-
23.9.2019 od Nikobara
Zdravím, pořídil jsem alpa 2006 teprve se seznamujeme ? nemám ponětí jak a vůbec jestli se dá nějak seřídit nastavit vzdu pérování, poradíte někdo díky cau??
-
23.9.2019 od rocker78
jj, postup je snadny ;)
na levy strane , v plastu, krej je na boku pod sedlem, je mala dírka. Kdyz do ni strcis dost dlouhej plochej sroubovak, muzes nastavit intenzitu tlumeni , nebo jinal receno tvrdost tlumice. Utahnes sroub , je to tvrdy , povolis a je to mekky. Utahens a pretizis = na dire ti to houpne a pravdepodobne prostrelis tesneni a tlumic Ti vytece , takze moc neutahovat ;)
to by byl sroubek,
pak muzes i trochu vic udelat treba nasledujicimi ukony
varianta 1:
1 - vymontovat zadni tlumic
2 - nastavit předpětí na požadovanou hodnotu pomocí dvojice matic na těle tlumiče
3- namontovat zpátky
(jednotlivé kroky viz manual k motorce, je to nejlevnejsi varianta a potrebujes k tomu jen trochu casu a fištróna na demontáž a montáž, Klic na matku na tlumici budes potrebovat a sverak taky. Trochu nevyhoda je , že když nevis , co delas, tak to taky muzes delat 2x - 3x po sobe, nez trefis tu spravnou hodnotu, takze lepsi nejdrive neco nastudovat o nastaveni podvozku, ono totiz, kdyz to pos@reš, tak si taky muzes pekně rozbít nos, kdyz ti nekde v tacace ustreli kolo na nejaky dire v moment, kdy to nepobere tlumic po tom, co jsi ho spatne nastavil ;) a to je velika zkouska trpelivosti, protoze ten tlumic dostat ven neni uplne jednoducha sranda, je to celkem dost maticek, nez vubec ten tlumic dostanes ven )
varianta 2:
nechat tlumič tak jak je a pouze namontovat distanční vložku mezi kosti a tlumič, čímž se zvedne světlost podvozku a zlepší trochu propustnost tereném
(detail bude tady na motorkarich u nekoho z majitelu alpíka, jde to ale jen o kousek a neni konstrukcne uplne košér, pozor na napnuti retezu, vzdalenosti retezu a jeho voditka a tak)
varianta 3:
s ohledem k faktu, že tlumič je od Hondy konstruovanej hlavne na touring a hlavne levne a trvanlivě, tak se Ti stejně nepovede dosáhnout žádnýho zásadního rozdílu pouze jeho nastavením. Zadní tlumič časem odchází (rozuměj , tak jednou za sto let ;) ) a je potřeba repase, což může být rozumný důvod ke koupi progresivního podvozku. Tzn treba tlumic od Hyperpro. Stoji to nejakou kacku na vic, ale tostanes s tim uplne jinou motorku. pk se s tim da letet kilo po poli, kdyz na to mas dost chlupatý gumy ;D
varianta 4:
VYPRDNISENATO - stelovat tovarni podvozek? pokud nemas 150 kg a tvoje chytra pritelkyne neni velika jako hroch, kašli na to , jezdi a nehrabej se v tom, dokud to funguje. Az se to rozbije nahrad poradnym prvkem a ams problemu -
23.9.2019 od Pedl
Většinou není potřeba řešit přepětí pružiny, to je opruz výše popsaný. Ale odskok (houpání) se seřizuje šroubkem nahoře skrz plast, to většinou stačí.