globalmoto_duben_nolan




Čím to je, že málo dobíjí?

Odpovědí (8)
  • 1

    11.8.2015 od PM1945

    Třeba špatnou baterií, nebo regulátorem nebo alternátorem...

    Doplnit odpověď

  • 1

    12.8.2015 od ja1

    dobrý elektrikář ti ti poví za 5 minut

    Doplnit odpověď

  • 1

    12.8.2015 od Julip

    1. Zamyslet se, jestli mi něco nadměrně proud nežere. Třeba přidřený ventilátor na chladiči, nebo přídavná světla. Alternátor umí dát ampérů dosti, o tom žádná, ale ohmické úbytky napětí na nedostatečně dimenzovaných vodičích někdy dělají hodně zla.
    2. Projít kabeláž Alternátor-> Regler->Baterie. Všechny konektory po cestě zkontrolovat, popř. profouknout nějakým kontaktolem, ale z citem, aby to nezateklo tam kam nemá, co nateče mimo to důsledně otřít.

    A potom už nejlépe nic.
    Když toto nepomůže tak moto/auto svěřit profesionálům.
    Laika běžné měření napětí spíše zmate než pomůže, měřit se musí na volnoběh i v otáčkách, při zatížení, bez zatížení, zkusit použít ověřený akumulátor.
    ......Dělat si sám průchozí měřící konektory je pakárna(navíc doma nebývá potřebné nářadí). Domácí výzkum podobných závad často vede k tomu, že lidi pak v zoufalství odizolovávají kousky průběžného kabelu, vytahují jednotlivé vodiče z kabelového svazku, občas se tím celá elektroinstalace už navěky domrvý. Potom si už nikdo nemůže být jist, jestli není nařízlý, zalomený kabel, nebo to neprobíjí na kostru nebo něco úplně jiného. (platí obecně i pro samohyby různých Hi-Fi tuzérů.

    Doplnit odpověď

  • 1

    25.12.2015 od Artaj

    Dělalo mě to taky, nakonec v Yamaze zjistili že to je regulátorem, na volnoběh dobrý v otáčkách dával málo. Na jejich doporučení mě dali český o malinko předimenzovaný , je prý lepší než origo a byla to pravda. Cena byla skoro stejná jak origo i s prací tuším 2600,- Kč. Potom už žádné problémy s dobíjením nebyli. Měl jsem jí ještě 5 let a potom jsem šel už do Fazera.

    Doplnit odpověď

  • 0

    11.8.2015 od Mihr

    baterie je v pořádku...

    Doplněno:

    Ahoj, manželce se něco podobného dělo také. NA její 535 pokud jezdila denně,vše OK. Jak stroj stál týden,už to nechytlo. Startér se točil,ale nedalo to dost,aby mašina blafla.... Nakonec moto elektrikář zjistil,že v servisu neutáhli kabel od ukostření a po opravě vše OK:

    13.8.2015 od bobrvan

    Ne to opravdu nejsou

    11.8.2015 od PM1945

    uhlíky tam asi nejsou, že?

    11.8.2015 od Mihr

    Tak regler, v nejhorším altík, taky to chce kontrolu kabeláže, může být někde přechoďák

    11.8.2015 od PM1945

    Doplnit odpověď

  • 0

    29.12.2015 od assembler

    v prvé řadě je potřeba změřit napětí na baterii v různých otáčkách. Pokud je v normě, záleží i na počasí. Výkon baterie klesá spolu s teplotou. Každých 10C teploty dolů = snížení výkonu baterie na polovinu. Pokud startuješ i v zimě, musíš mít výkonnou baterii MOTOBATT MB12U (15Ah, 12V, 4 vývody). Běžné baterie typu Varta jsou v zimě nepoužitené

    Doplnit odpověď

  • 0

    29.2.2016 od kulli

    vymeň regulátor-mne to robilo tiež a tera je to v pohode.

    Doplnit odpověď

  • 0

    15.9.2016 od gauner69

    já dal nový regulátor ujel jsem asi 60 km a motorka zdechla za jízdy na roztrkání jsem jí nahodil a ujel necelej 1 km pak jsme dali novou baterku a jen tak tak jsem dojel ke kámošovi asi 10 km a baterka zase vybitá a na další baterku to samý.V servisu mi dal další novej regulátor a dojel jsem asi 40 km a regulátor i baterka v pr....stále nevíme co to je muže někdo poradit dík

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist