globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: znovu o nabíjení baterky
Čau všichni, tak blinkr jsem si vyměnil a teď další kolo :D
Včera se udělalo hezky, tak jsem si chtěl vyrazit. Jenomže motorku mám venku pod plachtou a už byly mrazíky...takže jsem točil, točil, ale nenatočil.
Zodpovědně jsem koukal do diskuzí, ale většinou se to zvrhne do debaty o druhu baterky, dobíječky nebo rad typu: vem na to kladivo.
Takže to už všechno vim.
Mám normální nabíječku se svorkama. Vlevo na motorce je špunt označenej jako + a vedle něj zásuvka jak na zapalovač, jenom menší. Už jste asi poznali, že nejsem automechanik ani elektrikář :D
Rada odborníka byla na špunt + připojit kabel + a kamkoliv jinam cvaknout kabel mínus. Jenomže to nepřineslo kýžené ovoce.
Rada druhýho odborníka byla sundat nádrž, vyndat baterku a dobít. A to mi připadá trochu moc na moje schopnosti.
Dotaz: potřebuju nějakou speciální dobíječku, která se píchne do tý zásuvky?
Děkuju všem
svata
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek znovu o nabíjení baterky

29.10.2014 v 10:28 | Nahoru | #1
Jestli motorka tocila, tocila a tocila, ale nenaskocila, tak nebude problem v baterce ale nekde jinde!!! to dojde normalnimu nedebilovi.
Jestli baterka treba jen jednou otocila motorem a pak bylo slyset jen cvakani rele tak je to baterkou, to pozna i prumerny clovek.
Jestli mas gelovku tak je na to potreba specialni nabijecka, jestli mas normalni tak specialni nabijecka potreba neni.
No ale jestli jsi vemeno, tak zavolej nekomu kdo neni takovy vemeno at ti pomuze tu baterku vyndat a nechej si ji za 50kc v nejakym servisu nabit. Amen

znovu o nabíjení baterky

Skvělá odpověď, děkuji! 29.10.2014 v 10:49 | Nahoru | #2
ještě bych ke kubovi doplnil, že bmw vyrábí nabíječky, které vrazíš na jedné straně do zásuvky na 220v, z druhé strany do zásuvky "jakoby na zapalovač" (je to přesně ona, ale dle německých zvyklostí)

znovu o nabíjení baterky

Skvělá odpověď, děkuji! 29.10.2014 v 11:12 | Nahoru | #3
Rada třetího odborníka - v místě kde je ta zásuvka, sundej celej ten kryt a pod ním je startér. Píchni nabíječku na vrchní šroub.
Popsáno a a nakresleno to máš ve videu. A nemusíš žádnou baterku vyndávat ani kupovat speciální nabíječku.



Naposledy editováno 29.10.2014 11:12:53

znovu o nabíjení baterky

29.10.2014 v 11:33 | Nahoru | #4
Nedávno se mi stalo že startér netočil ale jenom cvakalo relé. Taky sem si myslel že to bylo baterkou ale bylo to špatným kontaktem na relé- trochu sem s tim zahejbal a už zase startuje

znovu o nabíjení baterky

29.10.2014 v 11:48 | Nahoru | #5
Doporučím ti koupit nabíječku nejlépe BMW a nebudeš nic řešit, strčíš do zdířky a je po starostech.

znovu o nabíjení baterky

29.10.2014 v 11:52 | Nahoru | #6
Ty, Kubíku, jestli máš nějakej zásadní problém s lidma, který se na něco ptaj, tak snad ani ty fóra nečti.
Ostatním dík za rady, origoš nabíječku od bmw si nechám na jindy a nechám se inspirovat youtube.

znovu o nabíjení baterky

29.10.2014 v 12:11 | Nahoru | #7
Ne, s lidma kteri se na neco ptaji problem samozrejme nemam, ale mam problem s tim, kdyz nekdo neumi ten problem popsat nebo specifikovat. Pak pomuze nic jineho nez odkazat jedince na nekoho zkusenejsiho v miste jeho bydliste nez si tady osoupavat klavesnici zbztecnym psanim reseni vznikle situace ktera muze bej uplne jina. Kapis?

znovu o nabíjení baterky

29.10.2014 v 12:31 | Nahoru | #8
Dobrý, jenom nevim, proč ty šoupeš prstama, abys mi napsal, že jsem blb a mám to odvézt do servisu.
Otázka zněla - potřebuju nějakou speciální dobíječku, která se píchne do tý zásuvky?
A hele, dokonce tu jsou i lidi, který umí smysluplně odpovědět.
Je to hrozně jednoduchý. Když mi nemáš co poradit, tak nic nepiš.

1 reakcí na tento příspěvek znovu o nabíjení baterky

Skvělá odpověď, děkuji! 29.10.2014 v 12:42 | Nahoru | #9
Trochu se tu zřejmě pozapomnělo na trochu zrádnou možnost, kdy baterka je trochu slabší ,ale jen tak, že starter ještě znatelně nezpomalí, takže točí zdánlivě normálně, ale napětí už na pořádnou jiskru nemusí stačit - viz toto vlákno. Pak pomůže připojení pomocné baterky kvalitními startkabely a motor musí chytnout.
Co se týče zásuvky, tak u BMW je ta komplikace, že při vypnuté spínačce je zásuvka relátkem odpojena od baterky a "speciální nabíječky" pro BMW generují i určitý signál, který přečte řídicí jednotka a při připojené nabíječce sepne relátko a zásuvku tak připojí k baterce.

(reakce na) znovu o nabíjení baterky

29.10.2014 v 13:05 | Nahoru | #10
J.M.K.>
Týká se to odpojení od baterky jenom tý zásuvky? Teda jestli mi je vůbec k něčemu ten vyvedenej konektor...

znovu o nabíjení baterky

29.10.2014 v 13:27 | Nahoru | #11
Mno, ocividne mas na eRku pomocne startovaci kontakty - to je ten "spunt" s oznacenim (+), (-) vypada podobne, ale je na leve hlave pobliz. Neni tak potreba sundavat kryt starteru a primo na tyhle "spunty" priklapnout startovaci kabely.
Pro propojeni s autem se hnedle uvidi, co je za potiz.

Co se tyce dobijeni, tak samozrejme je mozne pouzit libovolnou nabijecku s krokodylama, pripojenou na tyhle spuntiky, samozrejme dle typu osazene baterie. Napr. nabijecka z Lidu za 500 penez funguje skvele i pro pripadnou gelovku.
Samozrejme neni problem na tuto nabijecku pridelat DIN zastrcku, ktera pasuje do te "jakoby" zapalovacove. Otazka cca stokoruny. A nepotrebujes nic extra od BMW. R1150 nema CAN bus, tudiz ani extra ridici jednotku a ani neodpojuje zasuvku, ta je pod napetim trvale, stejne jako "spunt".

Jeste taky doporucuju zkouknout starter - minimalne vycistit, promazat. Po letech umi zazlobit - sice navenek vypada, ze funguje, ale ma mnohem vetsi proudovy odber a pak se muze problem projevovat podobne, jako slaba baterka.

Naposledy editováno 29.10.2014 13:28:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) znovu o nabíjení baterky

29.10.2014 v 14:00 | Nahoru | #12

KubaLC8 píše: Jestli motorka tocila, tocila a tocila, ale nenaskocila, tak nebude problem v baterce ale nekde jinde!!! to dojde normalnimu nedebilovi.
Jestli baterka treba jen jednou otocila motorem a pak bylo slyset jen cvakani rele tak je to baterkou, to pozna i prumerny clovek.
Jestli mas gelovku tak je na to potreba specialni nabijecka, jestli mas normalni tak specialni nabijecka potreba neni.
No ale jestli jsi vemeno, tak zavolej nekomu kdo neni takovy vemeno at ti pomuze tu baterku vyndat a nechej si ji za 50kc v nejakym servisu nabit. Amen



To nemusí být vždy pravda. Mi to tak dělá teď v chladu po delší odstávce. Startér točí, ale baterka už nemá dost energie hodit jiskru. Připojím to přes kabely na auto s chytne na první.

znovu o nabíjení baterky

29.10.2014 v 14:25 | Nahoru | #13
Kup si prechodlu z bmw zásuvky na normalni klasickou nebo si vytahni nove draty k nove zásuvce.Vim jak u bawa se muze k baterce - sundat sedlo,nadrz - ta teda staci jenom přizvednout.A jak domlatit baterku je psano uz vise

znovu o nabíjení baterky

29.10.2014 v 15:41 | Nahoru | #14
Díky všem, s přifouklou hlavou se odcházím věnovat dobíjení a čištění.

1 reakcí na tento příspěvek znovu o nabíjení baterky

29.10.2014 v 16:17 | Nahoru | #15
...to o čem se tu bavíte,to je ten Can bus pro BMW co má Optimate 4 nebo je to jiná vyfikundace? Já jsem v tomhle taky laik

znovu o nabíjení baterky

29.10.2014 v 17:00 | Nahoru | #16
CAN-bus znamená Controller Area Network, v podstatě jde o formu multiplexu kde "bus" sestává z jednoho kabelu ke kterému je připojeno mnoho řídících jednotek. Hlavním důvodem použití tohoto kabelového rozvodu je drastické zredukování počtu elektrických kabelů ve standardním kabelovém svazku a zároveň přidání funkcí, které nejsou k dispozici u standardního kabelového svazku. Jedná se o sériovou datovou sběrnici, vyvinutou firmou Robert Bosch GmbH. Elektrické parametry fyzického přenosu jsou specifikované normou ISO 11898. Maximální teoretická rychlost přenosu na sběrnici je 1 Mb/s. CAN patří k průmyslovým komunikačním sítím označovaným jako provozní sběrnice, fieldbus. Od roku 2004, kdy BMW představilo motor R1200, se systém CAN-bus postupně rozšířil na celou motocyklovou řadu BMW.....

Tolik definice a ta Optimate 4 umi vyuzit k nabijeni tu "divnou" tenkou palubni 12V zasuvku BMW, kdy "rekne" pocitaci, aby tu zasuvku "neodpojoval" pac se prave nabiji/udrzuje baterka... krome toho ma tahle nabijecka radu dalsich uzitecnych funcki na oziveni baterky a tak....

...nicmene vyse uvedene se me ani krokuse netyka, mame oba 1150tky, kde je normalni kabelaz. On ma na motorce navic ty pripojne body na nabijeni/startovani pres kabely a ja mam na krytu starteru vytazenou extra zasuvku na to same.

..a myslim, ze krokus ani nemusi rozebirat cely starter - staci ho vyndat a vycistit ten mechanismus pastorku - aby volne behal (na jednu stranu) a sel lehce zasouvat do vence na spojce. Tam se totiz od suche spojky vesele prasi do starteru a casem se to totalne zanese. Pak starter sice toci motorem, ale ten elektromagnet, co vysouva pastorek starteru do vence na spojce, u toho sezere veskerou energii, takze to nechytne. Zapadonemecti soudruzi to ale vtipne nedali do manualu jako ukon k udrzbe - staci jednou rocne vycistit a promaznout. Me se to stalo taky a pak jsem cucel jak jelen, co se deje a proc to cely slavny BMW, kua, nejede..

Naposledy editováno 29.10.2014 17:12:07

(reakce na) znovu o nabíjení baterky

29.10.2014 v 17:11 | Nahoru | #17

banda1250 píše: ...to o čem se tu bavíte,to je ten Can bus pro BMW co má Optimate 4 nebo je to jiná vyfikundace? Já jsem v tomhle taky laik

1150 Canbus nemá. Ten má až R1200

znovu o nabíjení baterky

29.10.2014 v 17:46 | Nahoru | #18
Aha,díky kluci za vysvětlení já jedu ke spokojenosti na lídlovce,zetka,bandit,plechovka

znovu o nabíjení baterky

30.10.2014 v 21:12 | Nahoru | #19
Na stejné moto - nabíječka lidlovka, konektor do zásuvky ze starého hundrta, připájel jsem 2 drátky a nabíjím min 1x měsíčně, klidně můžeš nechat několik dní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) znovu o nabíjení baterky

31.10.2014 v 16:50 | Nahoru | #20

kubacech píše: To nemusí být vždy pravda. Mi to tak dělá teď v chladu po delší odstávce. Startér točí, ale baterka už nemá dost energie hodit jiskru. Připojím to přes kabely na auto s chytne na první.



Neni to spis o tom, ze jednotka nespusti zapalovani driv, nez se motor neotaci minimalnimi otackami? Ma to tak spousta aut, specialne tdi v octavce. Starter sice toci, ale ne dost, problem unavy materialu ve starteru. Postupne mu casem klesaji otacky pri jmenovitem proudu a kdyz se sejde slabsi baterka a stary starter, tak muze tocit, ale jednotka nestrika palivo.
Na teleti mi odesla baterka tak, ze mi ani nenabehly budiky, na miste na roztlaceni to nechytlo, az kdyz se to pustilo poradne z kopce a baterka totalka.

znovu o nabíjení baterky

31.10.2014 v 19:53 | Nahoru | #21
Startér BMW někdy netočí dost protože se časem zanese komutátor, rozebrat, vyškrábat, složit a zas točí jako nový.
Baterky s nízkým start. proudem (CCA) ten 2vál taky nedávají. Ohledně toho konektoru - jak už tu zaznělo - můžeš se píchnout na ten extra kolík - většina motorek ho nemá. V tom případě si koupíš protikus toho starého malého konektoru - nebo některé velké konektory do zásuvky autozapalovače mívají červenou sundávací špičku a voilá... sundáš ji a objeví se ten menší konektor, který pasuje do BMW :) také jsem to tak měl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) znovu o nabíjení baterky

31.10.2014 v 23:31 | Nahoru | #22
atheris> jelikož to občas škytne, někdy střelí, tak to má snahu tu jiskru házet. Zapalování zase tak chytré, aby poznalo minimální otáčky není. Je to karburátor z 91.

Zajímavé je, že to na volno točí celkem v klidu, ale jak použiji sytič, tak najednou je baterka ráda, že motorem vůbec pootočí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) znovu o nabíjení baterky

31.10.2014 v 23:58 | Nahoru | #23
kubacech> To je tím, že když otevřeš sytič, nebo přidáš plyn, jde do válců víc směsi, tím je i větší komprese a při slabší baterce už to starter neutočí. Vlivem poklesu napětí pak ani svíčky nedají pořádnou (pokud vůbec) jiskru a je po ptákách. Změř při zapnutém starteru, kor ve chvíli, kdy jen "převaluje", napětí na baterce a jak bude klesat pod 11.5V, natož pod 11V, je baterka slabá, nebo má zvýšený vnitřní odpor a je jako startovací už nepoužitelná. Docela podrobně se toto rozebíralo zde. Nebo připoj kvalitními startkabely (ne "zrádci v nouzi" z pumpy, nebo kaufu) baterku z auta (auto může být klidně nastartované) a když starter zatočí jako divý a motor chytne, sháněj do motorky novou baterku.

1 reakcí na tento příspěvek znovu o nabíjení baterky

1.11.2014 v 10:27 | Nahoru | #24
Já mám na bmw zásuvku po vypnutí klíčku bez proudu, ale dovnitř proud jde na dobíjení a není potřeba speciální nabíječka. Mám lídlovskou a plus dostanu na baterku bez sundání kapotáže. Normálně kup bmw zástrčku, dva káble a na ten prostřední dej plus, akorát ta zástrčka není v každým krámu. Nemáš na startéru svorku se stálým plus(30)jak třeba na guzinách?

(reakce na) znovu o nabíjení baterky

1.11.2014 v 12:01 | Nahoru | #25
petrumr> Tak nejspíš bude zásuvka odpojovaná relátkem, ale kontakty jsou překlenuté diodou ve směru "od zásuvky k baterce", takže laicky řečeno "dovnitř" proud pustí, ale ven ne. To by odpovídalo popsanému chování.

znovu o nabíjení baterky

1.11.2014 v 12:19 | Nahoru | #26
dělám to jak píše BOB nabíječka z lídlu a koupenej konektor a je to v pohodě... jinak sem zvedal nádrž a napojoval to na baterku ten jeden šroub na povolení mě neštval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) znovu o nabíjení baterky

1.11.2014 v 20:05 | Nahoru | #27
J.M.K.> baterka je slabá už toho, co jsem to koupil Problém je jen po delším stání, takže jen doma a přes kabely to chytne spolehlivě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) znovu o nabíjení baterky

1.11.2014 v 23:30 | Nahoru | #28
kubacech> Tak už neudrží kapacitu a je rovněž na výměnu. Viz odkaz v příspěvku č. 9 - přesně totéž jsem měl u veterána, po týdnu už baterka nebyla schopná motor natočit. Přitom starter znatelně (že to bylo nápadné) zpomalil až po několika pokusech. Ať je motorka sebestarší bába, baterku jí dej novou, nebo tě nečekaně vyšplouchne někde na cestách. Zase taková pálka to není - mě baterka do veterána nestála ani 1500,- a to je tam 12V/55Ah a navíc levé uspořádání pólů, dnes celkem vzácné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) znovu o nabíjení baterky

2.11.2014 v 08:35 | Nahoru | #29
J.M.K.> zatím si vozím startkabely v kufru a ještě jsem je cestou nepotřeboval

Naposledy editováno 02.11.2014 08:35:26

(reakce na) znovu o nabíjení baterky

2.11.2014 v 09:40 | Nahoru | #30

KubaLC8 píše: Jestli motorka tocila, tocila a tocila, ale nenaskocila, tak nebude problem v baterce ale nekde jinde!!! to dojde normalnimu nedebilovi.



Nemáš pravdu a netřeba u toho dělat z lidí debily...

NTV pokud nebyla dost nabitá, tak sice točila ale nechytla. Stačilo dobít a chytla na otočení...

Naposledy editováno 02.11.2014 09:40:30
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spojka BMW R 1150 R pidulik 0 Dnes v 08:38 pidulik
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 21:42 Destroyer
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 10:51 kokoška.


TOPlist