-
3.6.2019 od ulaB
Ahoj, mám takovej menší problém s napnutím řetězu.
Nenašel jsem nikde, že by se o tom psalo.
Byl bych rád za konstruktivní odpověď.
Vyjíždím na motorce, průvěs řetězu seřízený dle normy. Všechno ok.
Jedu půl hodiny po dálnici a řetěz se napne úplně na fest.
Potom třeba okreska, a zase to trochu povolí, ale už ne na původní průhyb.
Dřív mě to nedělalo, ale teď to zlobí celkem často.
Díky za odpověď.
-
3.6.2019 od Čadil
Ahoj,já když koupil bandasku,odjezdil jsem cca pul roku a pak dal celou novou sadu,zlaté řetaz.Proč?Řetaz na bočním stojánku naplé akorát,po otočení kolem o půl otáčky jiný napnelismus.Pak zas v pohodě,no střídavě oblačno.Když jsem mašinu trochu rozjel a zdechl motor,retaz dělal takové šššš,pak ticho,pak ššš.Prostě jak nabíhal blbě vytahaný.Pak byl slyšet i při dojíždění na volnoběh jak vyluzuje různé zvuky.Dal jsem novou sadu,řetaz po záběhu napnul jak se patří a rok mám klid.jen ho umyju nastříkám a jezdím.Jak ho máš dlouho?Asi bych se přikláněl ke kompletní výměně sady.Měj se.Jirka.
-
3.6.2019 od _ldp_
A kontroloval jsi při nastavování průvěs ve více místech, ono to totiž nasvědčuje nerovnoměrně vytahanému řetězu, což není nic výjimečného. Pak by bylo jasné, že v různých polohách může být řetěz napnutý, nebo naopak prověšený.
Navíc může být nerovnoměrně opotřebená rozeta na zadním kole, přední řetězové kolečko, vzhledem ke svému průměru, by na to nemělo mít až takový vliv.
Ideálně proměřit posuvným měřítkem délku řetězu ve více místech (rozteč např. přes 10 článků), zkontrolovat rozetu a pastorek, a pokud je něco z toho na h...o, pak asi ideálně vyměnit celou řetězovou sadu. -
10.6.2019 od Kuk500
Ahoj, jak píšou kluci.. vyměň řetěz a budeš mít klid...Když ten původní sundáš a chytneš ho do ruky,budeš
překvapený,jak bude tuhý a vydřený.Mazadla se totiž nedostanou dovnitř válečků,tam to za ty roku tuhne a potom to dělá problém..A současně samozřejmě rozety..