po vypojení fajfky to nejprve profouknout kompresorem. Je to tam dost utopený a bude tam dost bordelu. Ať ti to pak nenapadá do motoru.

    28.4.2021 od majkl1986

    Jop, doporučuji po vypojení fajfky to nejprve profouknout kompresorem. Je to tam dost utopený a bude tam dost bordelu. Ať ti to pak nenapadá do motoru.

    28.4.2021 od majkl1986

    Doplnit odpověď

  • 0

    28.4.2021 od _ldp_

    Tím uchcáním bych si nebyl tak jistý. Pokud by měl benzín protéct až do motoru, pak by za prvé musel kohout zůstat v poloze PRI a za druhé to, že netěsní jehly plováků v karburátorech.

    Pokud už se nakonec takto stalo, pochybuju, že benzín po celé zimě zůstal ve válcích. Pokud by byl některý z válců úplně zalitý, pak je pravděpodobné, že by nešlo vůbec natočit. Pokud už do motoru nateklo, pak je benzín už dávno přes kroužky dole ve skříni v oleji. Zkontroloval bych hladinu oleje, jestli není nad ryskou.

    Jinak bych to viděl na zalepené karburátory bio sračkami z benzínu. Před koncem sezóny tankuju 100oktan, ale stejně cca co 2-3 roky musím po zimě s karburátory ven na čištění.

    Doplněno:

    Přesně tak. To by se nemělo stát a ona stejně ER-5 nemá polohu kohoutu OFF, ale i na ON nebo RES se toto nemůže stát, pokud vše funguje, jak má. Zkontrolováním svíček se nic nezkazí. Taky bych vypustil karburátory a případně je nechal vyčistit, taková klasika...

    28.4.2021 od MarekHajny

    Doplnit odpověď

  • 0

    6.5.2021 od Jirka_Čech

    Mně ER-5ka standardně nechtěla po zimě startovat. Z pravidla to byla kombinace obyč naturalu 95 a studenějšího jarního (u mě spíše zimního) počasí.

    Natankovat 100 oktanový benzín udělalo veliký rozdíl, takže na zimu určitě vždy brát plnou nádrž 100ky. Za druhé bych motorku před prvním startem nechal alespoň pár hodin rozehřát na sluníčku. Sytič ne-sytič, karburátor nastavený na teplou sezónu prostě nemá rád zimu.

    PS není špatné zkontrolovat, že je ten palivový kohout opravdu otevřený a baterka je nabitá a připojená. Je to absurdní problém, ale nejsem jediný, kdo na něho po zimě narazil

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist