globalmoto_duben_nolan




BMW nastartované na stojanu mi začalo hořet.

  • 0

    13.11.2016 od Clogg

    Chtěl jsem si nechat dobít baterku a nechal jsem své BMW R 1150 R nastartované na hlavním stojanu. Když jsem k němu po cca 20 minutách přišel, bylo v plamenech. Vypnul jsem motor, odtlačil ho z louže hořícího oleje, vše uhasil a teď koukám na Google, že nejsem první, komu se to stalo. Myslím, že okénko kontroly stavu oleje se rozteklo nebo prasklo od tepla výfuku a vytékající olej začal hořet.
    Někde v hloubi BMW manuálu je prý mezi jinými varováními i jedno, co říká, že se na motorce má hned po nastartování odjet, jinak hrozí riziko přehřátí či vznícení. Nicméně je to něco, co by mě fakt nenapadlo a co by si jistě zasloužilo důraznější označení a pár lidí na internetu se podle všeho domohlo i nějaké kompenzace ze strany BMW (pojistku nemám)
    Tak jsem se chtěl zeptat , jestli jste se s tím náhodou někdo nesetkali a jak případně postupovat.
    Díky.



    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (16)
  • 5

    13.11.2016 od Kawa75

    to musí být výrobní vada asi toho olejoznaku jak píšeš. 20min nastartováno na volnoběh v tomto počasí nemůže nic udělat... To by bmw hořely v létě po 5min a v Chorvatsku po minutě...

    Pokud ti tam zůstalo dost oleje, což asi určitě zůstalo, tak to oprav.

    Na BMW nic nevymůžeš, je to dávno po záruce...
    Ale musím říci, že soudruzi z NDR někde udělali pořádnou chybu...

    A chytráci co se tady posmívají... motory vzduchem chlazené, jsou navrženy tak, že se na volnoběh docela dlouho uchladí. Ano pokud je 30°C a více tak se čas zkracuje, ale +10°C to může běžet pořád.

    Doplněno:

    omluva za gramatiku, nějak jsem to psal moc rychle

    14.11.2016 od Kawa75

    Hele fakt to není mormální, několikrát jsem se sajdou stál, nebo se šoural v koloně 10-15min v létě a samozřejmě se nic nestalo...Kdysi jsme měl JAWU 350, simsona, ČZ 175...všechno vzducháče a nikdy se mi to neutavilo.

    Jednou mi chytnul Stadion S22, ale to mi unikal benzín z volné hadičky na motor a chytili ty plasty okolo karbutátoru. Buď ti na to tekl benzín, nebo ten olej, jinak si to neumím vysvětlit...

    14.11.2016 od Kawa75

    V mém případě bylo -4 °C ..
    Díky za zastání. Také si říkám, že to nemůže být normální jev.

    14.11.2016 od Clogg

    Doplnit odpověď

  • 3

    13.11.2016 od D.A.G.R.

    určitě byl olejoznak v pořádku? je to docela častá věc, že potěch letech gufero už rosí...

    Doplněno:

    Olej kontroluji pravidelně před jízdou a vždy byl suchý a čistý..

    14.11.2016 od Clogg

    Doplnit odpověď

  • 1

    13.11.2016 od johny82

    co na to říct, od dobíjení baterky je nabíječka!!!!!

    Doplněno:

    Naprosty souhlas takove chovani je uplne zbytecne. Od toho jsou nabijecky.

    14.11.2016 od dzonnek

    Doplnit odpověď

  • 1

    14.11.2016 od Slávek-TDM

    Nebylo v motorce moc oleje nebo neni ucpanej oddech ze skrine do airboxu? Tohle muselo vylitnout pretlakem ve skrini, protoze si neumim vysvetlit jak jinak by se olej dostal na svody a na nich zacal horet plamenem.

    Doplnit odpověď

  • 1

    14.11.2016 od RadekKa

    No myslím si, že není normální nechat motor brblat desítky minut kvůli dobíjení baterie . To bych tedy nenechal ani vodníka natoš pak ten luft/öl. I když to ten motor přežije, tedy asi ano, jistě to nepřispěje ke zvýšení životnosti jeho komponent nebo celku. Pokud by někdo nepůjčil nabíječku, tak bych se raději projel.
    Každopádně Japonský výrobce mého motocyklu to také za normální nepovažuje a říká (volně z AJ):
    1) Nenechávejte motor běžet na volnoběh déle než několik minut, může to způsobit přehřátí
    2) Motor se automaticky vypne pokud je ponechán bez kvaltu "idling" 20 minut.

    Doplnit odpověď

  • 1

    18.11.2016 od Euro

    No nevím chlapi. Ja při cestě zpět z BG přes Srbsko jsem stál desítky minut na "mýtnicích" a na hranicích do Maďarska možná i nějakou hodinku. Venku cca 28 C a kromě nepříjemného zápachu z horkého motoru a divoce vypadajícího digi teploměru na palubovce se žádné drama nekonalo. Jel jsem na r1200rt. Né že bych byl nějakým zarputilcem BMW, ale nějak se nemohu ztotožnit s představou, jak němečtí motorradfahrer mají na svých bramborach připevněny hasičáky pro případ, kdyby náhodou zůstali v koloně na Köln déle než 20 min

    Doplnit odpověď

  • 0

    13.11.2016 od Pegos

    No tak jelikoz je to motor olejem a vzduchem chlazeny nenapadlo by me nechat to nastartovane dele jak 5 minut.

    Doplněno:

    No ono asi je take rozdil nechat to nastartovane v garazi a nebo s tim stat v kolone kde preci jenom nejaky vetrik profukuje. Nerikam ze je to normalni ale opravdu nechat to stat brumlat je fakt kravina.

    19.11.2016 od Pegos

    motor se zahřívá pomalou jízdou-to učili v autoškole mne

    13.11.2016 od ja1

    Dává to smysl. Ale je taky fakt, že v tom samém manuálu mluvěj o tom, že by se motorka měla nechat 5-10 min zahřát před jízdou. (což mě ostatně učili i v autoškole)

    13.11.2016 od Clogg

    Doplnit odpověď

  • 0

    13.11.2016 od Tentum

    Nóóó pěkně jsi bavoráčka rozhicoval....Taková pěkná motorka a tak ji BLBĚ odporoučet, jak tedy dál postupovat? No, můžeš se úspěšně těšit na nový motor či pořádnou generálku....
    Docela by mě zajímalo co Ti v BMW na Tvé dobíjení baterky řeknou . Tvou kompenzací jest ponaučení... . a buď rád, že se Ti mašina nerozlítla po dvorku.

    Doplněno:

    https://www.bmwgs.cz...4930&rowstart=20

    pořádně si prohlédni obrázek s těma napínákama....nevím jak tedy s tím motorem dopadl, když mu hořel. Motor zase tak v klidu nebude, jak píšeš.... Bylo by fajn, kdyby napsal jak dopadl...

    17.6.2018 od Tentum

    Duvod? To strilis ted od boku? Tomu motoru na 95% nic neni.
    Vymena oleje,olestit ohoreniny,nove sklicko a je to. Sice to nebude jak nove ale urcite pouzitelne. Nebo si muzes poshanet nove dekle atd.
    Me r 1100 gs vrcelo jeste delsi dobu na miste ale sklicko vydrzelo.

    13.11.2016 od MichalGS

    Doplnit odpověď

  • 0

    13.11.2016 od RTourer

    Když nastartuju své R 1100 RT a nestáhnu zavčas sytič (motor běží ve vyšších otáčkách), tak jsou cca po 5 - 10 minutách výfuková kolena rozpálená dočervena. Pokud tedy nejedu, samozřejmě. Ani bych se moc nedivil, kdyby se nějaké plasty v dosahu po delší době začaly tavit, nebo i hořet...

    Doplněno:

    to může být, když je bohatší směs, že hoří palivo až do kolen. Ale při normálním režimu by se snad nic stát nemělo ne? zejména při -4°C.
    To kdybych nechal guzzi běžet hodinu, tak se nic nestane...

    14.11.2016 od Kawa75

    Doplnit odpověď

  • 0

    14.11.2016 od Woodie

    Tak toto by som nečakal...Ty chytrolíni, čo tu rozprávajú o nabíjaní baterkou sú pekne mimo...
    Aj keď by si ju nenabíjal, tak akákoľvek motorka, či auto musí byť naštartované aj mesiac a nič sa nesmie stať...Otázne je či si to nemal na sytič, ale keď to išlo na volnobeh a toto si BMW dovolí napísať do manuálu, tak to je teda pekný šunt...
    Skús to vyčistiť, vymeň to sklíčko, vylešti to a predaj ako uloženku....A kúp si normálnu motorku

    Doplněno:

    No tak od tebe bych chtěl něco kupovat .

    15.11.2016 od Babicka33

    Doplnit odpověď

  • 0

    15.11.2016 od Anti

    Koukám že je to tu plné mentorujících de.ilů... Vaše příspěvky jsou opravdu přínosné....
    Pokud je to napsané v manuálu,zřejmě nic nevysoudíš.Jak tu bylo několikrát uvedeno,vzducháč se dokáže na volnoběh rozhicovat,nicméně tady to opravdu zavání ještě dalším problémem-bohatou směsí,případně únikem oleje.
    Pokud tam zůstala část olejové náplně,motor bude v pořádku.Holt tě čeká prohlídka a oprava poškozených míst...

    Doplněno:

    Přesně tak,
    K úvaze dobíjení baterie motorem se nemá smysl vyjadřovat. Na Bavoráka se ma sednout a jet žádné zahřívání.

    21.11.2016 od Pepik1

    Doplnit odpověď

  • 0

    25.11.2016 od Miklasek

    Nepríjemné Dúfam, že sa to bude môcť dať do poriadku. Ale ńechať vzducháč len tak na volnobehu by ma fakt nenapadlo...

    Doplnit odpověď

  • 0

    26.11.2016 od Alda

    Vim, ze je to mimo tema, ale tim, ze nechas motorku bezet na volnobeh 1) nedobijes baterku (na volnobeh ma altik mnohem mensi vykon nez v otackach) a 2) nicis motot, ktery se kvuli nizkym otackam nemaze.

    Doplnit odpověď

  • 0

    27.11.2016 od xj_novic

    I na volnoběh musí moto mazat, jinak není v pořádku čerpadlo oleje. Ale to by se rozsvítila kontrolka. Pokud nebyla vadná. Nebo vadný spínač tlaku oleje. Pokud se rozsvítí kontrolka při zapnutém klíčku, je spínač OK. Ono při dodržení normálního postupu používání motocyklu se nic takového nemůže stát.
    Nenapadlo by mne nastartovat moto a jít na 20 min.pryč. Ale asi to bylo nutné.

    Doplnit odpověď

  • 0

    11.12.2016 od vvlllad

    Dobry den.

    Podla foto vyzera fotene pri rodinnom dome. Za spytanie nic nedate ak sa budete informovat ci nahodou do poistky domu nie su zahrnute aj taketo pripady.

    Doplnit odpověď

  • -3

    13.11.2016 od suzafon

    Ty sis to spletl s autem, viď. No, je mi vás líto.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist