globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Životnost řeťezu
2.6.2013 v 14:09
Zajímalo by mě tato věc.

Mám najeto s původním origo řetězem 35.000 km. Řetěz pravidelně poctivě mažu a čistím. Není nerovnoměrně vytahaný a v podstatě jsem ho ani nemusel napínat. Ono možná nějaké napnutí probíhalo vždy při výměně pneu.

Teď plánuju delší cestu okolo 8.000 km a protože nikoho s tak velkým nájezdem na jedné řetězové sadě neznám, tak nevím, jestli preventivně měnit nebo ne. Samozřejmě se mi to měnit nechce, protože nevidím problém.

Co myslíte? Jak poznám, že řetězovka potřebuje výměnu?
Anketa: Raději preventivně vyměnit?
Vyměnit
10%
6
Nechat
90%
56
Předchozí
1 2
Následující

Životnost řeťezu

2.6.2013 v 14:47 | Nahoru | #1
Nějakou kontrolu řetězu provedeš asi jedině tímdle

1 reakcí na tento příspěvek Životnost řeťezu

2.6.2013 v 15:09 | Nahoru | #2
Je zajímavý,že originál řetěz na nové motorce vydrží neuvěřitelně kilometrů a pak jakýkoliv jiný řetěz, jakékoliv značky už vydrží o hodně méně.

Životnost řeťezu

2.6.2013 v 15:11 | Nahoru | #3
tak já bych to teda vyměnil... řetězovka tě vyjde na 3000kč a budeš mít klid.

Životnost řeťezu

2.6.2013 v 15:22 | Nahoru | #4
Klidně ho vyměň a starý mi pošli já s ním ještě 10t nalítám.

Životnost řeťezu

2.6.2013 v 17:48 | Nahoru | #5
Já nalítal na origo sadě taky cca 35000, ale pak se to najednou posralo (novou řetězovku jsem měl v záloze už dlouho) a to napneš, a během cca 400 km to mlátilo jak zběsilý, takže pokud chceš mít klid, vyměň, než se pak někde trápit. Ale třeba to Tobě vydrží o dost dýl...nevím, moje zkušenost je jasná.

Životnost řeťezu

2.6.2013 v 20:05 | Nahoru | #6
zkus jak sou na tom članky a zuby na kolech...zda je rukou zvedneš a řetěz hlučí tak je po něm

1 reakcí na tento příspěvek Životnost řeťezu

2.6.2013 v 20:37 | Nahoru | #7
Tak zaleží kolik máš ještě možnost dopínání...jestli tam je ještě dost tak neřeš a jeď, pokud už nic moc tak vyměň...ono je to tak těžko říct. Samo sebou ti nikdo na rovinu neřekne co a jak. Ty musíš vědět jak často si co s nim dělal a jak je na tom.

1 reakcí na tento příspěvek Životnost řeťezu

2.6.2013 v 21:10 | Nahoru | #8
OT - jak vypadá tvá "běžná" údržba řetězu? Jak často a čím jsi to čistil & mazal?

Jinak vše už bylo řečeno - mrkni, kolik máš vůle na dotahování na kyvce, omrkni zuby na rozetě a sekundáru, a pokud ti všechny články chodí a nejsou zatuhlé, případně nemlátí, nechal bych to tak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost řeťezu

2.6.2013 v 21:15 | Nahoru | #9
PEPAFJR> kup si priste zase ten origo znacku co mas z prvovyroby a hlavne kola ne sracku JT z didu a uvidis ze ti vydrzi zase stejne jak origo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost řeťezu

3.6.2013 v 00:58 | Nahoru | #10
PetrXX>
Každých 800 - 1000 km nebo po dešti opláchnu vodou, vyčistím čističem Castrol a hadrem, protočím po jednom každý článek pokud je zatuhlý, tak znovu čistič, ať se odlepí, nechám uschnout a potom na každý váleček stříknu trochu maziva Castrol na řetězy. Toť vše.

Řetěz je úplně tichý. V podstatě nepoznám rozdíl oproti tomu, když byl nový. Co se týká napínání, tak napínán nebyl a je tam na té rysce ještě skoro celý rozsah.

(reakce na) Životnost řeťezu

3.6.2013 v 05:46 | Nahoru | #11

z-x-r píše: PEPAFJR> kup si priste zase ten origo znacku co mas z prvovyroby a hlavne kola ne sracku JT z didu a uvidis ze ti vydrzi zase stejne jak origo



Že bych si na motorku dal raději řetěz místo kardanu?

(reakce na) Životnost řeťezu

3.6.2013 v 14:58 | Nahoru | #12

Indigo píše: PetrXX>
Každých 800 - 1000 km nebo po dešti opláchnu vodou, vyčistím čističem Castrol a hadrem, protočím po jednom každý článek pokud je zatuhlý, tak znovu čistič, ať se odlepí, nechám uschnout a potom na každý váleček stříknu trochu maziva Castrol na řetězy. Toť vše.

Řetěz je úplně tichý. V podstatě nepoznám rozdíl oproti tomu, když byl nový. Co se týká napínání, tak napínán nebyl a je tam na té rysce ještě skoro celý rozsah.



Tak ty si jiný střelec 35 tacu a ještě nedopnutyý řetez...se mi nechce ani věřit. Tak pokud tam máš tolik a jezdíš tak slušně. Tak nemáš důvod měnit. Good luck na cestách.

Životnost řeťezu

3.6.2013 v 15:01 | Nahoru | #13
Vsak jezdi, kdyz je v pohode ne ? Pokud nemaj kola omlete zuby, a retez funguje jak ma .... proc menit ? Na mem fazeru se menila retezovka ve 40 tisicich kvuli vibracim (byl to jeden z tipu ale nebylo to tim >:) )

1 reakcí na tento příspěvek Životnost řeťezu

3.6.2013 v 15:01 | Nahoru | #14
Pravděpodobně se nechystáš někam mimo civilizaci, takže pokud bude problém, tak si sadu koupíš a necháš vyměnit cestou. Pokud vypadá dobře, nechal bych ho tam...

Životnost řeťezu

3.6.2013 v 15:55 | Nahoru | #15
já jsem na řetěz ČZ u CB750 najel přes 50 tisíc km. Do 48 tisíc jsem o něm téměř nevěděl, pak už se začal hodně vytahovat a rachotit - přestaly sedět články na zuby.

Životnost řeťezu

3.6.2013 v 16:42 | Nahoru | #16
nechapu co se resi...8000km vylet vyjde kolem 25ti tis kc, retezovka 2500-3000kc. Klid na ceste k nezaplaceni... na co pak kupovat retezovku nekde na severu a dat za to 10000kc?

Životnost řeťezu

3.6.2013 v 17:04 | Nahoru | #17
Já jsem na originálu DID najel 48 tis. km. Ještě by pár km snesl, ale začal se vytahovat a musel jsem jej zhruba co 1000km dopínat. Proto jsem jej vyměnil. Takže pokud máš řetěz ve stavu, jak popisuješ, dovolenou v pohodě zvládne.

Životnost řeťezu

3.6.2013 v 17:11 | Nahoru | #18
Nejlepší je když za někým jedeš a letí Ti přetržený řetěz kolem hlavy.

Životnost řeťezu

3.6.2013 v 17:27 | Nahoru | #19
Jestli není řetěz nerovnoměrně prověšenej a vše se točí jak má, zuby na rozetě nejsou sežvejklý atd, tak s tim v klidu vyjeď. Skokově se to nezhorší a nádobíčko na čištění a mazání si bereš s sebou, ne. Jak tady někdo popisuje, že najel kolik kilometrů a pak během dalších 2 tisíc byl v hajzlu, to se mi nezdá. Z logiky věci, degradace těhle strojních součástek není skoková.

(reakce na) Životnost řeťezu

3.6.2013 v 17:53 | Nahoru | #20

Buduli píše: Tak zaleží kolik máš ještě možnost dopínání...jestli tam je ještě dost tak neřeš a jeď, pokud už nic moc tak vyměň...ono je to tak těžko říct. Samo sebou ti nikdo na rovinu neřekne co a jak. Ty musíš vědět jak často si co s nim dělal a jak je na tom.

to že je místo na dopínání neznamená že řetěz není po smrti...na litru sem ho měnil prakticky v půlce napínácí dráhy...prostě začne rachtat a pak se s tím dost blbě jezdí ..

1 reakcí na tento příspěvek Životnost řeťezu

3.6.2013 v 18:08 | Nahoru | #21
je to neco jineho, ale... v tunisu jsem mel retez ok, jezdilo se po pisku atd, nemazal jsem (jinak by byl jak rizek) retez vypadal ok a pak behen jednoho dne se zuby na rozete ojely tak, ze se pulka vylamala a ja mel strach vubec pridat plyn.. posledni den jsme meli vyjet z takove podzemni garaze ven na trajekt a kdyz jsem zabral tak retez spadnul a ja se klouzal, malem jsem ani na trajekt nedojel, museli jsme retez napnout jak strunu aby vubec na rozete drzel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost řeťezu

3.6.2013 v 21:01 | Nahoru | #22
naprcccs> zajímavý, tos projížděl jinudy než předtím, že během jednoho dne ko?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost řeťezu

3.6.2013 v 21:42 | Nahoru | #23

morepower píše: naprcccs> zajímavý, tos projížděl jinudy než předtím, že během jednoho dne ko?



ne, opravdu se to stalo behem jednoho dne... samozrejme pisek udelal sve, ale i tak to slo rychle.

(reakce na) Životnost řeťezu

4.6.2013 v 07:58 | Nahoru | #24

Dave81 píše: Pravděpodobně se nechystáš někam mimo civilizaci, takže pokud bude problém, tak si sadu koupíš a necháš vyměnit cestou. Pokud vypadá dobře, nechal bych ho tam...



asi tak, navíc bych i věřil, že venku bude levnější než u nás

Životnost řeťezu

4.6.2013 v 12:55 | Nahoru | #25
Já mám na DID sadě s kolama JT zatím 36 500 km a řetěz je pořád ještě ok. Dopínal jsem to jednou asi před deseti tisícema. A

si bych to ještě nechal. Nebo si kup novou sadu a vem ji sebou do kufru kdyby něco. No a kdyby nic - vyměníš to po výletě.

(reakce na) Životnost řeťezu

4.6.2013 v 21:07 | Nahoru | #26

naprcccs píše: ne, opravdu se to stalo behem jednoho dne... samozrejme pisek udelal sve, ale i tak to slo rychle.



no jasně, že písek udělal svoje, divný je, že ne hned. Nebyla ta oblast, kudys projížděl naposled v něčem jiná..? Fakt mě to zajímá-třeba abrazivnější písek...?

Naposledy editováno 04.06.2013 21:07:50

Životnost řeťezu

4.6.2013 v 23:22 | Nahoru | #27
Okamžitě vyměnit to Ti řekne každej výrobce i servis .Jinak se ale řiď podle svýho rozumu.
On se řetěz nejen natahuje,ale dokáž se i přetrhnout.Pokud je to v dobrý pozici jen se odmotá pokud v blbý,tak sei zasekne.

Naposledy editováno 04.06.2013 23:28:26

Životnost řeťezu

5.6.2013 v 10:21 | Nahoru | #28
Najel jsem na retezu na Suzuki 1250GSX 45 000km.
Pravidelne jej myji petrolejem, asi tak po 1000km nebo po desti, mazani při kazdem myti a obcas i mezi.

Životnost řeťezu

5.6.2013 v 14:22 | Nahoru | #29
Chyť ho dvěma prsty v ose zadní rozety a zatáhni dozadu. Pokud ho odtáhneš od rozety o více jak 2-3mm, tak už to není dobré

Životnost řeťezu

6.6.2013 v 04:20 | Nahoru | #30
Tak si ji kup a vezmi s sebou. Když na cestě vydrží,fajn. Když ne- jsi připraven
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozvody Yamaha FZ1 N Wirri 3 27.3.2024 v 13:16 ja1
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N závoďáček-r1 11 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream
Baterka na fz1n a prohozené póly Yamaha FZ1 N ondra-krajon 14 22.11.2023 v 20:56 Garides
FZ1 N 2009 - rotor a stator - amazon Yamaha FZ1 N luke_87 4 24.8.2023 v 21:42 slejir
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... KulímR1 28 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker


TOPlist