-
21.12.2017 od hozdep
Zdravím,
cbf 500,když ji shodím z hlavního stojanu,ponoří se přední vidlice o 4,5cm,když přidám svých 75kg další centimetr,takže na provozní činnost už celkového zdvihu moc nezbývá,a jízda je dost nepříjemná.Prosím o radu zda uvažovat zrovna o nových pružinách,nebo by bylo možné i levnější řešení.Máte-li někdo podobnou zkušenost,poraďte prosím.Doplněno:
Ještě jednou otevřu téma,po demontáži vypadly progresivně vinuté pružiny,délka dle manuálu téměř v normě,olej černý,ale taky skoro v normě-vyteklo asi 330cc,předepsaná nápln je 452cc,zdálo se mi vše v pořádku,jen na pravé nepatrná vůle,téměř nehmatná.Dál jsem to ani nerozdělával,jenom poctivě vypláchnul,nový olej,původní distanční trubky jsem nahradil o 15mm delšími.Jízdní test moc nedopadl,zdálo se mi to skoro stejně nepříjemné,i když v klidu se to ponořilo asi tak o těch 15mm míň.Přidal jsem ještě 10mm na trubku,ponoří se to teď 25-30mm i s jezdcem a na místě to jde propružit asi tak 75mm,tlumící schopnost se mi zdá OK.A nezbývá než čekat na jaro.Pokud by se někdo mohl vyjádřit děkuju.
15.1.2018 od hozdep
-
22.12.2017 od JiriBN
Rozebrat vidlice a vše vyčistit, podle např. partsdepot zkontrolovat zda není napadená kutile a zda je tam vše jak má být.
Poměřit pružiny a porovnat jejich délku podle manuálu. Pokud budou kratší (unavené) tak buď koupit nové nebo si nechat udělat podložku a dát jí tam. Olej bych dal o 1 řád hustší něž je doporučovaný origo.Doplněno:
Přesně tak. Vsadil bych se, že tam nebude žádný olej. Většina lidí nedělá údržbu, přitom je podvozek nejdůležitější. Vše důkladně pročistit od staré náplně. Po kontrole limitu pružin a dolití oleje (10W) bych ještě nastavil správnou "tuhost" (útlum roztahování a stlačování). Bez jezdce 4,5 cm je hodně. Takto se nesmí stlačit ani s jezdcem a tlumič vůbec nefunguje. Obecně je taková jízda hodně riskantní! Ke všemu pomůže zručnému člověku Servisní manuál.
24.12.2017 od Skrunch
-
25.12.2017 od Martin.z.brna
jenomže olej nemá na sag vůbec žádnej vliv, i kdyby tam nebyl žádnej.. buď sou pružiny unavený což se dá změřit, nebo tam třeba chybí takovej vymezovací váleček
-
25.12.2017 od Aliass
Není pravda že olej nemá vliv na ponoření, vliv má a vcelku výraznej.
Pochopitelně to co popisuje pán je už spíš o unavené pružině ale s dobrým olejem to propadne minimálně o 1cm méně.
S touhle váhou řidiče 10W40, pro těžší lidi se nebát 15W40 případně namíchat olej přesně podle potřeby, ale to už je vyšší dívčí, především to míchání aby se oleje dobře spojily a taky vědět co za oleje míchat. -
27.12.2017 od Malken
U CBF 500 mi chodila přední vidle v cca 6cm rozsahu. A to i po vyčištění a výměně oleje (za předepsaný). Nikdy jsem ji na doraz nedostal, za to jsem měl problém s příliš tvrdým zadkem (vše chodilo volně - kyvka i uložení tlumiče, ale bylo prostě "tvrdý" péro) a to relativně časté drncání bylo vcelku obtěžující. Celkem jsem ji zatěžoval cca 85kg, když se přidala drobná spolujezdkyně, bylo tlumení o poznání lepší.