bmw_r1300gs_cartec




Větší servis motorky

  • 0

    27.6.2019 od CaritsmE

    Dobý den, po této sezoně mám v plánu prodávat motorku, která má najeto 53 000, ale stále na ní jezdim, takže počítam s nějakým tím tisícem navíc.
    Co bych se chtěl zeptat je, jakej větší servis se v těhlech kilometrech už dělá. Na kontrole ventilů jsem byl před sezonou a bylo mi řečeno že je vše v normě, tudíž ok.
    Zkušenosti mám jen z auta a nevím, jestli se dělají rozvody atp.
    Motorku budu prodávat, ale rád bych jí prodal v kondici, abych neměl výčitky co jsem komu prodal, beru to i jako moji vyzitku.
    Všem děkuji za rozumný odpovědi

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 0

    27.6.2019 od vikik

    koukni do manuálu , obvykle je tam tabulka s doporučenými intervaly kontroly / výměny dílů. Nikdo jiný než výrobce ti líp neporadí.

    Doplněno:

    Právě, že jsem myslel jestli to neni taky trochu jinak, když se tam píše že olejový filtr se mění 1 za 2 intervaly, ale měním ho po každé výměně oleje.

    27.6.2019 od CaritsmE

    Právě, že jsem myslel jestli to neni taky trochu jinak, když se tam píše že olejový filtr se mění 1 za 2 intervaly, ale měním ho po každé výměně oleje.

    27.6.2019 od CaritsmE

    Doplnit odpověď

  • 0

    28.6.2019 od cuir

    Doplněno:

    Právě, že jsem myslel jestli to neni taky trochu jinak, když se tam píše že olejový filtr se mění 1 za 2 intervaly, ale měním ho po každé výměně oleje.


    kdyz je psano, ze se ol. filtr meni jednou za dva intervaly vymeny oleje, tak by se tak melo i delat. Vyrobce to takto neuvadi kvuli tomu aby zakaznik usetril, ale kvuli tomu, ze filtr ma nejlepsi filtrovaci schopnost az kdyz je zjednodusene receno zabehnutej.
    Novej filtr ma pomerne velkou propustnost a kdyz ho menis pri kazde vymene tak v podstate vyhazujes filtr, kterej je zrovna pekne zabehlej a filtruje nejlepe jak muze.
    Tim padem s novym filtrem misto aby jsi filtroval i ty nejjemnejsi castecky, tak tam zase propoustis vetsi kusy a tim motoru paradoxne skodis.
    Toto je teorie, ale v praxi to proste clovek vymeni a neresi. Zivotnost to tuze nijak nesnizi a navic ta motorka chcipe driv na neco jineho nez na zbytecne caste vymeny olejoveho filtru.

    Doplněno:

    Zajímavý, to by mě nikdy nenapadlo, děkuji

    28.6.2019 od CaritsmE

    Doplnit odpověď

  • 0

    29.6.2019 od X-tra-X

    No je to hezky napsaný, ale nesouhlasím s tím, co píše o olejovém filtru kolega výše. Ale to je fuk.

    K tvému dotazu. standartně můžeš po dosáhnutí 40000km počítat s rozvody, spojkovým košem a předními plovoucími brzdovými kotouči, což jsou asi největší investice. U každého stroje je to jiný, nejvíc záleží na tom, jak se k němu majitel choval, jak s ním jezdil a jak kvalitní tomu dával servis. Pokud se budeme bavit jen o motoru, tak pokud v 50000km jsou tlaky ve válcích pořád skoro jako u nového motoru a nebaští to olej, tak stačí počítat jen s tím rozvoďákem a klasicky s ventilovými vůlemi. Pokud ten motor nedostával příliš velkej záhul, tak by to mělo bejt v pohodě, ale už jsem měl taky případy, kdy bylo potřeba v 50000km navíc vyměnit komplet pístní sady, přebrousit ventilová sedla a přetěsnit ventily, protože s tím někdo jezdil jak dobytek a dával tam nejlevnější olej, kterej sehnal. Na spojkovým koši se vytvoří vůle vždycky, záleží potom, jak moc to je, aby se to pak nerozletělo...
    Jinak spodek by měl vydržet cca. 100000km...

    Jinak v manuálu od výrobce se nikdy nedočteš, kdy by se měl vyměnit rozvoďák a další věci, které jsem popsal, všude je uvedeno "kontrola, případě potřeby vyměnit", ale nic víc. Jedinej manuál, ve kterým jsem viděl interval na výměnu rozvoďáku je na Benelli TNT 1130...

    Ještě taková poznámka, pokud máš dovezenou motorku ze zahraničí, tak se dá z 99% říct, že je stočená, tím pádem potom sledování servisu podle km je prakticky nemožné, nezjistíš, co vše má za sebou...

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist