bmw_r1300gs_cartec




Jak seřídit, nastavit tuhost perovani

Odpovědí (2)
  • 2

    23.9.2019 od rocker78

    jj, postup je snadny ;)

    na levy strane , v plastu, krej je na boku pod sedlem, je mala dírka. Kdyz do ni strcis dost dlouhej plochej sroubovak, muzes nastavit intenzitu tlumeni , nebo jinal receno tvrdost tlumice. Utahnes sroub , je to tvrdy , povolis a je to mekky. Utahens a pretizis = na dire ti to houpne a pravdepodobne prostrelis tesneni a tlumic Ti vytece , takze moc neutahovat ;)

    to by byl sroubek,

    pak muzes i trochu vic udelat treba nasledujicimi ukony

    varianta 1:
    1 - vymontovat zadni tlumic
    2 - nastavit předpětí na požadovanou hodnotu pomocí dvojice matic na těle tlumiče
    3- namontovat zpátky

    (jednotlivé kroky viz manual k motorce, je to nejlevnejsi varianta a potrebujes k tomu jen trochu casu a fištróna na demontáž a montáž, Klic na matku na tlumici budes potrebovat a sverak taky. Trochu nevyhoda je , že když nevis , co delas, tak to taky muzes delat 2x - 3x po sobe, nez trefis tu spravnou hodnotu, takze lepsi nejdrive neco nastudovat o nastaveni podvozku, ono totiz, kdyz to pos@reš, tak si taky muzes pekně rozbít nos, kdyz ti nekde v tacace ustreli kolo na nejaky dire v moment, kdy to nepobere tlumic po tom, co jsi ho spatne nastavil ;) a to je velika zkouska trpelivosti, protoze ten tlumic dostat ven neni uplne jednoducha sranda, je to celkem dost maticek, nez vubec ten tlumic dostanes ven )

    varianta 2:
    nechat tlumič tak jak je a pouze namontovat distanční vložku mezi kosti a tlumič, čímž se zvedne světlost podvozku a zlepší trochu propustnost tereném
    (detail bude tady na motorkarich u nekoho z majitelu alpíka, jde to ale jen o kousek a neni konstrukcne uplne košér, pozor na napnuti retezu, vzdalenosti retezu a jeho voditka a tak)

    varianta 3:
    s ohledem k faktu, že tlumič je od Hondy konstruovanej hlavne na touring a hlavne levne a trvanlivě, tak se Ti stejně nepovede dosáhnout žádnýho zásadního rozdílu pouze jeho nastavením. Zadní tlumič časem odchází (rozuměj , tak jednou za sto let ;) ) a je potřeba repase, což může být rozumný důvod ke koupi progresivního podvozku. Tzn treba tlumic od Hyperpro. Stoji to nejakou kacku na vic, ale tostanes s tim uplne jinou motorku. pk se s tim da letet kilo po poli, kdyz na to mas dost chlupatý gumy ;D

    varianta 4:
    VYPRDNISENATO - stelovat tovarni podvozek? pokud nemas 150 kg a tvoje chytra pritelkyne neni velika jako hroch, kašli na to , jezdi a nehrabej se v tom, dokud to funguje. Az se to rozbije nahrad poradnym prvkem a ams problemu

    Doplnit odpověď

  • 1

    23.9.2019 od Pedl

    Většinou není potřeba řešit přepětí pružiny, to je opruz výše popsaný. Ale odskok (houpání) se seřizuje šroubkem nahoře skrz plast, to většinou stačí.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist