globalmoto_duben_nolan




Benzín Verva 100

  • 0

    14.1.2018 od Zdenál1974

    Zdravím všechny příznivce jedné stopy,
    jsem tady na webu motorkari.cz novým členem(první příspěvek) a také víceméně motorkářský začátečník (15 let pauza)a tak se předem omlouvám za případné nijance v založení tematu atd. Rád bych se zeptal zkušenějších a prosím o věcnou radu. Pořídil jsem si před 14 dny novou Kawu Versys 650 a rád bych do ní tankoval vysokooktanový benzín Verva100, jelikož s PHM od Benziny mám dlouhodobě dobré zkušenosti co se týká Vervy Diesel a Vervy 100 do mých firmeních vozidel, ale s Vervou100 v mašině nemám zkušenost žádnou.
    Mohu s klidným svědomím tankovat do Versyse Vervu100, když má kompersní poměr 10.8 : 1 (DOHC) ???. V manuálu k mašině je uvedeno, že se má používat min. 91 oktanový benzín a vyšší, ale už není uvedeno kolik oktanů je max. přípustné. Nechci tankovat paliva s těma jejich "EURO BIO" přísadama co davaji do klasických 95tek a zasírat tak motor. Trochu vyšší cena Vervy100, mě až tolik netrápí, mám u nich v ramci firemních výhod nějakou množstevní slevu za odběry a jiné bonusy.
    Prosím o radu, zda nebude Verva100 dělat v motoru nějakou paseku (detonace atd.¨)
    Díky moc.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (14)
  • 2

    15.1.2018 od kilix

    ničomu tým neublížiš, ani nepomôžeš. Detónacie a ani nič podobné nemusíš vôbec riešiť.

    Ja osobne 100vku dávam len na zimu, keď sa nejazdí, lebo biosajrajt viaže na seba vodu a v 100vke benzíne nie je takmer žiaden biosajrajt.
    To, žeby si s 95tkou zasieral počas prevádzky motor, je mýtus, neviem odkiaľ ho máš.
    Čiže za mňa - tankuj spokojne 95tku ako všetci ostatní. 100vku na zazimovanie.

    Ale ak chceš mať pocit sucha a pohody, tak tam kľudne tú 100vku lej stále, nemá sa čo stať.

    Doplnit odpověď

  • 0

    15.1.2018 od Kaja-SV

    Jestli neřešíš cenu,tak to tam klidně lej,ničemu to neublíží,naopak je to lepší pro motor a palivovej systém.

    Doplnit odpověď

  • 0

    15.1.2018 od Tata-

    ja mam kavu er5 a uz 2 rok tam leju jenom velvu 100 je to natural 98 a spokojenost 95 ma v sobe 5% lihu 98 jenom 2% cim vic je tam lihu tim to naleptava gumove veci ale vsude ho nemaji ja tankuju na benzine

    Doplnit odpověď

  • 0

    15.1.2018 od kopv

    Pokud je to odzkoušeno, jak píšou ostatní, tak asi ano. Ale už byly případy, kdy to odneslo, právě díky vyšším tlakům při spalování ve válcích, těsnění po hlavou. Jinak líh gumu nenaleptává což lze doma na ponku vyzkoušet, naopak benzín a to hlavně technický gumu vysušuje, proto se v palivových soustavách používá speciální směs gumových částí.

    Doplněno:

    Tak tady máš z5 nulu :)

    16.1.2018 od Robinsson

    Pěkně jsem si vložil mínus

    15.1.2018 od kopv

    Doplnit odpověď

  • 0

    16.1.2018 od findejs1310

    Nafta taky není špatná

    Doplnit odpověď

  • 0

    16.1.2018 od Marty_G

    Ahoj, jak bylo uvedeno - Verva100 na zimu. Pokud to šlo tankoval a tankuji jsem u Benziny.
    Po celou dobu co jsem jezdil Versyse dával 95tku.
    Co chci sem Ti napsat je k baterce - jak jsem ji neodpojil tam na měsíc byla vybitá a později KO. r.v. Versyse 2007. Třeba to nový už nedělaji . Tak jen to jsem chtěl hodit do pléna.

    Doplněno:

    Mám ročník 2013...po 2 měsících je baterie KO. Zapoměl jsem jí na zimu vyndat, takže to dělají i nové

    18.1.2018 od Mate

    Doplnit odpověď

  • 0

    16.1.2018 od mirapulec

    Tankuju všude možně co je,na benzině vervu,na zimu vervu.Příjde mi že na 100kové palivo to líp jede.Marty G.Nemáš napájení navigace z baterky?Mě to takovej bazbek na kábliku za 3 týdny vyžral na 9,5V.Ale mám čínskej Navitel

    Doplnit odpověď

  • 0

    17.1.2018 od Krejza

    CO je zima?

    Lepší jízdní vlastnosti budou nejspíše jen pocit. Nedávno jsem konzultoval servisáka ohledně naladění na vysokooktanový benzín do DRZ, kdy by se muselo měnit časování. Pochybuji, že to řídící jednotka zvládne.
    Ale první rok jsem zkusil tankovat 98, pocitově to jelo stejně, výhodou byla nižší spotřeba. Cena na km stejná, ale větší dojezd na nádrž.
    Jinak letos jsem po cca 87 000 km měnil čerpadlo, nejspíše ho sežraly biosložky v 95. Ale taky to mohl být jiný problém.

    Doplnit odpověď

  • 0

    17.1.2018 od Mirekdoda

    Zdenál1974:
    Verva 100 biosložku obsahuje. Jmenuje se ETBE, biosložka je vyrobena z etanolu, ale po zpracování už to není líh s jeho negativními vlastnostmi. Pokud natankuješ do motorky, u níž je regulace předstihu nastavená na 91 oktanů 100 oktanový benzín a motorka nebude umět zvýšit předstih, bude problém s pozápaly. Prostě 100 oktanový benzín je odolnější na zážeh a potřebuje více času pro zapálení, tím i větší předstih. A jestli si motorka neumí nastavit předstih pro tento benzín, pojede to hůře.

    Doplněno:

    Nevím jestli má Verva 100 obsahovat biosložku, ale líh pokud je ho v benzínu do cca. 10%, nemá v motoru negativní dopad, spíše zlepšuje jeho vlastnosti a odstraňuje problém s případným zamrznutí kondenzátu, protože líh prostě vodu pohltí. Také je nesmysl s "pozápaly". Benzín s vyšším oktanovým číslem není "odolnější proti zapálení", ale proti detonacím, což je poněkud rozdíl. Takový benzín u motoru, který na něj není konstruován rozhodně neublíží, Verva má navíc čistící přísady, ale výkon nezvýší. Motor možná vykáže hladší přechody v nízkých otáčkách a menší cukaturu plynu.

    17.1.2018 od jerseySE

    Doplnit odpověď

  • 0

    19.1.2018 od maspe

    oktanové číslo říká jaké má palivo antidetonační vlastnosti - čím vyšší, tím vyšší tlak potřebuje pro to, aby mohlo chytit pouhým stlačením a chytalo samozápaly. Takže maximální ohraničení není, protože výrobce předpokládá, že se nad 105 oktanů stejně běžný uživatel nedostane a i kdyby, tak by s tím motor neměl mít problémy. (Reálně jsem se jednou setkal nějakým starým leteckým 120oktanovým benzínem). Zásadní je spodní hranice, kdy při nižším oktanovém čísle mohou vznikat samozápaly, tedy směs zahoří v jiném čase (typicky dříve) než jde jiskra, takže motor je enormě tepelně a mechanicky namáhán.

    Doplněno:

    Proč při měření na brzdě naměří se 100 oktan. palivem v motoru určeném pro 95 spíše menší výkon?Podle mě má v tom motoru nižší rychlost hoření než 95 okt.palivo a k expanzi nedochází v top. okamžik.
    K detonacím dochází hlavně až po zapálení směsi, jejím částečném prohoření,čím značně vzroste tlak a tím se začne samovolně vzněcovat(několikanásobně vyšší rychlostí hoření)ještě nehořící směs(proto se při detonacích předstih zážehu snižuje)

    24.1.2018 od axs

    Doplnit odpověď

  • 0

    2.3.2018 od chajbeles

    Ahoj 100okt benzín má větší výbušnost takže motor se více a rychleji zahřívá takže za mě zbytečně vyhozené peníze ale na zimu určitě jo a jnak v každém benzínu a naftě je z výroby přimíchaná voda.

    Doplnit odpověď

  • 0

    3.3.2018 od Jurap

    Dávám VIF do auta i do mašiny několik let a spokojenost. Po výměně olej vydrží o hodně déle krásně čistý

    Doplnit odpověď

  • 0

    23.4.2019 od iPospa

    Víceoktanový benzín rozhodně nevadí. https://www.tipcars...oktanovy-benzin.html

    Doplnit odpověď

  • -1

    14.1.2018 od sedli01

    Před 14 dny jsem si dovezl také Versyse, původní majitel do něj na zimu vždy tankoval Vervu 100 a já po projížďce doplnil to stejný palivo :) Minimum je 91 oktanů, neslyšel jsem nikdy o tom, že by byla vyšší hranice. U stojanu najdeš palivo, který musí sežrat každý auto a motorka, verva atd je samo lepší na zimu jak obyč díky těm aditivům.

    Takže do plna, pořádně umýt, vyndat baterku a čekat na jaro :)

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist