-
31.8.2019 od 3437704
Ahoj,
zhruba před třemi měsíci jsem prodal svou FZS 1000. Nedávno se ozval nový majitel, že s motorkou má problém. Prý nešla do vyšších otáček a proto ve finále v servisu sundali hlavu a zjistili zadřené dva válce. Teď tvrdí, že už to bylo při prodeji a měl jsem o tom vědět. Upřímně už to "smrdí" když to tady popisují.
Jedná se o FZS 1000 r.v. 2001 najeto cca 26.000km. Osobně jsem si moto dovezl z Německa od soukromníka. Km doložené pouze protokoly z německé STK. Stav tomu odpovídal. Jezdil jsem s ní necelý rok. V květnu Itálie. Nikde sebemenší problém. Motor v pohodě startoval, běžel rovnoměrně, měl normální výkon, nekouřil a neztrácel olej.
Letos na mě čekala náročnější rekonstrukce baráku a proto jsem rozhodl Fazera prodat. Zájemce se tvářil jako znalec motorek. Ročně prý ujede kolem 15tís. Kdysi vlastnil FZ1. Po složení zálohy s motorkou projel. Vše ok. Po třech měsících tvrdí, že od začátku motorka měla problém s otáčky nad 8000. Prý si myslel, že je "přiškrtla" kvůli legislativě v zahraničí. Po rozebrání při diagnostice jsou zadřené dva válce. Motor tedy na výměnu.
Můj dotaz: dá se poznat nízký tlak ve dvou valcích, pokud se s Fazerem jezdilo normálně, bez závodění? A jak k tomu mohlo dojít? Při 26.000km? Jak mohl zkušený motorkář nerozpoznat problém během testovací jízdy?
-
2.9.2019 od kilix
Tak? Za tie tri mesiace to zadrel on, preukazovanie že to bolo zadreté už pri kúpe, je na jeho strane.
Asi ťažko sa dá jazdiť 3mesiace so zadretým motorom, čo je to za chujovina? -
31.8.2019 od zdenysrx6
jeho chyba je, že už to nechal rozebrat , a taky zaležím jak maš sepsanou smlouvu , a je divný že stim 3 měsíce lítal a nic, ale stejně si myslim že tě minimalně 50 procentní spoluúčast za opravu nemine , vítej v ČR
-
1.9.2019 od dejdar1
tri mesice se neda jezdit s pridrenym valcem ani jednim pocitam podle udavaneho najezdu by stim novy majitel musel najezdit v sezone min 3 tis tedy ten valec by se kousnul po par km
-
1.9.2019 od simisim
No nevím, na mne to působí zvláštně. Když si něco koupím, tak si to hned druhý den pořádně vyzkouším a pokud se mi něco nezdá, tak to hned řeším s předchozím majitelem. Ale po třech měsících??????
Na mě to působí, že si měnil olej, zapomněl tam nalít nový a jel to projet. A výsledek je hotový. -
1.9.2019 od Koudy01
Nejak slusne bych se mu snazil vysvetlil, ze koupil 18 let starou motorku, ktera pri prodeji fungovala. Vinec nic bych mu nesliboval a nedaval.
-
2.9.2019 od Stimul11
neexistuje, rozebral to a amen, pul roku bys měl podle zákona dát záruku, ale pokud se nechceš hádat tak kolik km najel do této doby, a potom servisní technik napíše zprávu, čím byla závada způsobená, ale rozebral to a tím si nový majitel uškodil, na tom máš plus!!!prostě pro klid duše zpráva odborníka!!!
-
5.9.2019 od garis66
Půl roku je na skryté vady, je třeba, aby prokázal , že to bylo již v době koupě, což je celkem problém, k soudu je třeba znalecký posudek, což v případě, že to již rozdělal půjde těžko udělat, protože je sporná původnost dílů, a původnost celku,, myslím že chlapec má smůlu klidně bych šel k soudu, zadření dvou válců je na tolik závažná a motocykl znehodnocující vada, že dle mého se taková motorka ani nedá prodat
-
7.9.2019 od Mirinn
Přesně jak píše Garis66,půl roku je záruka na skryté vady a to by musel prokázat že jsi o té závadě věděl při prodeji a to je docela nemožné.Ty jsi mu prodával pojízdnou motorku která fungovala 3 měsíce,takže ty nic neřeš.Nikdo neví co s motorkou dělal,jestli pálil gumy do omezovaže,nebo s tím dělal jiné pi..ny. Kdyby se mu to stalo po ceste domu když ji kupoval,je to něco jiného,ale v tomto případě bych to vůbec neřešil.