Originální díly PARTSDEPOT




Tuning motorky?

  • 0

    25.5.2018 od ondra1075

    Zajímalo by mě jak je to s homologací a podle čeho se řídit, abych pak nemusel celou mašinu předělávat na výrobní sestavu, abych prošel na STK. Kdybych si chtěl motorku třeba přelakovat nebo nějak decentně přestavět a udělat si z ní takovou spíš crosku ale jen co se týče vzhledu. Nějaké snižování váhy a kompletní přestavbu nemyslím. Ale když motorka má v techničáku "černá" a já bych chtěl přelakovat třeba celou na bílo nebo červeno. Přidělat si tam různé přídavné osvětlení, kryty pacek, lepší plexi dirtové stupačky, případně nějaký ladak a cross pneu....

    Prostě by to na první pohled byla úplně jiná mašina.
    Prošlo by to?
    Viděl jsem na netu tady v Česku motorku, která byla nějak přestříkáná a měl i kovový kryt na světle, nějaké polepy a x kufrů na sobě. Asi 5 měla. No a v pohodě to jezdí tady v Česku.

    Ale na druhou stranu je zas homologace. Někdo tvrdí, že je nutná i na přilbu nebo zatavené Plexi na přilbě či na motorce. ČR vymýšlí samé nesmysly jak omezit lidi. Ale tak nebudu asi předělávat celou mašinu od základu a pak před technickou to 14 dní předělávat na výrobní sestavu....

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (1)
  • 0

    25.5.2018 od FousaCZ

    Barva - změnu barvy musíš nechat zapsat do TP na registru vozidel.

    Pneu - cokoliv v rozměrech uvedených v TP

    Plexi, blastry a podobně musí splňovat obecný požadavky na montáž a bezpečnost tzn. žádné ostré hrany a podobně. Nově už není nutná homologace.

    Světla - musí být schválená pro silniční provoz a označená E-čkem. Plus je třeba dodržet pravidla pro jejich montáž (denní svícení - min. 250mm nad zemí, min. 400mm od sebe) . Pozor, ne každé E na světle znamená, že se smí používat. Například případná homologace přestavbových HID sad se týká elektromagnetické bezpečnosti a rušení, žádná taková sada pro legální použití na silnici neexistuje.

    Laděný výfuk - překvapivě musí mít homologaci pro silniční provoz, která zaručeně bude platit jenom s patřičnou tlumící vložkou. Tak jí nezapomeň před STK vrátit.

    Čerstvá zkušenost z STK před 3 měsíci - vyfocení štítku, kontrola rozměrů pneu, funkce brzdový lampy, odrazky! a přítomnost lékárničky. Toť vše. Plexi, kryty, padáky, kufry a neoriginální sklíčka blinkrů bez E nikoho nezajímaly.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist