globalmoto_duben_nolan




Výkon motoru Piaggio X9

  • 0

    1.11.2015 od TomTahoe

    Zdraví všechny magory do motorek a skůtrů. Potřeboval bych radu.

    Dal jsem svůj skutr Piaggio X9 250 z r.2007 do nejmenovaného značkového servisu v Praze na velký servis ve 12 tis.km. Měnily se náplně, pneu atd..., hlavně ale řemen variátoru a válečky, které už bylo slyšet..
    Po převzetí ze servisu má motor pěkný vyvážený zvuk, bez jakýchkoliv výkyvů ve volnoběhu i směrem nahoru.
    Co mě ale trápí.... ačkoliv otáčky volnoběhu zůstaly stejné, jsem přesvědčen, že zrychlováním se motor daleko více vytáčí než před servisem. Běžnou 60-ti km rychlost točí motor o cca 2 tis.otáček více a pokud zrychlím na 80-100, mám pocit, že motor vyběhne z uložení....
    Je možné, že výměna válečků a řemene toto ovlivnila ?, nebo skutr ztratil výkon, který měl před servisem ?, mám to reklamovat ??
    Díky za radu či vysvětlení, jsem poměrně laik. Tom

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (6)
  • 1

    15.11.2015 od speedee

    Kdybys o svém skůtru něco přečetl tak zjistíš, že změnou gramáže válečků můžeš ovlivnit akceleraci na úkor spotřeby a spousta nadšenců si takhle skůtry ladí podle nálady, vlastního uvážení, nebo podle účelu použití (jízda do práce, nebo závodní použití apod.) Pokud o tom nic nevíš tak si o tom nejdřív něco přečti. Pokud jsi chtěl zůstat u původní gramáže, tak jsi to měl svému mechanikovi oznámit. Pokud jsi měl válečky fest ohoblované tak měly stejně jinou hmotnost než nové a pak je logické, že se chovaly jinak. Hlavně jsi nenapsal zda se měnila i kontrastní pružina, která má na nastavení podstatní vliv.
    Osobně jsem u svého skůtru záměrně dosáhl vyšších otáček což mnohem zlepšilo pružnost jízdy.
    Co se týká řemenu, zde nelze experimentovat, jak tu někdo psal že ti dali delší řemen je pi....na. Délka řemenu je vždy stejná, kdybys ho měl delší tak se ti roztrhá o skříň variatoru.
    Na stránkách Scootland.cz se dozví vše podstatné i úplný laik, doporučuji pročíst a pak teprve polemizovat.

    Doplnit odpověď

  • 0

    2.11.2015 od Jakub59

    Určitě bych si v servisu prověřil jestli ti dali stejnou gramáž válečků do variátoru jako si tam měl původně.

    Doplnit odpověď

  • 0

    2.11.2015 od denisbiker

    Jj jak psal kolega. Buď osadili delší řemen, ale spíš dali lehčí válečky.

    Doplnit odpověď

  • 0

    5.11.2015 od FlashGordon

    Vypadá to na lehký válečky, zkus dát krapet těžší .)

    Doplnit odpověď

  • 0

    8.11.2015 od TomTahoe

    Díky za vaše názory, je to skutečně tak. V servisu přiznali, že dali jiný řemen i válečky......!!
    Argumentují tím, že dle VIN kódu motorky, nabízí Italský katalog náhradních dílů 4 možnosti řešení, rozuměj 4 varianty řemenu a válečků.

    Je to ale vůbec možné ? Na co by pak byl VIN kód.
    Vždyť to by znamenalo, že můžou mít ještě tři pokusy pro správnou variantu.

    Nabízí se vysvětlení, že mechanik "pouze" popletl díly, což servis určitě nepřizná a dál bude omílat mantru - " to víte, Italové ".
    Už teď mě na...li a budu asi hledat jiný servis.
    Máte někdo dobré zkušenosti v Praze ?

    Doplnit odpověď

  • 0

    15.11.2015 od JirkaB

    určitě to souvisí s válečky, rozdíl 2000 otáček není normální, něco je špatně

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist