globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Při rozjezdu chcípne
Dobrý večer ve spolek,
měl bych dotaz na všechny zkušené.
Dneska jsem se chtěl jet projet, nastartuju zařadím za 1, rozjedu se a zdechne (jde o GSX 1400)
Nejdřív jsem si myslel, že jsem ji jen udusil, bohužel jsem si všiml, že bliká červená kontrolka F1 a v levém displeji stojí F1.
Takže znovu, vyřadím na N vypnu/zapnu zapalování, chcipak do pozice "start" ozve se pumpa škrtnu startérem a hned běží. I vytáčení do 3000ot/m žádný problém.
Spojka, za 1 a pomalý rozjezd. Udělám tak metr a zas chcípne.
Bez vypnutí/zapnutí zapalování nelze opět nastartovat.

Proces zopakuju ještě asi 3x. Pokaždé zkouším různé varianty, co mě napadá.
Poprvé, senzor bočního stojanku, tam by ale musela chcípnout okamžitě po zařazení za 1, což taky dělá.
Druhý, zkouším odpojit senzor na páčce spojky, odpojeno, nastartovat nelze.
Třetí, zpět zapojeno, startuju, rozjíždím, chcípá.

Otázka, mohlo by to souviset s nějakou špatnou funkcí tohoto senzoru? Problém nastává při záběru spojky.
Nebo je problém větší?

Předem díky za odpovědi

Už má na to léta, si ze mě dělat prdel, nebo signal z hůry, že nemám dneska vyrážet?

1 reakcí na tento příspěvek Při rozjezdu chcípne

Skvělá odpověď, děkuji! 3.8.2014 v 22:09 | Nahoru | #1
Pro upřesnění - ta kontrolka není "F1", al "FI" - failure indicator. Ukazuje, že je zjištěna nějaká chyba a je třeba si "samodiagnostikou" zjistit kód chyby.

U GSX1400 je právě zádrhel v tom, že jak vypneš zapalování, chyba se z paměti smaže. Takže musíš mít připravený rezervní klíč a po zhasnutí motoru a rozsvícení chyby nevypínat spínačku, druhým klíčem otevřít a sundat sedlo, sundat kryt baterky a tam bude, podle ročníku, buď čtyřpólový (jednovýfuková verze), nebo dvoupólový (dvouvýfuková verze) nezapojený konektor s gumovou krytkou. V tomto štekru kouskem drátu propojíščerno/bílý a bílo/červený drát, tím se spustí diagnostický režim a na displayi se ukáže kód chyby. Pak podle tabulky najdeš, o kterou chybu se jedná a víš hned lépe, kde hledat:



Jako první podezřelé mě napadá náklonové čislo (tip over sensor - chyba "c23") - když je vadné, klidně může vlivem otřesů při rozjezdu motorky "zahcrastit", jendotka to vyhodnotí jako, že motorka padla na bok a vypne zapalování a čerpadlo. Mohl by takto haprovat i spínač stojanu (to už dost lidí na motorce řešilo a bývá to závada symptomaticky dost nevyzpytatelná), nicméně z tabulky závada mě nenapadá kód, který by mohl se spínačem stojanu souviset.

Zdrojový odkaz

(reakce na) Při rozjezdu chcípne

3.8.2014 v 22:37 | Nahoru | #2
J.M.K.>
Moc díky za bleskovou a fundovanou odpověď.
S tím označením F1,jsem trubička

Zítra se na to mrknu a podám report.

Zatím hezký večer
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Model Suzuki GSX 1400 Suzuki GSX 1400 SuzukiGSX14000 4 17.3.2024 v 09:38 dedek65
vysoké plexi na gsx 1400 ? kdo to m... Suzuki GSX 1400 george1983 11 4.3.2024 v 15:44 Danny350
ukazatel zařazené rychlosti suzuki ... Suzuki GSX 1400 Tatrman 11 4.2.2024 v 07:50 Anti
Motorka nezatáčí, vlní se na rovině... [1, 2, 3] Suzuki GSX 1400 Dbednarik 75 14.12.2023 v 16:58 Kohlstein
GSX 1400 škubání [1, 2] Suzuki GSX 1400 Moty1 56 22.7.2023 v 18:28 PEPA12N

TOPlist