globalmoto_duben_nolan




olej ve výfuku

  • 0

    5.2.2018 od Vorel14

    Po 20 letech klidu připravuji na TP Pionýra z roku 1970. Při opravě nefunkčnosti světel a bzučáku běžel Pincek na volnoběh, po několikátém /10x/ startu a běhu vždy asi 1 min.se objevila na zemi louže /asi5 ml / oleje pod výfukem v místě napojení zahnuté trubky do tlumiče výfuku. Olej je také v celém výfuku a kape v předu, kde je vadné těsnění i zezadu na konci tlumiče.
    Musí to být olej z převodovky a je to určitě únik výfukem, spodek /břicho/ motoru je suchý.
    Jak se může dostat olej z převodovky do válce ?
    Čeká mě asi půlit motor ?
    Děkuji za radu. Karel

    Doplněno:

    Děkuji všem co mi pomáhají s vyřešením problému. Převládá názor, že to není olej z převodovky. Prohnal jsem proto Pincka asi 2 km po silnici a postavil na stojánek a žádný olej se pod strojem neobjevil, z převodovky kontrolním šroubkem vytéká olej a zdá se že zde neubyl.
    Pokusím se tedy zvládnutí TP a na jaře po delších jízdách budu provádět kontrolu oleje v převodovce.
    Děkuji Karel

    6.2.2018 od Vorel14

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (7)
  • 0

    5.2.2018 od Medved

    Kdyby prisaval olej z prevodovky, tak by to hulilo jak trefeny letadlo. Je to spis tim, ze to nechavas behat na volnobeh a olej ze smesi nestaci shoret. Kolik mazes? A jaky olej?

    Doplnit odpověď

  • 0

    5.2.2018 od Eastrider

    No nazdar !

    Takže ako bolo spomenuté, na voľnobehu to tam nahromadí a keď sa nevypáli, nájde si cestu von - vytečie.
    A teraz k otákam :
    - nemusí to byť prevodový olej. Najskôr ten nespálený M2T
    - olej z prevodovky sa dostane do valca cez gufero pod primárním kolieskom, teda do kľukovej skrini a cez prepúšťací kanál hore nad piest do valca.
    - polenie v tomto prípade (ešte) nie.

    Aj keď mnohí preklínajú M2T, ja ho rád (Jawa 350/639)

    Doplnit odpověď

  • 0

    5.2.2018 od 68732

    záleží kolik můžeš, 10 x minuta na místě je dost, pořádně fichtla prožeň ať se to vyfluše ven

    Doplnit odpověď

  • 0

    5.2.2018 od jarka49

    myslim že kdyby to přisávalo olej z převodovky tak to bude hrozně čudit a asi by ti neběžěl pincek na volnoběh. Napadlo mě , nemuže to být karbon z výfuku s kondenzátem vody?

    Doplnit odpověď

  • 0

    6.2.2018 od grooll

    Taky bych jej prohnal, tolik oleje přes spalovací komoru tak rychle neprojde, spíš bych tipl že za těch dvacet let natekl obsah nádrže přes karburátor do klikové skříně, benzín se odpaři a olej zůstal. Potom to při nakopávání bleje všechen ten olej z podpístu do výfuku..

    Doplnit odpověď

  • 0

    7.2.2018 od miguel323

    A taky výfuk rozebrat a vypálit....Tam bude dobroty..

    Doplnit odpověď

  • 0

    7.2.2018 od AresMlok

    Pokud v klikovce vznikne správná hladina 2T oleje či případně ekosračky z např. N95, tak motor v žádném případě nepůjde nastartovat. Přisávání převoďáku končí zadýmováním a suchou převodovkou, ale jede to. Kapající mazut z výfuku je způsoben studeným motorem. Stačí řádně prohnat a je sucho.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist