globalmoto_duben_nolan




Nedostatek paliva, nebo něco jiného?

  • 0

    2.2.2020 od Orvi

    Ahoj,
    pro úplný úvod, abych některé lidi svými dotazy nepobouřil, jsem mladý kluk co rád vrtá ve věcech. Když se mi cokoliv rozbije, ať je to elektronika, nábytek, vodní baterie atd. do všeho se pouštím jako samouk sám. O spoustě věcech nemám páru a rozumím jen tomu určitému, s čím jsem se setkal, když nastal nějaký problém. Stejně tak to mám i u motorů. Rád se učím, poznávám, takže bych byl rád, kdyby místo "dej to do servisu, když nic nevíš" narazil na lidi, kteří mi rádi poradí a věci vysvětlí.

    Koupil jsem na rozvozy dovoz z Itálie. Má 11 500,
    km, rok podle VIN je 2011 (registrace 2012), při prvním projetí bylo jasné že je líny a nedělal se "desetitisícový servis". Při tomhle projíždění se mi i stalo, že nějaká smět vlítla do hadic, jelikož na lusknutí prstu nechtěl jet víc než na půl plynu. Nalil jsem čistič do benzínu, nechal přes noc působit a druhý den bylo vše ok.

    I když už jsem jednou válečky, vodítka i řemen dělal, z lenosti jsem dal skútr do servisu. Nejen z lenosti, chtěl jsem, aby se na to podívali celkově odborným okem. Dle jejich názoru je skútr zdravý, takže udělali jen výše zmíněné + oleje, vzducháč, brzdovku, svíčku.

    Skútr mě nejen dokázal dopravit ze servisu (45 km), a bez problému jsem na něm 5 hodiny včera rozvážel.
    Najednou jsem po nastartování nedokázal dostat skútr do otáček. Vždy vyletí a hned spadnou, pak už jen skútr cuká jako když jsem na pionýru měl ucpanou trysku nebo poslední decku benzínu a snažil se dojet domů. Tímto cukáním jsem dojel až k zákazníkovi, kde jsem ho při čase čekání na zákazníka nechal nastartovaný. Když jsem na něj sedl zas a připraven, že budu muset něco řešit... Ejhle, skútr zase jel jak má. Nějaká nečistota pomyslel jsem si a už jsem na to nemyslel. Až do večera, kdy jsem se vracel z poslední rozvozu to začalo dělat znova. Bohužel už se to "samo" nevyřešilo. Takže jsem se do toho dnes pustil.

    Ve zkratce: "Skútr běží na volnoběh suprově. Nevynechává, otáčky se drží a není znát problém. Když otočím plynem, tak začne vynechávat jako když nemám dostatek paliva."

    Co jsem zkusil
    Zkusil jsem z provozu vyřadit palivový filtr - Bez úspěchu
    Zkusil jsem podtlakový kohout - když nasaji hadičkou vzduch benzín vystříkne
    Zkusil jsem napojit karburátor rovnou na nádrž - Stále to samé
    Zkusil jsem stříknout do karburátoru benzín stříkačkou - naplnil jsem ho až po přepad - po nastartování (pod plynem, jelikož to bylo uchcané) motor běžel na plný výkon, reagoval tak jak má celých 30s dokud nespálil to, co jsem ručně vstříkl.
    Každou hadičku jsem samosebou profoukl a zkontroloval kvůli defektu a jsou v pořádku.
    Koukal jsem i na příruby a jsou v pořádku.

    Takže se chystám vyndat a vyčistit karburátor, jen vlastně nevím jestli to má smysl, když po ručním vstříknutí fungoval správně.
    Dočetl jsem se, že tohle muže dělat i pístní kroužek. Nevznikne dostatečný tlak na to, aby si válec nasál dostatek směsi. Ale tím zřejmě myslí nasát z karburátoru. Do karburátoru to teče samospádem, nebo se mýlím?

    Závěrem už jen upozorním, že spotřeba je 4,5L, což mi oproti papíru (3L) přijde víc, ale je pravda, že jezdím brzda plyn a vůbec se s tím nemažu.

    Mohl by mě někdo navést k dalšímu kroku, co mohu ještě vyzkoušet?

    Děkuji moc za trpělivost s mou osobou :)

    Doplněno:

    Ještě mě napadlo, jelikož to dělá podobný problém jako můj pionýr před 10 lety, kdy mi kamarádův táta ukázal, že stačí šroubovákem vyndat trysku a profouknout, jestli to není podobné i u toho. Akorát tak nějak nevím, kde jí hledat.
    U pincka byla vedle volnoběžky. Takže teoreticky když najdu šroubek aretovaný pružinou tak šroubek vedle je tryska? :D

    2.2.2020 od Orvi

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (5)
  • 0

    2.2.2020 od Eastrider

    Ano, tak.
    Osobne podľa mňa bude nečistota vo vnútri karbecu.
    Demontuješ karbec, samozrejme opatrne. Skontroluješ správnu činnosť plaváku, teda jemne/ručne či sa voľne hýbe.
    Keď už aj tak máš dole, všeobecne sa odporúča vyčistiť ultrazvukom - super vec !!!
    Nastavovaciu skrutku bohatosti najprv dotiahni na doraz, DVOMA PRSTAMY, pritom si zrátaj koľko otáčok to činí.
    To číslo si zapamätaj, až potom ho vyber, aby si vedel koľko dať naspäť po očistení.

    Doplněno:

    Ano, nakonec byla špína ve trysce :) Díky všem za pomoc :)

    4.2.2020 od Orvi

    Doplnit odpověď

  • 1

    2.2.2020 od Ororo

    Co takhle zkusit bordel v nádrži,nebo odvětrání nádrže,pokud bude ucpané v nádrži bude podtlak a
    benzín se nedostane samospádem do karbecu.
    Honza.

    Doplněno:

    Pokud je ucpané odvětrání nádrže, může vytékat ze začátku plným proudem, ale nevydrží moc dlouho. Možná se to postupně přicpávalo a na volnoběh to stíhalo dotékat natolik, že jsi pak zvládl dojet, ale teď se to ucpalo víc a už tomu tak není.

    2.2.2020 od JáLis

    Mohu zkusit vyčistit nádrž, ale když odpojím hadici z nádrže od kohoutu tak benzín vytéká plným průměrem hadičky, resp. si nedokáži představit, že by to mělo téct ještě více, přijde mi zcela průchozí.
    Takže jí vyčistím preventivně, ale v tomto momentě si nemyslím, že je v tom je ten problém.
    (Tím neříkám, že nemáš pravdu, jen chci nechat otevřenou diskuzi pro další odpovědi, ať se mi nakupí co nejvíc možných řešení, jelikož se do toho pustím až zítra za světla :) )

    2.2.2020 od Orvi

    Doplnit odpověď

  • 1

    2.2.2020 od Jirkahu71

    Jenom doplnim, ze trysky byvaji pristupne z plovakove komory.

    Doplněno:

    zvenku je většinou přístupný jen šroub bohatosti, pokud by jsi s ním hýbal tak tam je třeba si poznačit o kolik je povolený od dorazu (nejvíc zašroubováno). ke každému typu karburátoru seženeš na internetu nějakou malůvku. Hlavně to nerozbrabči. vždy hýbej jen jednou věcí a pamatuj jak byla nastavena původně. Plovákovka pujde určitě odkalit (šroubek na vypouštění), to bych na tvém místě určitě zkusil a zároveň vyzkoušet jak je na tom výška hladiny (hadičkou )

    2.2.2020 od Jirkahu71

    Takže všechno co je ze stran karburátoru je vlastně pro čištění nepodstatné a nemá smysl na to hrabat ať ho zbytečně nerozešteluji nastavení, že?

    2.2.2020 od Orvi

    Doplnit odpověď

  • 0

    2.2.2020 od Mirekdoda

    Orvi:
    ten karburátor určitě zkontroluj a zaměř se na jehlový ventil, jestli správně otevírá při poklesu hladiny v plovákové komoře a také na plovák, jestli nezůstává viset. Na dně plovákové komory zkontroluj, zda tam není nějaká nečistota. Současně zkontroluj, jestli je správně nastavená výška hladiny v plovákové komoře.

    Doplněno:

    Na nečistoty se určitě podívám, stejně tak jestli plovák nezůstává viset. Našel jsem návod jak nastavit tu výšku hladiny, akorát u toho se zeptám, zda je nějak možné že se rozšteluje sama a je potřeba znova nastavit. Jelikož problém nastal bez předchozího zásahu a skútr jezdil tak jak má. Takže jestli to nebude krok k ničemu, jelikož očividně nastavená byla dobře.
    U toho prvního kroku si nejsem jistý jak to mám udělat. Ještě jsem to neměl nikdy rozebrané. Jestli to chápu dobře, tak se tenhle ventil uvolní tím, že klesne hladina v plovákové komoře. Takže když sundám plovákovou komoru, tak bude otevřený a na mě je zjistit jestli se střed toho ventilu volně hýbe? Nebo "správně hýbe" je složitější co se zjišťuje jinak než na omak?

    2.2.2020 od Orvi

    Doplnit odpověď

  • 0

    3.2.2020 od CRF1000

    může to být i špatný sytič

    Doplněno:

    S tím už jsem se setkal, ale je tam rozdíl v tom, že za studena skútr jede normálně, až pak se začne dusit bohatostí směsi. Tady byl problém i za studena.

    4.2.2020 od Orvi

    Doplnit odpověď


Otázka je již vyřešena.


TOPlist