bmw_r1300gs_cartec




dobíjení

  • 0

    19.6.2020 od IgoGot

    Zdravím , dokázal by mi někdo poradit ohledně dobíjení ? Nabíjecí napětí mám jen 12,8 V a když zapnu světla spadne na 12,3 V . Potřeboval bych poradit zda se dá alternátor změřit jako klasický automobilní kde je použito relé a nebo se musí postupovat systém pokus omyl . Výměna regulátoru a když to nepomuže tak alternátor ? Pokud by někdo měl třeba i foto na kterém by bylo místo kde to měřit . Díky moc za info .

    Doplněno:

    Je možné , aby se regulátor napětí zahříval po nastartování až tak na 70 stupňů ? Bez zátěže byla teplota do 40 a po rozsvícení světel vystoupala až na těch 70 . Našel jsem zoxidované spoje u spínače tak se nabíjecí napětí zvedlo bez zatížení tak na 13 voltů ,ale je to podle mě pořád málo . Po zatížení spadne tak na 12,4 V . Myslím si tedy že je regulátor vadný . Nemá s tím někdo zkušenosti ? Myslím si že by nabíjecí napětí mělo být kolem 14 V . Alternátor je podle měření v pořádku .

    20.6.2020 od IgoGot

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 0

    20.6.2020 od udinar

    Nevím, jestli ten návod, co sem dal "combust" je dostatečně srozumitelný pro naprostého laika, tak jen doplním. To zda je špatný alternátor se zjišťuje ještě před relátkem (regulátorem). Většinou od levého víka motoru ti vedou dráty od alternátoru, měly by být tři a mívají žlutou barvu. Jdi po těch drátech až k patici, tam budeš měřit. Jak je psáno v návodu, měří se dráty mezi sebou. Pokud by jeden drát vykazoval výrazný pokles měřeného napětí, je špatný alternátor. Od té patice jdou dráty přímo do regulátoru a to už jsi měřil na baterii. Takže pokud měření na alternátoru bude bez vad, tak máš v háji regulátor a to bývá nejčastější závada

    Doplněno:

    Problém byl v zoxidovaném spoji a od toho se spálilo relé dobíjení díky všem za info . Po výměně je napětí 14,2 V a po zapnutí světel ještě stoupne na 14,6 V takže vyřešeno

    25.6.2020 od IgoGot

    jj super dík moc za upřesnění to schéma a postup měření jsem pochopil -)

    20.6.2020 od IgoGot

    Doplnit odpověď

  • 0

    19.6.2020 od combust

    zde

    Doplněno:

    Jj dík moc za schéma a postupy -)

    20.6.2020 od IgoGot

    Doplnit odpověď

  • 0

    19.6.2020 od Pedl

    Nabíjecí napětí při jakých otáčkách? Když to dává přes 12 tak asi alternátor funguje. Může být problém s regulátorem. Ale většinou tyhle problémy začnou špatnými kontakty v konektorech, přechodovými odpory, je dobré zkontrolovat všechny dráty.

    Doplnit odpověď


Otázka je již vyřešena.


TOPlist