-
26.1.2019 od Tančouz
Ahoj. Poraďte jakou kdo máte zkušenost s měněním šponováků na rozvodech u velkých Varader. Někde jsem se dočetl, že rádi praskají, a tím pádem by je bylo dobré pro sichr po každých 50ti tisících kilometrech vyměnit. Ale zase jsem slyšel, že tenhle problém byl jen u starších modelů a jen na jednom válci. U těch nových už je to prý vychytané a měnit je jsou zbytečně vyhozené peníze. Mám model 2008, a v těch 50ti tisících jsem je měnil. Teď mám najeto 110 000 km. Díky Jirka
-
27.1.2019 od Chary
Ahoj, šponováky praskali hlavně u modelů SD01 a to ne po určitých kilometrech ale stářím, prostě v nich vlivem vlhkosti uvnitř uhnila pružina. Tak se to většinou stávalo kolem cca 10ti až 15cti let stáří varader SD01 a pouze na předním válci kde šponovák je vztyčenej, na zadním válci leží a tak je zalitej olejem. Koukni sem tady to taky píšu www.chary.cz SD02 a vejš mají už mazací kanál v napínáku a měnil bych je někdy kolem 100tis km kdy jsou už na výměnu i rozvody a tak ti doporučím komplet výměnu. Řetězy Morse a napínáky originál.
-
5.2.2019 od Miruss
Varadero SD 01 jsem prodával s více než 83000km a s původním rozvodem, trpí pouze tento model a kusy které jezdí krátké trasy, kdy se nestačí odpařovat voda z oleje. Já to vytáhl a vždy najel min 100km a problém s kondenzací vody a následnou korozi pružiny neměl. U kusů co hopsají krátké trasy kolem komína se prasknutí stát může.