cfmoto_cerven




Ztrata napeti po sepnuti klicku - prosím pomoc

  • 1

    19.5.2019 od Luke26

    Dobrý den, jsem začátečník a tak (DOUFAM) se jedna o neco jednoducheho. NA linku je video, které mluví za vše - baterka vypada OK - přes 13,6V po sepnuti klicku spadne na 4V... a postupne nabiha (jak nabiha tak se rozihaji ledky a tachec) postupne dobehne az na 13,5V.. a pri starteru cvakne rele a ... nic .. spadne opet na 4V a zacne postupne zase stoupat.



    Vloni jsme mel problemy s elektrikou po mokrych jizdach, ale byla vymenena jak baterka, svicky, tak nektere kontakty tak nakonec i menic napeti a konec sezony pak byl OK. Po zime (baterka mimo moto a pak dobita) nastartovala na brnk a prvnich cca 10 jizd upne OK a po prvnim destiku cca 8 dni stala. Prvni start pak se mi stalo toto, jen s tim, ze starter zacal relativne normalne tocit a uz uz zacala chytat.. jen nechytla. Rikal jsem si ze jen slaba baterka, ale prvni divne bylo to ze pri nabijeni si baterka nebrala zadny proud . Zkousel jsem i pripojit pres startovaci kabely auto (bateka s velkou kapacitou - a nic, starter se mel snahu pootocit ale rozhodne ne tak aby nastartoval) - pak uz jsem se dostal opakovane az ke stavu viz video.

    PROSIM PORADTE zda s tim muzu neco zarobit doma - aspon abych prejel do sevisu.

    Diky !!! Lukas

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (11)
  • 0

    20.5.2019 od chatra

    Zkus zatížit baterku žárovkou a změřit napětí. Podle mě je baterka KO. Pak připojit plně nabitou baterku, přes startovací kabely a otočit tím. Pokud bude závada přetrvávat, zkontroloval bych připojení kostry.
    Dál bych proměřil dobíjení.

    Doplněno:

    JESTE JEDNOU DIKY, sice jsem to nezvladl sam, ale kamos v servisu behem chvilky - resume - nekolik kontaktu na kostru bylo narezlych = ocista + vymena baterky (reklamacka) = HURA uz vali na brnk :) Tedy DIKY !!!

    26.5.2019 od Luke26

    DIKY MOC !
    Zkousel jsem to na autobaterku (s nastartovanym autem pres startovaci kabely) a odpojenou motobaterkou - nahodit to neslo ani tak bohuzel :(

    20.5.2019 od Luke26

    Doplnit odpověď

  • 0

    19.5.2019 od Lam.

    Nejsem eletrikář a vlastně o tom vím prd. ale jestli je baterka funglovka, tak bych prolez kabely (zlomy, dotyky kostry a nebo takovy nesmysly) a pak bych pripadne zkousel odpojovat jednotlivy komponenty (světla, blinkry, budíky) mozna tak zjistis, kterej z nich to dělá ... ale OPAKUJI, vim o tom prd ...jen říkám co bych dělal v panice já

    Doplnit odpověď

  • 0

    20.5.2019 od martinkuchinka

    Vzhledem k tomu, jak klesne napětí po zapojení palubky bych řekl, že je prostě mrtvá... sice divně (že ukazuje bez zátěže vysoké napětí), ale je mrtvá. Pochopím, že napětí klesne při startování třeba pod 10 voltů, ale jen při budících jít skoro až do nuly? Nejjednodušší je tam zkusit jinou... A jestli je nová, tak výměna v záruce?

    Doplněno:

    DIKY MOC !
    Zkousel jsem to na autobaterku (s nastartovanym autem pres startovaci kabely) a odpojenou motobaterkou - nahodit to neslo ani tak bohuzel :(
    Je tam asi nekde nejakej silenej odber

    20.5.2019 od Luke26

    Doplnit odpověď

  • 0

    20.5.2019 od FunRider1

    vyhoď všetky poistky, nechaj iba tú ktorá je na motor a štartovanie a vyskúšaj. postupne pridávaj ostatné a možno zbadáš problém

    Doplněno:

    VYZKOUSIM, DIKY MOC!

    21.5.2019 od Luke26

    Doplnit odpověď

  • 0

    20.5.2019 od Julip2

    Pokud jsi to zkousel, jak rikas, s externim aku, a odpojenym vlastnim (to je dulezite, na vlastnim aku nekdy nastane zkrat mezi deskami a ten by ten stahoval dolu i ten externi). Zkus vytahat vsechny I tu hlavni 35A pojistku, zapnut klicek, postupne pojistky zapichovat zpatky a sledovat Voltmetr primo na polech aku. ( Proud bys musel merit klestakem a ten asi nemas. Do klesti vzdy jeden drat, kdyz tam das soucasne + I -, tak nenameris nic).

    Tipuju propaleny/prodreny hlavni svazek, protoze aby jsi stahl aku. na 4V, Tak na to 15A nestaci.

    A mer primo na polech baterie, aby nahodou, studenak na konektoru a tim velky odpor zarazeny seriove v merenem v okruhu, postupne dobijeni kapacit v kombinaci s vysokym vstupnim odporem pouziteho voltmetru by pak zpusobilo podobne jevy.

    Doplněno:

    VYZKOUSIM i s tim proudem, na multimetru mam mereni proudu, DIKY MOC!

    21.5.2019 od Luke26

    Klestakem se da merit jen u stridaveho napeti.. Na tohle potrebuje ampermetr ktery najde na kazdym multimetru od 250kc... Kdyz bude merit pokles napeti, nemusi se to s novou baterkou projevit tak, aby to poznal...
    Nejdriv s novou baterkou a vypnutym klicem zmerit odber, pak zapnout klicek a zkouset ty pojistky... Nejvic budou zrat svetla, to se da osulit tak, ze odpoji alespon hlavni zarovky vpredu...

    20.5.2019 od juryna007

    Doplnit odpověď

  • 0

    20.5.2019 od juryna007

    To fakt vypada na mrtvou baterku, otazka je, proc ti tak rychle odesla....
    Co to udela kdyz tuhle baterku ODPOJIS a na kontakty pripojis jinou..?

    Doplněno:

    VYZKOUSIM, DIKY MOC!

    21.5.2019 od Luke26

    VYZKOUSIM, DIKY MOC!

    21.5.2019 od Luke26

    Povytahuj pojistky a pri jejich vraceni mer odber proudu. Tak najdes okruh ktery ma chybu... Delej to s jinou baterkou nebo pripoj nejakou vhodnou nabijecku jako zdroj.. Pak zbyva jen hledat chybu v tom okruhu...

    20.5.2019 od juryna007

    Doplnit odpověď

  • 0

    21.5.2019 od jiba

    Očistit kontakty na akumulatoru a koncovky kabelů. Nejlépe oškrabat, vyzkoušet a potom namazat vazelinou na kontakty. Většinou to dělá zaoxidovaný kontakt a ten u baterky je na to nejvíce náchylný.

    Doplnit odpověď

  • 0

    21.5.2019 od honza.vojak

    Koukám že to už řve baterie v tom multimetru. Mám podobný a v tomhle stavu už nedostávám přesný hodnoty. Jasně ze to není odpověď na problém ale když uz eliminovat odpory v cestě tak tady bych to viděl taky.

    Doplněno:

    Edit: tady taky

    21.5.2019 od honza.vojak

    Doplnit odpověď

  • 0

    21.5.2019 od rimbo

    Nepíšeš zda na autobaterii ti napětí taky tak klesne? pokud ano bude někde zkrat na instalaci, ale vodiče by takový proud nevydržely, byly by rozpálený do červena. Pokud neklesne jen málo točí startér hledej závadu na startéru ložiska závit.zkrat apod. nebo stykači.

    Doplnit odpověď

  • 0

    21.5.2019 od Besacek

    všichni píšou KO baterka, ale když tím neotočí ani autobaterka, odšrouboval bych startér a zkusil mimo mašinu jestli se vůbec točí startér samotný. Ruku na srdce kdo z vás ho někdy čistil??? Za dlouhých zimních večerů zkuste a uvidíte tu radost ze stratování.

    Doplněno:

    99ka je karbec, tam čerpadlo nebude.

    22.5.2019 od maspe

    eee unáhlil jsem se...myslel jsem čerpadlo. Ale na věci to zas až tak moc nemění. test opět snadný, zvednout nádrž, odpojit konektor k čerpadlu - poslat tam 12 voltů a buď jede, nebo nebo ne. Na polarizaci nesejde, buď bude tlačit a nebo sát, hlavně aby vrčelo :)

    21.5.2019 od Besacek

    Doplnit odpověď

  • 0

    22.5.2019 od maspe

    jednak je divný to napětí na baterce. Ale u tohohle SV jsem měl problém, že kabel od kostry byl natavený o zadní svod a byl dost shnilý. Nestartovalo to, a pálilo pojistky. Po výměně kabelu vše super. Rozhodně projdi komplet silové kabely. Pak zkus venku startér, jestli není kouslý a běhá normálně (bacha ať ti nerozbije ústa).

    Taky jsem nepochopil, co se stalo před tím, než jsi zmáčkl startér. Baterka měla stabilních 9,5V a najednou naběhla na 13,5V.

    Každopádně baterka která jde i pod zátěží 50A pod 10V je vybitá nebo vadná.

    Doplněno:

    DIKY MOC - nakonec jsem sehnal prepravu a hodil to kamosovi do servisu (ale na tuhle diskusi taky kouka :)

    Kazdopadne fakt divny zustalo to, ze po sepnuti klicku to spadne uplne na držku.. ale pak to SAMO behem cca minuty dobehne nazpet na OK napeti. Ale asi si rikal ze by to mohla byt souhra nejakyho slusu a hjest baterky, ktera to asi nedava

    23.5.2019 od Luke26

    Doplnit odpověď


Otázka je již vyřešena.


TOPlist