globalmoto_duben_nolan




Výkon motoru Piaggio X9

  • 0

    1.11.2015 od TomTahoe

    Zdraví všechny magory do motorek a skůtrů. Potřeboval bych radu.

    Dal jsem svůj skutr Piaggio X9 250 z r.2007 do nejmenovaného značkového servisu v Praze na velký servis ve 12 tis.km. Měnily se náplně, pneu atd..., hlavně ale řemen variátoru a válečky, které už bylo slyšet..
    Po převzetí ze servisu má motor pěkný vyvážený zvuk, bez jakýchkoliv výkyvů ve volnoběhu i směrem nahoru.
    Co mě ale trápí.... ačkoliv otáčky volnoběhu zůstaly stejné, jsem přesvědčen, že zrychlováním se motor daleko více vytáčí než před servisem. Běžnou 60-ti km rychlost točí motor o cca 2 tis.otáček více a pokud zrychlím na 80-100, mám pocit, že motor vyběhne z uložení....
    Je možné, že výměna válečků a řemene toto ovlivnila ?, nebo skutr ztratil výkon, který měl před servisem ?, mám to reklamovat ??
    Díky za radu či vysvětlení, jsem poměrně laik. Tom

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (6)
  • 1

    15.11.2015 od speedee

    Kdybys o svém skůtru něco přečetl tak zjistíš, že změnou gramáže válečků můžeš ovlivnit akceleraci na úkor spotřeby a spousta nadšenců si takhle skůtry ladí podle nálady, vlastního uvážení, nebo podle účelu použití (jízda do práce, nebo závodní použití apod.) Pokud o tom nic nevíš tak si o tom nejdřív něco přečti. Pokud jsi chtěl zůstat u původní gramáže, tak jsi to měl svému mechanikovi oznámit. Pokud jsi měl válečky fest ohoblované tak měly stejně jinou hmotnost než nové a pak je logické, že se chovaly jinak. Hlavně jsi nenapsal zda se měnila i kontrastní pružina, která má na nastavení podstatní vliv.
    Osobně jsem u svého skůtru záměrně dosáhl vyšších otáček což mnohem zlepšilo pružnost jízdy.
    Co se týká řemenu, zde nelze experimentovat, jak tu někdo psal že ti dali delší řemen je pi....na. Délka řemenu je vždy stejná, kdybys ho měl delší tak se ti roztrhá o skříň variatoru.