globalmoto_duben_nolan




Přední vidle nastavení směru řidítek

  • 0

    18.6.2019 od Trollik1

    Mám probl. s předníma vidlicema.Při koupě moto jsem nic nepozoroval,že by šla řidítka mimo osu kola. Prostě přímá jízda a kolo bylo v ose moto. Před měsícem jsem vyměnil přední pneu. A normálně kolo namontoval. Vše se točí a brzda brzdí jak má. Od té doby mám ale stočená řidítka mimo osu kola při rovné jízdě. Včera jsem se na to až dostal a zjistil jsem že na vrchních brejlích mi to dělá rozdíl skoro 1 cm. Podotýkám,že jsem s tím nikde nepadl. Co s tím? Rady od sousedů. Povolit spodní brejle, horní brejle, dole kolo+ brzdy. A utahovat v pořadí. 1) Dole kolo lehce 2) Vrchní brejle s nastavením řidítek do osy kola lehce dotáhnout 3) spodní brejle nastavit do osy kola a dotáhnout fest..4) Dotáhnout kolo 5) Dotáhnout vrchní brejle......Nebo porad´te co to může bejt, že se mi to takhle skřížilo.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (4)
  • 1

    26.6.2019 od Rubini

    Ahoj.
    Řešil jsem úplně stejný problém. Při koupi moto vše v pohodě. Ale po 800 km převozu jsem si všiml při jízdě, že mám řídítka mimo osu.
    Postup:

    Povolit oka na horních a dolních brejlích, tak aby tlumiče byly volné. Axialni úchyt tlumičů nepovolovat.

    Dostat se k matici, která stahuje osu - v krku rámu. Zde byl můj problém. Velká matka (ořech 30tka) šla povolit téměř rukou. Matku teda povolit.

    Za přední kolo zabrat vůči ridítkům a srovnat vůči sobě- stejně jako na jízdním kole. (Abych se dostal k té velké matce, museli řídítka dolů- takže po povolení nasadit zpět)

    Po srovnání vše dotáhnout. Hlavně matku na krku.

    Osu kola nepovolovat. Motorka mi i s řídítka mimo osu jela rovně, natáhla ke straně.

    Přeju hodně šťastných kiláků .

    Doplněno:

    Jo zapoměl jsem. Bylo to na mé CX 500. Čekal bych, že to budeš mít úplně stejný.

    26.6.2019 od Rubini

    Doplnit odpověď

  • 0

    18.6.2019 od 69šakal

    Řídítka jsou podle mne hnutá v pružném uložení v horních brejlích. Povol, srovnej utáhni...

    Doplněno:

    Nechápu co je pružné uložení vidlí. Nahoře je to 2x napevno(vrchní brejle,spodní brejle) a dole kluzáky. Ještě mě napadlo,že jsou hnuté spodní brejle a někdo měnil jen trubky. Nebo-li díry spodních brejlí nejsou vyúhlované a rovnoběžné. A někdo to teda napálil. A teda to nějak bylo v kupě napružené,ale bylo vše jakž takž rovně.A když jsem povolil kolo,tak se povolilo napružení a se to hnulo.
    A pokud by to dělalo málo ve spodních brejlích,což asi bude třebas 0.2-0.3mm ,tak dole to dělá 1-2cm.Tak by se to nechalo na fréze projet ve staženém stavu na 43mm a pak by se to stáhnulo přes vidli.

    18.6.2019 od Trollik1

    To by bylo to jednoduší...Pokud jsou ale naosený na horní brejle, mrkni na vidle. Před lety jsem koupil Varana a měl ohnutý vidle. Taky jsem na to přišel aý při výměně oleje. Jinak nevim..

    18.6.2019 od 69šakal

    Doplnit odpověď

  • 0

    25.6.2019 od PETRREVNICE

    V první řadě sundej kolo a dej zpět jen osičku a nedotahuj jí. Sundej blatník, pod ním je plechový výlisek, který spojuje obě vidle a nese ten blatník, tak ho sundej. Povol tu chromovanou velkou matici, co drží horní brýle s osou krku (pravý závit, bude určitě dotažená na krev ), povol šrouby, co drží trubky v brýlích a nech všechno jen jakoby rukou lehce dotažené. Na spodky vidlic připevni nějakou dlouhou, ale rovnou !!! tyčku, třeba na tu plošku, do které jsou zašroubované ty imbusy, co svírají osu kola. Pak se zeshora podívej přes řídítka na tu tyčku a budeš vidět, zda tyčka je rovnoběžná s řídítky nebo s horními brýlemi. To ti napoví, jestli máš velký problém, nebo to bylo jen celé špatně smontované. Bude-li v rovnoběžnosti mezi tyčkou dole a řídítky nahoře jen malý rozdíl, tak vše trochu silou natoč a postupně odshora poutahuj. Bude-li ten rozdíl v rovnoběžnosti velký, tak musíš zjistit, jestli není některá trubka ohnutá, nebo jestli nejsou ohnutá řídítka. Tam začít hledat chybu. Podívej se na trubky vidlice, zda nejsou v některém místě neúměrně sedřené od toho, jak jsou zkřížené a neběží rovnoběžně s pouzdry v dolních trubkách. To ti také trochu napoví. A dej vědět, co jsi zjistil.

    Doplnit odpověď

  • -1

    8.11.2019 od jkpepino

    Nebláznit , jestli to opravdu do toby bylo ok a ničím se při výměně nepohlo chyba je jinde , nejspíš v zadním kole respektivě po montáži se zřejmě správně nevycentrovalo kolo a to se samozřejmě projeví i na předku , ale zasahovat do brejli a pod. nesmysl , blbost jak prase , mě se stalo už dávno po výměně gum že se řídítka od 55km do 75km rychlosti roztřepaly , výměna přední gumy a vše ok , ale fakt jestli jsi to dělal sám tak nic jiného bych nehledal

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist