motozem_cervenec




Netočí startér

  • 0

    23.6.2020 od Fuckerr

    Párkrát se mi stalo na mém introšovi, že pokud ho nechám pár dní stát se zařazenou jedničkou a pak chci nastartovat, tak po zmáčknutí spojky a stlačení startéru se nic nestane. Motor nezačne vůbec točit ani při vyřazení na neutrál. Pomůže až opakované zahýbání motorkou se zařazenou rychlostí dopředu a dozadu. Několikeré procvakání kvaltů a pak se po stlačení start tlačítka startér ozve a mašina naskočí. Jenomže při první reakci startéru, má mašina tendenci pohybu vpřed i když mám stlačenou spojku! Není to nikterak drastický tah a po chvilce se ztratí, startér točí bez odporu jak má a mašina stojí. Mám podezření na slepenou spojku. Olej je nový MOTUL 5100 10W40 v dostatečném množství. Spojku jsem testoval a neprokluzuje. Dočetl jsem se že by to snad mohlo být vymačkaným spojkovým košem, ve kterém pak spojkové lamely uvíznou a nemůžou se odlepit od meziplechů, protože v žebrech koše se časem udělájí vroubky. Spojku budu revidovat až na podzim a pokud bude koš vymačkaný, přistoupím k jeho opravě. Pokud má někdo podobnou zkušenost a ví řešení, budu moc rád když se zde podělí o vědomosti :o)

    Doplněno:

    Doplňuji informace. Spínač na spojce mám zkontrolovaný. Je dosti primitivní konstrukce, šoupě na pružince zastrčené v spojkové páčce jezdí přes kuprexitový pásek s vyvedenými kontakty. Před pár měsíci jsem ho opravoval. Předchozí majitel měl spínač vyřazen z provozu tak, že měl dráty natvrdo spojené. Tím pádem byla blokovaná funkce automatického doplnění suchých karburátorů po delší odstávce. Ve spínači chyběla pružinka, tak jsem ji tam dal, zapojil správně vodiče a vše fungovalo jak má. Gró je v tom, že ty problémy se startováním mi dělaly i před zprovozněním spínače na spojce, když byl vyřazen z provozu (dráty propojené), takže tady bych chybu neviděl.
    Jedničku nechávám někdy zařazenou z důvodu parkování ve svahu. V garáži samozřejmě neutrál. Snažím se logicky vždy startovat na neutrál a i tak mě to někdy zlobí. Dokonce se mi stalo, že mi nešel vůbec vyhodit kvalt na neutrál a mordoval jsem se s tím dost dlouho, než rychlost vyskočila. Mě to fakt vede pořád k té spojce. Ještě teda prostříknu ten spínač na stojanu, ale moc v to nedoufám. Zatím dík za rady, třeba sem zavítá někdo s úplně stejným problémem.

    24.6.2020 od Fuckerr

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 0

    23.6.2020 od cuir

    jinymi slovy, pri hybani motorkou nekolikrat zmacknes spojku a ruzne radis kvalty.
    Japonske stroje (nejen ty), nevim ted z hlavy jestli i Intruder to tak ma ,ale dost bych ocekaval, ze ano, maji hlidani startovani a to takovou logikou, ze maji jak na spojkove pacce tak i na stojanu cidlo.

    Pokud mas zarazenou jednicku, tak naastartujes kdyz drzis spojku a mas sklopeny (schovany) stojan.

    Pokud odradis do neutralu, melo by to fungovat tak, ze muzes mit bocni stojan vyklopeny, ale startovat musis se spojkou.

    Takze pokud ti spinac na spojce hapruje, muze byt chyba prave ve spinaci u spojkove packy. Zjistis to snadno. Odpoj konektor (fastony), zmer si logiku spinace, jestli je spinaci nebo rozpinaci a podle toho bud nech konektor odpojenej a nebo ho natvrdo propoj dratem.
    pokud tvuj problem zmizi, bylo to tim spinacem. Muzes samozrejme zmerit i samotny spinac a bude-li spatny, bude vykazovat anomalie ve spinani ci rozpinani.

    Nektere starsi motorky nemaji spinac na stojanku. Ale pokud ho maji, muze byt chyba i tam.

    Co se tyka toho, ze studena motorka lehce zabere pri zarazeni jenicky, nez se odlepi lamely, je obzvlast u tohoto objemu dost normalni stav.
    Uprimne nechapu, proc statujes se zarazenym kvaltem a nestatujes na neutral...

    Doplnit odpověď

  • 0

    24.6.2020 od Pepa004

    Tipnul bych si na spínač u páčky spojky , je docela na ráně ( logicky ) a schytává dost prachu , nečistot .. hmyzu a kdo ví čeho , časem se zanese a pak spíná nespíná ..
    Vytočit ( drží ho jen dva šroubky ) elektrosol , pořádně prostříknout vyfoukat a věřím že to bude v cajku.
    PS.: Z jakýho důvodu necháváš při parkování v garáži zařazenou jedničku ?

    Doplnit odpověď

  • 0

    30.6.2020 od Slávek-TDM

    Jestli motorka nestartuje ani na neutral, nehledej problem ve spojce nebo spinaci. Zamer se na startovaci rele, ktere by po zmacknuti tlacitka melo cvaknout. Pokud necvakne, je problem bud v nem nebo v tlacitku Start. Pokud cvakne a starter netoci, je problem ve starteru nebo volnobezce.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist