Originální díly PARTSDEPOT




Tvrdá brzda

  • 0

    16.11.2020 od kamcaJK

    Ahoj. Koupil jsem drakouše xvs 650 říkám si že mně pro začátek stačí. Nemám absolutně žádnou zkušenost . Jsem motorkářský potěr. Příjde mi že brzda je docela dost tvrdá musím docela dost zabrat a to nejsem žádný hubený ořezávátko . Jezdí semnou kamarád se suzuki intruder 1400 a když sáhnu na jeho brzdovou páčku má jí krásně měkou. Chci se zeptat jestli u této motorky je to takto konstrukčně řešené a nebo mám problém který je třeba vyřešit. Děkuji za reakce a příp. rady.
    PS: Co ta řadička? to je taky děs skoro vykloubená noha

    Doplněno:

    Nevím co je na tom dotazu špatného od kdy to má co dělat s věkem. Psal jsem že nemám zkušenosti. Učíme se celý život.
    Nemohu říci že by to špatně brzdilo ale musím za to hrozně rvát.

    21.11.2020 od kamcaJK

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (5)
  • 0

    19.11.2020 od Maxipes_Fík

    Musíš dostat do hydraulického okruhu trochu vzduchu, sice potom nebude brzda brzdit, ale páčka bude "krásně měkká", tak jak ji má měkkou kamarád

    P.S. fakt myslíš ten dotaz vážně?, v padesáti třech letech?

    Doplněno:

    Ještě zkus vzít za brzdovou páčku a druhou rukou povolit odvzdušňovák na třmenu, když to vystříkne, tak je brzdová hadice průchozí. Někdy se stará hadice uvnitř rozesere a vznikne v ní zpětný ventil, ale většinou to způsobuje, že zůstává tlak v brzdovém třmenu a brzdí to furt, ne že by se nedostal tlak z pumpy do třmenu.

    24.11.2020 od Maxipes_Fík

    To je zase debata k posrání.
    V původním dotazu nepíšeš, že motocykl špatně brzdí, ale cituji: "Jezdí semnou kamarád se suzuki intruder 1400 a když sáhnu na jeho brzdovou páčku má jí krásně měkou" a když Ti toto cituji v odpovědi, tak se pohoršuješ, cituji: "///////////////z prominutím to zní velice dospěle"
    Dále píšeš (dosti blbě se Tvůj text čte, možná sis ještě ve svém věku nepovšiml, že se v souvětích používají interpunkční znaménka), že tomu rozumíš a že každá pumpa tlačí jinak, samozřejmě že jinak, podle pákového převodu na píst pumpy a podle plochy pístku, ale u všech hlavních brzdových válců platí fyzikální zákony a tlak brzdové kapaliny je přímo úměrný síle působící na píst a nepřímo úměrný ploše pístu a síla působící na brzdové desky nebo pakny je zase přímo úměrná tlaku kapaliny a ploše pístu (pístů) brzdového třmenu nebo prasátka. Takže u hydraulických brzd bez závad (zavzdušnění, nafukující se hadice, nezajeté brzdové desky nebo pakny atd.) a bez konstrukčních chyb, musí být ovládací prvek (pedál, páčka) v poloze začínajícího brzdění "tvrdý", když je "gumový", pak je někde chyba.
    Pokud máš páčku a pedál tvrdý (nemám na mysli páčku opřenou o heft a pedál o doraz) a při tom motocykl špatně brzdí (ovládací síla je moc velká), tak máš buď blbé brzdové desky (nevhodné obložení) nebo zamaštěné kotouče a obložení. To, že má kamarád "páčku brzdy krásně měkkou" znamená, že má v okruhu bublinu, nebo má nahovno brzdové hadice, nebo nové nezajeté brzdové desky. Než se v tom začneš vrtat (kromě zjištění čistoty a nezamaštěnosti třecích ploch brzd), tak by bylo nejlepší porovnat ovládací sílu brzd s jiným motocyklem stejné značky a typu. Běžně se dá přední brzda ovládat jedním až dvěma prsty, pokud se nejedná o lanovod a buben.

    P.S. nemůžu si pomoct, nesahej "kamarádovi na jeho brzdovou páčku, když ji má krásně měkkou"

    22.11.2020 od Maxipes_Fík

    sice potom nebude brzda brzdit, ale páčka bude "krásně měkká", tak jak ji má měkkou kamarád ////////////////z prominutím to zní velice dospěle.

    22.11.2020 od kamcaJK

    Pane prosím Vás pokud neznáte věcnou odpověd bavíme se o hov......ně. Já Vám samozřejmě děkuji za tucet rad ale bohužel mi nikterak můj problém nevyřešily.

    22.11.2020 od kamcaJK

    Zřejmě jsi nerozuměl mé otazce.Samozřejmě , tomu rozumím. Ale různá vozidla jsou také jinak konstrukčně řešené a každé vozidlo také brzdí jinak ačkoliv má zjevně brzdy v pořádku. Nepotřebuji znát anatomii brzdového systému samozřejmě jí znám ale každá pumpa tlačí jinak. Tak jsem chtěl jen vědět jestli to mají stejné motorky podobné a nebo to mám řešit. Pokud na tomto stroji má být brzda tvrdší OK pokud ne vyřeším. Ale nechce se mi s tím srá...t a výsledek pak stejný.

    21.11.2020 od kamcaJK

    Předpokládal jsem, že jsi už v životě řídil různá motorová vozidla, třeba automobily a že tedy víš jak se chovají hydraulické brzdy z hlediska jejich ovládání, když jsou v dobrém technickém stavu, když se šlápne na pedál brzdy, tak v poloze, kdy začínají brzdy brzdit je pedál "tvrdý" a dál se účinek brzd reguluje silou působící na pedál (páčku) brzdy a ne hloubkou prošlápnutí "měkkého" pedálu u zavzdušněných brzd, nebo brzd se špatnými, nafukujícími se hadicemi.

    21.11.2020 od Maxipes_Fík

    Doplnit odpověď

  • 0

    20.11.2020 od ja1

    Jde o to jak brzdí. Jestli nevaznou pistky v brzdici.

    Doplněno:

    Taky možnost že je v nadobce moc kapaliny a je i nad gumovým balonkem

    23.11.2020 od ja1

    Doplnit odpověď

  • 0

    22.11.2020 od mscallisto

    Brzdová kapalina je hygroskopická tzn. pohlcuje vlhkost, tzn, že při brždění se nepatrné množství kapaliny, která už je zřejmě na výměnu právě díky obsažené vlhkosti odpařuje a vzniká tlak. Na řidítkách v brzdové nádobce, když odšroubujete víčko je tam ventil, ketrý je v 99% ucpaný či "zarostlý" uvidíte to. Je tam těsnící guma a na ní kovová membrána a dráhy vedou k otvoru cca 5mm velikého, které je vylisované ve víčku, očistit případně vyměnit kapalinu. Pokud je to uzavřené vyvíjí se na kapalinu v nádržce tlak proto je to tvrdý jako šutr.

    Doplněno:

    Mě je to tak nějak jedno jestli rozumíš a nebo ne, ten člověk už jsem zřejmě nepřijde a já také ne, protože to prostě nemám za potřebí, zabývám se jinými věcmi než motorkami či auty a jejich funkcí, jinak vlivem teploty mění kapalina svůj objem vzniká tlak nebo podtlak, proto je tam memrána a expanzní nádobka která tlak a objem vyrovnává, takže když je ten otvor pro vyrovnávání tlaku ucpaný, dělá to přesně to, co to dělá, ty Barone Prášile...

    25.11.2020 od mscallisto

    Ten překlep není zvednutí, ale ztvrdnutí, to je to, o čem se tady furt píše, Plho. Ty nepochopíš normální překlep (jeden), ale já nerozumím jazyku tvého kmene vůbec, to bych musel být jasnovidec.

    24.11.2020 od Maxipes_Fík

    Možná, že je to blbě napsaný. Proč by mělo zvedat páčku? Bute to "tvrdý" o ten tlak který vzniká a nemá se jak vyrovnat (dělá to samé když je kapalina nad rysku), pokud je ten otvor pro vyrovnávání tlaku ucpaný dělá to přesně tohle: Jestliže na kapalinu působí vnější tlaková síla, pak tlak v každém místě kapaliny vzroste o stejnou hodnotu. Prostě ať tu memránu s tím otvorem vyčistí a zkontroluje hladinu s ryskou a bude to OK, mám stejnou motorku a stejný problém jsem kdysi tímto vyřešil poněvadž ten otvor byl zarostlej...

    22.11.2020 od mscallisto

    První řádek až po "pohlcuje vlhkost" je pravda, dál už je to pohádka hodně přitažená za vlasy. Pohlcováním vlhkosti se snižuje bod varu brzdové kapaliny z původních 260 stupňů Celsia, ale až do dosažení teploty varu v brzdovém třmenu nemá stará kapalina žádný negativní vliv na funkci brzd (kromě možného korozivního působení). Ucpaný přívod z nádobky do hlavního brzdového válce v žádném případě nemůže už z principu způsobit ztvednutí páčky brzdy.
    Zajímalo by mě, kam na ty hovadiny někteří chodí, cituji: "Pokud je to uzavřené vyvíjí se na kapalinu v nádržce tlak proto je to tvrdý jako šutr.", to by ani Baron Prášil nevymyslel.

    22.11.2020 od Maxipes_Fík

    Doplnit odpověď

  • 0

    25.11.2020 od petruMRD

    Ty kháres, te debata, že by mi z toho stvrdla páčka

    Doplnit odpověď

  • 0

    26.11.2020 od chatra

    Virago 535, rok 91, před výměnou brzdové hadice za pancéřovou byla brzda měkká, jak pružila hadice. Po výměně hadice je brzda přesnější, ale páčka se jeví tvrdší. Brzdilo to dobře před i po výměně.
    Nejdřív bych vyměnil kapalinu a při té příležitosti vyčistil nádobku, pak preventivně vytáhl destičky a zkontroloval, jestli ve třmenu něco nevázne. Odvzdušnit, vyzkoušet a pokud bude brzda fungovat jak má, označil bych vyšší sílu na páčku za vlastnost a zvykl si na ni.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist