bmw_r1300gs_cartec




Příliš měkká přední vidlice

  • 0

    21.12.2017 od hozdep

    Zdravím,
    cbf 500,když ji shodím z hlavního stojanu,ponoří se přední vidlice o 4,5cm,když přidám svých 75kg další centimetr,takže na provozní činnost už celkového zdvihu moc nezbývá,a jízda je dost nepříjemná.Prosím o radu zda uvažovat zrovna o nových pružinách,nebo by bylo možné i levnější řešení.Máte-li někdo podobnou zkušenost,poraďte prosím.

    Doplněno:

    Ještě jednou otevřu téma,po demontáži vypadly progresivně vinuté pružiny,délka dle manuálu téměř v normě,olej černý,ale taky skoro v normě-vyteklo asi 330cc,předepsaná nápln je 452cc,zdálo se mi vše v pořádku,jen na pravé nepatrná vůle,téměř nehmatná.Dál jsem to ani nerozdělával,jenom poctivě vypláchnul,nový olej,původní distanční trubky jsem nahradil o 15mm delšími.Jízdní test moc nedopadl,zdálo se mi to skoro stejně nepříjemné,i když v klidu se to ponořilo asi tak o těch 15mm míň.Přidal jsem ještě 10mm na trubku,ponoří se to teď 25-30mm i s jezdcem a na místě to jde propružit asi tak 75mm,tlumící schopnost se mi zdá OK.A nezbývá než čekat na jaro.Pokud by se někdo mohl vyjádřit děkuju.

    15.1.2018 od hozdep

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (4)
  • 0

    22.12.2017 od JiriBN

    Rozebrat vidlice a vše vyčistit, podle např. partsdepot zkontrolovat zda není napadená kutile a zda je tam vše jak má být.
    Poměřit pružiny a porovnat jejich délku podle manuálu. Pokud budou kratší (unavené) tak buď koupit nové nebo si nechat udělat podložku a dát jí tam. Olej bych dal o 1 řád hustší něž je doporučovaný origo.

    Doplněno:

    Přesně tak. Vsadil bych se, že tam nebude žádný olej. Většina lidí nedělá údržbu, přitom je podvozek nejdůležitější. Vše důkladně pročistit od staré náplně. Po kontrole limitu pružin a dolití oleje (10W) bych ještě nastavil správnou "tuhost" (útlum roztahování a stlačování). Bez jezdce 4,5 cm je hodně. Takto se nesmí stlačit ani s jezdcem a tlumič vůbec nefunguje. Obecně je taková jízda hodně riskantní! Ke všemu pomůže zručnému člověku Servisní manuál.

    24.12.2017 od Skrunch

    Doplnit odpověď

  • 0

    25.12.2017 od Martin.z.brna

    jenomže olej nemá na sag vůbec žádnej vliv, i kdyby tam nebyl žádnej.. buď sou pružiny unavený což se dá změřit, nebo tam třeba chybí takovej vymezovací váleček

    Doplnit odpověď

  • 0

    25.12.2017 od Aliass

    Není pravda že olej nemá vliv na ponoření, vliv má a vcelku výraznej.
    Pochopitelně to co popisuje pán je už spíš o unavené pružině ale s dobrým olejem to propadne minimálně o 1cm méně.
    S touhle váhou řidiče 10W40, pro těžší lidi se nebát 15W40 případně namíchat olej přesně podle potřeby, ale to už je vyšší dívčí, především to míchání aby se oleje dobře spojily a taky vědět co za oleje míchat.

    Doplnit odpověď

  • 0

    27.12.2017 od Malken

    U CBF 500 mi chodila přední vidle v cca 6cm rozsahu. A to i po vyčištění a výměně oleje (za předepsaný). Nikdy jsem ji na doraz nedostal, za to jsem měl problém s příliš tvrdým zadkem (vše chodilo volně - kyvka i uložení tlumiče, ale bylo prostě "tvrdý" péro) a to relativně časté drncání bylo vcelku obtěžující. Celkem jsem ji zatěžoval cca 85kg, když se přidala drobná spolujezdkyně, bylo tlumení o poznání lepší.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist