-
28.5.2019 od polll
Ahoj, dnes jsem měnil olej v přední vidlici na svojí XJR 1300, nalil jsem přesné množství oleje (538ml), změřil jsem i výšku hladiny ve stlačené vidlici bez pružiny a byla cca 125mm, odlil jsem nepatrné množství oleje a doladil na předepsaných 137mm. Pak jsem to zase poskládal a zkusil zatlačením proti zemi funkci. Pravá noha po zmáčknutí a puštění pěkně tlumí, ale levá chodí v podstatě jakoby tam žádný tlumič nebyl, ani to nemá takový ten jako správný zvuk jako že tam ten olej někte proudí. Nakonec jsem to rozebral komplet, vytočil jsem ten spodní šoub co drží tlumič a rozložil vidlici na 2 části, jestli tam třeba něco nechybí, ale je tam všechno jak je to nakreslené v manuálu. Nevíte prosím někdo čím by to mohlo být, nebo jestli je to tak OK? Díky!
-
29.5.2019 od udinar
Vylej olej ven, propláchni to technickým benzínem, nech vysušit a znovu tam nalij olej a zkus to. Pravděpodobně máš zalepený některý ventilek co na jednu stranu propouští a druhou nepustí. Nevím přesně jakou má ten tlumič konstrukci, ale tohle je nejpravděpodobnější závada
Doplněno:
Díky, no rozdělal jsem to nakonec komplet, ale nic takového jak píšeš jsem tam nenašel, žádný ventil nebo tak něco. Ta vidlice vypadá takto: https://www.partsde...000/XJR+1300/347977/
Já jsem asi 3 nebo 4 majitel, tak jsem si myslel že tam třeba někdo něco vykuchal, ale ne, je tam opravdu všechno jak je na tom obrázku. Jediné, co mě na tom obrázku zmátlo, že tam mají nakreslené, že se ta pozice 11 (silonové pouzdro) strká jako zvrchu do té šavle, ve skutečnosti se protáhne shora jen ten hříbek tlumiče pozice 5 a 11 se na to pak nasadí zvenku před zasunutím do té spodní části.29.5.2019 od polll
-
29.5.2019 od Koudy01
A propumpoval si to, než si to složil, aby se to odvzdušnilo? Po nalití oleje to musíš párkrát v celé dráze propumpovat, aby si vyhnal vzduch, který je pod olejem. A až potom kontrolovat hladinu a skládat dohromady.
Doplněno:
jojo, propupoval jsem to po nalití mockrát, snažil jsem se spíš pomalu, aby ten olej moc nebublinkoval, pak jsem to doměřoval shora tím metrem. Právě tomu nějak nerozumím, že tam v podstatě moc dílců není, tak snad není moc co pokazit a přitom se každá ta šavle chová jinak. Jo, ještě doplním, olej jsem dával 10W, ale to by mělo být OK.
29.5.2019 od polll
jojo, propupoval jsem to po nalití mockrát, snažil jsem se spíš pomalu, aby ten olej moc nebublinkoval, pak jsem to doměřoval shora tím metrem. Právě tomu nějak nerozumím, že tam v podstatě moc dílců není, tak snad není moc co pokazit a přitom se každá ta šavle chová jinak. Jo, ještě doplním, olej jsem dával 10W, ale to by mělo být OK.
29.5.2019 od polll
-
29.5.2019 od zdenysrx6
jsou motorky u kterých jedna vidle tlumi a druha ne , na jedný se šteluje odskok a na druhé komprese ,ale které to jsou čert ví , zkus si najít nějaký forum věnující se pouze tvému typu mašiny
Doplněno:
díky, no aj to je možné, ale díval jsem se schválně na čísla těch dílů a přesto že to vedou vždycky pod dvěma pozicema, tak pak v těch pozicích jsou stejné objednací nebo materiálové čísla, tak to spíš ukazuje na stejný princip v obou šavlích. No to už je jedno, dneska to tam vrátím a aspoň tam mám nový olej Díky za rady..
29.5.2019 od polll