-
14.5.2015 od blackmask
Ahoj,
nemáte nějaké nápady čím může být, že motorka špatně chladí? V loňském roce jsem zjistil, že při popojíždění ve městě nebo pomalejší jízdě motorka začíná hůř chladit než dřív. Dříve jsem se přes 90 stupnů (mám digitální ukazatel teploty chladící kapaliny) dostal málo, respektive když už bylo více vedro. Aby se to vyšplhalo přes 100° tak to už muselo být pořádný vedro a člověk musel pořád stát na křižovatkách. Myslel jsem si, že to bude chladící kapalinou, tak jsem ji vyměnil, ale když jsem včera večer motorku projížděl, tak to dotáhla na 106° a to nebylo žádné vedro (po návratu 19°C). Jakmile se jede, tak to hned klesá, ale nemyslím si, že by to mělo stoupat tak rychle.
Nevíte čím to může být jiným než chládící kapalinou? Případně mohl jsem při výměně udělat nějakou chybu? Chladící kapalinu jsem tam dával Motul Motocool Expert. Zvažoval jsem i Factory Line, ale vzhledem k tomu, že na okruh nejezdím, tak mi to přišlo už zbytečné.
Díky za rady.
-
14.5.2015 od gugo (Motoordinace)
1. proverit funkcni termostatu
2. umejt chladic , vono tam bejva dost usazenyho bordelu
3. proverit funckni vodni pumpy. V SM bejva jakej tlak ma byt v pri jakych otackach.
No a taky berte v potaz, ze motorka se proste casem opotrebovava, vule jsou vetsi, treni je vetsi.Doplněno:
Zkusím pořádně vyčistit chladič a uvidíme. Pak se pustím do techničtějších věcí.
19.5.2015 od blackmask
-
21.7.2015 od Ondrus84
co fouknutý těsnění pod hlavou, neztrácí se Ti kapalina?? termostat, vyčistit řádně chladíč,může mít ucpané kanálky v sobě. Nejleépe odmontovat, z jedné strany ucpat,nalít horký ocet nebo kyselinu citronovou jako když vyvařuješ konvici.
jinak nevím. -
14.5.2015 od Ferda22
Jooo, podobnej problém sleduju už několik let na své VFR800 rv99 (mám ji už 10 let). Dříve chladila, že i při stání na semaforu ve vedru ventilátor v pohodě uchladil ze 103 kdy zapíná na 95 kdy vypíná během chvilky. Teď nemá šanci a tak tak to udrží. Při popojíždění po městě v létě není problém dojít ke 108°. Vyzkoušeno již několik druhů kapalin. Zavzdušněný to není. Čerpadýlko čerpá... Jsem už přemýšlel i o přídavným ventilátoru, ale tenhle rok jedu na dovču na sever, tak to počká.
No jsem zvědavej, jestli to už tady někdo řešil a zdárně vyřešil...Doplněno:
Čau, odstavil jsem termostat a ventilátor zapínám dle potřeb přepínačem ... Mimo město se uchladí sama, ve městě, když začne stoupat teplota tak to pustím už třeba při 92,aby se předchladila...
11.11.2015 od kedlubak
-
15.5.2015 od Fiky01
Taky mi to dělá, stačí 5min. v kolonách při 25°C a mám přes 100°. Zatím to neřeším. Na VTRku to bylo v kolonách nebo po městě ještě horší ale to je dvouhrnek tak je to normální.
-
16.5.2015 od Mike70
Pokud by to i teklo přepadem z expanzky, tak bude špatný spodní těsnění víčka chladiče. Jinak nevím...
-
16.5.2015 od KATRTER
vypláchni to a dej tam slabší termostat, prostě aby se otevíral dřív než při devadesáti stupních
-
18.5.2015 od fzr6
první bych umyl pořádně chladič, pak bych hledal dál.
Motorka se mi začala taky trochu přehřívat, pak jsem chytl slejvák cca 3h jízdy v dešti a přestalo to..
U mě rozdíl cca 5-7stupňů před a po. -
20.7.2015 od reno29
Mám stejnej problém .Mám hondu cbr 1000rr fireblade.taky se mě přehřívá a dřív mě to nedělalo.Začalo to až jsem měl prodřenej od ventilátoru chladič,tak jsem ho vypustil .Chladič jsem musel,nechat zaletovat odtlakovat a znovu natlakovat a dát novou chladící kapalinu. Myslel jsem,že jsem problém vyřešil ,ale dělá to pořád, hlavně když jenom popojíždím nebo stojím v koloně nebo na semaforu.Tak mě jde teplota až 118 stupnu .Mám vyměněnou chladící kapalinu. Motul inungel expert-30stupnu .Stále to dělá.hlavně když je ted takový vedro.V expansce kapalina vře a nakonec přepadem vyteče.Už nevím čím by to mohlo být :tak jsem se obrátil pro radu na motorkářích.Díky za odpovědi
-
19.11.2015 od Toni
1. pokud se ti neztrácí kapalina, (to by byl horší problém), tak: Koukni jestli je jí opravdu dostatečný množství.
2.Chladič. Může být zadělaný zevnitř.
3.Samotná chladící kapalina, máš jí dobře ředěnou?
Víc mě nenapadá...