bmw_r1300gs_cartec




Nejspíš něco zadrhlého

  • 0

    24.8.2018 od Kalkyn

    Dobrý den.
    Včera jsem koupil novou babettu 207. Musel jsem na ní dojet domů přibližně 120 km. Po 50km se mi zdálo jakoby lehce babetta občas cukala, ale nevěnoval jsem tomu pozornost, protože to bylo lehounlinké. Avšak po cca 100 km jsem jel do prudšího kopce a pak dolů a bylo hrozné horko, když mi najednou babetta chvípla a zadní kolo se zadrhlo a já šel do "smyku" . Babettu jsem znova nahodil a jel dál, s tím, že jsem si myslel, že jsem ji omylem chcípl (má vypínání u nohy). Ale po dalších asi 3 kilometrech se mi to stalo znova a už jsem nenastartoval. Při tlačení pocukávala, zasekávalo se zadní kolo a kladla veliký odpor.
    Nahodit to nejde, protože šlapku s takovým odporem ani zdaleka nenakopnu.
    Myslím si, že se to někde zavařilo a zadřelo, asi pístní kroužky.
    Co si o tom myslíte? Nemáte někdo podobnou zkušenost?
    Jak to opravit?

    Díky moc

    Doplněno:

    Dneska už babeta neklade tak velký odpor, ale startovat nejde a myslím, že při sešlápnutí se motor ani neprotočí.

    24.8.2018 od Kalkyn

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (4)
  • 2

    24.8.2018 od Mirekdoda

    Kalkyn:
    to je bolest dvoutaktního motoru. Jedeš z kopce, zavřeš plyn a brzdíš motorem, do motoru jde málo směsi, tím pádem i oleje a motor se zadře. Motor se dokáže tak zahřát, že se píst roztáhne (zvětší) a chytne se hliník o vložku válce.
    Proto měly Vartburgy, nebo Trabanty volnoběžku, aby si motory při jízdě z kopce pobublávaly na volnoběh.

    Doplněno:

    Mám nejasný dojem, že u Babetty 207 návod přímo praví, že při jízdě z kopce se NESMÍ úplně uzavřít plyn a rychlost se má regulovat brzděním.

    24.8.2018 od krizak66

    Doplnit odpověď

  • 1

    24.8.2018 od krizak66

    Obávám se, že na tak dlouhé výlety Babettu konstruktér ani nezamýšlel. Pravděpodobně máš po motoru.

    Doplněno:

    Jinak pro bábu není problém i delší výlet, pokud se o ní člověk stará, jak má, je to nezmar. Není problém za víkend jen tak nalítat i 300-400.

    28.8.2018 od Buracek

    Měnit motor ne, sundej hlavu a uvidiš, já zadřela na klice, nakonec se vše dá koupit, nová klika cca 1200. GO motoru máš za hodinu hotový a můžeš jet..

    28.8.2018 od Buracek

    Než začneš dolovat motor z motorky ven, sundej hlavu a válec a omrkni to. Třeba to není tak hrozné a vyřeší to jen výměna kroužků.
    A ty řeči o tom, že na bábině se nedají jezdit delší trasy ignoruj. Když se k bábině chováš slušně a dopřeješ jí to co potřebuje, odpadne dřív jezdec než stroj...

    27.8.2018 od vaurien

    Záleží, jak moc je chycený a kde. V každém případě musí z babetty ven na stůl a rozebrat na prvočinitele.

    24.8.2018 od krizak66

    Takže jedinná možnost je vyměnit komplet motor?

    24.8.2018 od Kalkyn

    Doplnit odpověď

  • 1

    24.8.2018 od Eastrider

    Mne to urobila B210, ale tam zom zadrel "len" ložisko na kľukovke.

    Doplněno:

    Pokud měl správně namíchaný benzín a olej v převodovce, tak to "jenom" neuchladil. Kardinální chybou bylo, že po prvním samovolném stopnutí nepočkal, až to zchladne, ale nahodil to a jel dál. Píst a vložka válce budou s pravděpodobností hraničící s jistotou v takovém stavu, že bude zázrak, pokud se to vůbec podaří rozebrat. Mrtvý motor. Bohužel.

    24.8.2018 od krizak66

    Doplnit odpověď

  • 0

    25.8.2018 od juryna007

    To jsi fakt docela střelec čeče, 120km na slovenský pomstě.... Prostě jsi to zadrel....

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist