-
2.10.2020 od DukeFan
Ahoj. Stává se mi, že na neutral dojizdim křižovatku / kruháč a pak chci zařadit jedničku ve chvíli kdy moto jede třeba 4-5 km/h. V tuhle chvíli ale na první pokus někdy nejde jednička zařadit. Ukazatel zařazené rychlosti zmizí. Pak jsou dvě možnosti : znovu vymáčknout spojku a zkusit tu jedničku dát znovu (to zabere) a nebo zkusit jedničku kopnout opakovaně nohou - na druhý třetí pokus tam západne. Tohle chování se neděje úplně vždy, ale třeba v jednom případě ze tří.
Pokud Duke úplně stojí, není s řazením jedničky žádný problém.
Moto je v tuhle chvíli čerstvé po servisu po prvním roce provozu tzn. výmana oleje a filtrů.
Rád bých se zeptal, zda je takové chování normální nebo ne. Děkuju.
-
2.10.2020 od Michal_KA
ahoj, to je tazka otazka, standarne sa na moto nedojizdi na neutral (o:
ale sem tam som to urobil a radsej som tam kopol "2" ale podla mna je to blbost dojizdet na nautral -
2.10.2020 od jaran111
Buď z 2 rovnou na 1 nebo musíš s meziplynem. Na neutrál se nedojíždí.
-
2.10.2020 od Kafoholik
Vrknout plynem, spojku a řadit...
Ale není to zdravý pro převodovku. Není ani žádný důvod to dělat.
Neutrál za jízdy tak max když už opravdu zastavuju.
Motorky nemají synchronizaci jako auta a navíc přechod na neutrál z vyšší rychlosti hrozí problémama, kdy třeba v 60 km/h, což odpovídá otáčkama 4. kvaltu musíš přejít přes pomalejší trojku a dvojku. Hřídel a spojka se přetáčí a kdybys náhodou z nějakého důvodu pustil spojku na nižším kvaltu, tak si buď natlučeš, nebo přetočíš motor. Případně obojí. Takže to nedělat... -
2.10.2020 od JACOBO25
Jak tu píšou další, nedělej to. A když už, tak tam nedávej jedničku, ale dvojku...
-
2.10.2020 od Kohlstein
To není problém motorky, to jenom pilot nechápe, jak převodovka funguje a co je potřeba udělat s rukojetí plynu, než začne takhle řadit jedničku.