-
23.5.2020 od VMAXconte
Zdravim potrebujem radu autorlektrikara. Nefunguje oalivove cerpadlo. Bateria ma 12,6V, po zapnuti kluca nespusti palivove cerpadlo. Meral som napatie na rele a ukazalo 10V. Take naoatie je aj na prepinaci rezervy, ale bateria klesla zapnutim svetiel na 12V. Startuje bez problemov. Pri volnobeznycj otackach dobija 12,9V. Cerpadlo sa nezapne lebo ide donho cca 10,5V. Ked odpojim poistku svetiel tak sa ziadne napatie nestrati , cerpadlo funguje bez problemov a dobija na vvolnobeh 13,6V. Ked je moto v jazde teda nad 2tis. otacok tak ide bez problemov, na semafore zastanem a cerpadlo prestane pracovat..takze cim to moze byt..bateria, stator, regler, alebo zapojenie svetiel. Zacalo to robit z nicoho nic..prosim o radu aby som nevyhadzoval prachy za nieco v com to nie je, uz som ako prve kupil cerpadlo a asi zbytocne. Dakujem za dobru radu s vysvetlenim.
-
24.5.2020 od rousini
Já nejsem autoelektrikář, ale podle toho co popisuješ to vypadá na problém ve vodičích - konektorech.
Pokles napětí na 12V po rozsvícení/autom. svícení je normální. Nemám žádnou zkušenost, ale myslím, že to paliv. čerpadlo by mělo běžet i na 10V.
Takže abych měl jasno: Čerpadlo bez problému funguje pokud je vytažena pojistka světlometu bez ohledu na (ne)nastartování motoru?
Potom by to nasvědčovalo spíš na problém vodiče - konektorů ke světlometu (vždy samozřejmě i kostra daného zařízení). Zoxidovaný/rozpadlý kontakt dělá úbytek napětí + se hřeje.
Začal bych tím, že odpojím světlomet a vyzkouším práci čerpadla. Pokud čerpadlo pracuje, tak bych začal řešit svícení a to klidně i formou extra spínacího relé a natažení vlastního kabelu ke světlometu od toho relé. Svítilo by to furt po nastartování motoru.Doplněno:
Vytáhni pojistku světel, nastartuj a na světlo přiveď napětí samostatným kabelem přímo z baterky. Pak změř napětí. Pokud bude furt hodně padat, tak ještě ze světla sundej konektor (odpojíš stávající kabeláž). A hned bude jasné je-li problém na cestě ke světlometu.
Úbytek bez nastartovaného motoru cca 0,5V by mohl být normální pokud to není LED a při nastartovaném motoru by měl být zanedbatelný (max. 0,2V)24.5.2020 od rousini
Vytáhni pojistku světel, nastartuj a na světlo přiveď napětí samostatným kabelem přímo z baterky. Pak změř napětí. Pokud bude furt hodně padat, tak ještě ze světla sundej konektor (odpojíš stávající kabeláž). A hned bude jasné je-li problém na cestě ke světlometu.
Úbytek bez nastartovaného motoru cca 0,5V by mohl být normální pokud to není LED a při nastartovaném motoru by měl být zanedbatelný (max. 0,2V)24.5.2020 od rousini
To som vyskusal, odpojena poistka svetiel a vsetko funguje, v systeme je tolko V ako na baterke. Cerpadlo pracuje, . Zapojene svetla baterka pokles o 1V, vo vedeni pokles o 2,5V..cerpadlo nepracuje
24.5.2020 od VMAXconte
-
24.5.2020 od udinar
Na volnoběh by to mělo dobíjet více jak 12,9V! Mě motorka dobíjí na volnoběh 13,8 - 14,2 V podle vybití baterie, be ohledu jestli svítí světlo nebo ne (světlo mám na jiném okruhu). Asi bych se podíval, jestli není problém někde u regulátoru, třeba zaoxidované kontakty
-
24.5.2020 od krokoš
Čau, to je starý Vmax? lebo tie regléry stoja za hovno . Za rok som vymenil na dvoch Yamahách dva ( také isté ako má starý V-max) . jeden odišiel tak, že začal prebíjať, ale až po zohriatí a zobral so sebou aj riadiacu jednotku a baterku. Studený po premeraní OK po jazde začal prebíjať a konec. Na XT éčke bol ešte namontovaný pod sedlom vedľa výfukového zvodu, asi aby sa lepšie chladil.
Doplněno:
Nazdar, v max r.v.1999...ma uz ten novsi regler...dobijanie je v pohode..problem bude niekde v elektrike, lebo po zapnuti kluca je niekde 11,5V a niekde 10,5V. Bez svetiel dobija 13,6V na volnobeh. Svetla soravia ubytok 2V. Mam dve svetla /byvaly majitel vylepsoval/...
24.5.2020 od VMAXconte