globalmoto_duben_nolan




řazení bez spojky

  • -2

    23.8.2015 od Lada80

    Ahoj
    chtěl jsem se zeptat na názor ohleedně řazení bez spojky. Já někdy spojku mačkám při řazení a někdy ne. Spíš při řazení nahoru nemačkám spojku, ale při podřazení nebo dolu tak vždy mačkám spojku. Nerad bych zničil převodovou skříň.
    Díky
    Ahoj

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (8)
  • 1

    24.8.2015 od Felotron

    Razenim bez spojky nahoru neni co znicit... Naopak, konstrukter to tak vymyslel.

    Doplnit odpověď

  • 1

    24.8.2015 od VLK.1

    Taky ne vždy mačkám, nahoru i dolu a nic se neděje. Jen musím řadit při správných otáčkách. Nic se tak nestane. Neboj se tak jezdit.

    Doplnit odpověď

  • 1

    26.8.2015 od Romeo.GSXR

    Správně provedené řazení bez spojky je totéž co rychlořazení. Princip rychlořazenní je ten, že se na chvíli vypne zapalování a motor ztratí tah. V tu chvíli tam skočí rychlost a zapalování zase sepne. S řazením bez spojky je to totéž: noha na řadičku, ubrat a rychlost tam spadne sama. Až spadne, zase přidáš.

    Za spojkovým košem je pružný mechanismus, který snižuje rázy do převodovky. Tento mechanismus samozřejmě funguje i při řazení bez spojky.

    Řadit bez spojky od druhého kvaltu nahoru je dle mého názoru bezpečné. Mezi 1, 2 bych to nezkoušel

    Doplnit odpověď

  • 1

    28.8.2015 od PetrCBR78

    To by me zajimalo jak na moto radite s meziplynem (s vyjimkou uvedenou na konci). Meziplyn ma vyznam kdyz mate pri jizde zarazen neutral (a hlavne ... NEmate zmacknnutou spojku, tudiz hnaci hridel se otaci v zavislosti na otackach motoru), aby se co nejvice vyrovnaly otacky hnaci a hnane hridele aby nasledne zarazena rychlost (resp. ozubene kola) do sebe zapadly co nejsnaze ... a pouziva se u prevodovek, ktere nemaji synchrony. Jedine tedy kde muzete pouzit meziplyn a kde by mel teoreticky smysl by byl pri podrazovani z dvojky na jednicku, jelikoz casto jednicka nema synchrony.

    Doplněno:

    jo přesně, meziplyn na motce zbytečná machrovina není to trktor ani náklaďák
    který má mezi rychlostma neutrál a z vymáčklou spojkou se spojkový
    koš víc neroztočí ani při plnejch otáčkách tak že za mě -úplně na hovno.
    Přesně jak píše tady kolega.

    30.8.2015 od KATRTER

    Doplnit odpověď

  • 0

    23.8.2015 od krysoid

    No asi takhle.Ta spojka tam od něčeho je a není to jen rozjezd.I když budeš mít sebe citlivější ruku na plynu,tak ta převodovka dostane prostě brutálně zabrat.Čím vyšší otáčky,tím hůř.Tak nebuď línej a nauč se řadit se spojkou.
    Jestli chceš machrovat,tak se rači nauč podřazovat s meziplynem.

    Doplnit odpověď

  • 0

    24.8.2015 od SojkinXR6R

    Já bych taky nerad zničil převodouvou skříň, proto používám páčku spojky :)

    Doplnit odpověď

  • 0

    24.8.2015 od Lada80

    podřazuji vždy s meziplinem. i v příriččce k Varaderu to píšou. A nějak jsem na to zviklí od jakživa. Jen stím řazením nahoru jsem teď čet pár článků a nějak si nejsem jistý. Rači mačkám spojku, ale chtěl jsem se zaptat na názor druhých. Tak jestli jsem někoho uryzil tak se omlouvá.
    Díky za opdpovědí pěkný večer ne bo den

    Doplnit odpověď

  • 0

    24.8.2015 od VondrJ

    Každopádně pár rozumně provedených řazení bez spojky motorce zas tak neublíží, ale určitě neprospívá. Při závodech má ušetření pár setin sekundy opodstatnění, u sprintu tuplem. Při normální jízdě je to jen zbytečná machrovinka, která zvyšuje opotřebení motocyklu. Moto mám novou a ani u té mi to nebylo doporučeno. Pepa Sršeň zase říká, že každá motorka to umí. Ale u něho není problém každý rok nechat udělat převodovku. Zkoušel jsem jezdit bez spojky (na GPZ 500) a po čase mi vypadávaly rychlosti.
    Za mě určitě se spojkou.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist