Po velmi nevydarene komunikaci ze strany DK Racingu, jsem nastesti natrefil na fajn motorkare, ktery mi Trimph XC800 pujcil na skoro cele dopoledne. Takze diky jemu, jsem mohl motorku trochu projet. Jelikoz nejsem spisovatel a soustredim se na body, ktere me zaujali, berte to prosim tak, ze muj dojem muze byt ciste subjektivni. Bohuzel zadny teren jsem s nim nejel, protoze bych se stejne bal, ze s vypujcenou motorkou neco udelam a vlastnik pak bude litovat jake trubce to motorku pujcil. Pneu na nove motorce jsou ciste silnicni a zadni ma 150ku, coz muze trochu limitovat vyber pneu. Po otoceni klicku se standardne rozblikaji kontrolky s tim, ze dokud nevyjedete, tak blika ABS. Nejak jsem nechapal kontrolku vypadajici jako na kontrolu tlaku v pneu, ale nemusim vedet preci vse. Motorka ma klasicke duse a vzhledne rafky v cerne barve. Uz jsem se vycerpal psanim, takze dal jen v bodech
Neutralni:
* bila barva je asi nejhezci
* je potreba si zvyknout na najeti neutralu, ale jinak chod prevodovky v pohode
* mechanicky plyn
* nema prepinani palivovych map, ale v tehle cenove kategorii je to normalni
* ve srovnani s podvozkem co mam ja (WP+zadni original Supertenere) je o neco tvrdsi
* nutno dat poradne chranice pacek, jelikoz ty original nevydrzi polozeni motorky, ale za tu cenu zeee...
* pro me nutno dokoupit nastavce riditek
* pri brzdeni motorem si i s original vyfukem lehounce "zaprdi", takove holcici prdiky (nebo utlumeny Wartburg )
Pozitiva:
* dvoudilne sedlo, docela pohodlne ale nevim jak to bude s delsim cestovanim, jelikoz to bych musel mit motorku na par set kilometru, da se zvednout asi o 2cm, coz bylo pro me tak sotva akorat (mam 189cm)
* zadni sedlo se odemyka vzadu a da se pod nej schovat zakladni vybava, bohuzel jine ulozne prostory motorka nema
* vypinani ABS je v menu pristrojovky
* jiz v zakladu 12V zasuvka
* ukazuje v zakladu zarazenou rychlost
* uz na 6ku motor zabira od cca. 42km/h
* nastavitelne packy
* gumove naslapy se daji vyndat v cuku letu
* jednoducha vymena prednich zarovek
* fakt lahodny motor, ktery necuka, nekucka ale proste jede dole normalne a nahore jako 4hrnek. U sve motorky hleda 6-ku, tady jsem hledal 7-ku v prevodovce.
* podvozek na to, ze se jedna o rozpoctovku je fakt dobry a jeste k tomu stelovatelny (jen fakt zaklad)
* pocitove lehka motorka
* zadni brzda brzdi velmi dobre
* ABS je dobre davkovane, zadne zbesilosti, jako u nejakych jinych motorek
* kontrola hladiny oleje je jen olejo-okem
* zadni brzda funguje daleko lepe, nez na jinych motorkach, fakt dobre brzdi
Zapory
* riditka jsou docela mekka, ze kdyz se na ne zatlaci, tak docela pruzi. Problem se podle me projevuje tim, ze pri jizde pres 100km/h vidim svetla aut za sebou lehce rozmazana. Neni to ale nic tragickeho, mozna ze vymena riditek vse vyresi.
* ovladani pristrojovky jde opravdu ztezka - holt to chce mit mozna grif na zmacknuti tlacitka (stejny problem jako jsem mel u KTM)
* zasuvka na 12V je ten maly typ
* packy jsou nachylne na lamani, takze zvazit jestli nekoupit obycejne
* kdo ji polozi vic nebo kdo i malo a nebude mit vzadu nejake drzaky na kurfy, tak se mu to pekne prodrazi, protoze zadni stupacky jsou docela dost na rane a hlavne jsou napevno navarene k ramu
* teplo od motoru jde docela fakt dost, takze po par kilometrech brzda, plyn v zatackach jsem citil, ze mi neco zahriva levou nohu, nic neprijemneho, ale citil jsem to. Stejne tak kdyz se zastavi, tak je zahraty i ram u motoru. Ve velkych vedrech to muze byt pro nekoho neprijemne, ale to nemohu posoudit
* chladic je docela dost na rane, ale pokud si poridite normalne vyssi padaky, pak to bude v pohode
* zaklapavani policajta je ztuhle, ale mozna staci promazat
Celkovy pohled:
Velmi pekny design, pocitove dobre ovladatelna motorka. Motor pekne prede v nizsich otackach, ale dokaze se rozcilit do vyssich otackach velmi rychle (skoda ze neni naladen vic na kroutak, ale ja srovnavam s moji Supertenere, kde mam 95Nm, coz je dost velky rozdil). Padne dobre do ruky a na tech par drobnosti co pisu v zaporech su bud zvyknete nebo je jednoduse odstranite. Pro me ma motorka jedine dva zavazne problemy - teplo od motoru (nekde jsem cetl v UK, ze se to snazi na forech resit a snad se jim to dari. Ja bych vydel zatim alespon nejaky plast na zakryti tech casti ramu, kterych se muzete dotykat nohou stejne jako to ma treba KTM na ramu, kde ho muzete osoupat nohou, proste jednoduchy plasti za par korun) a zadni stupacky spojene s ramem. Pokud se tyka zadnich stupacek, tak mozna lze navrhnout nejake drzaky kufru, ktere prvotni naraz poberou nebo si zaplatit havarijni pojisteni , protoze pokud ty zadni stupacky jednou oddelate, bude to na zadni casti ramu proste videt az do konce zivotnosti motorky. Nevim, jak jsou pevne a co se muze stat, jen konstatuji stav.
Vysledek:
Joooo libi se mi a koupil bych si ji, ale dokud bych tech par drobnosti nevyresil, nedalo by mi to spat , ale to asi vsichni vedi kdo me znaji. Fotky nejsou, nebyl na ne cas
Mini recenze JirikM zde v tematu:
Triumph 800XC
Na otestování jsem dostal variantu XC, která je upravená spíše do terénu. Oproti "silniční" verzi má delší zdvihy tlumičů, má drátěná kola, jinou šířku gum, kryty rukojetí .. atd.. Co mě ale nejvíc zajímalo byl motor. Motor velmi příjemně táhne do spodu až nahoru ... přesně jak se o tom píše. V žádný otáčkách jsem nezaznamenal nějaké kopnutí motorem nebo tak něco podobnýho. S motorem jde jet celkem svižně ... tak taky úplně v klidu na 6tku od skoro 60 km/h výše. Když to porovnám se svým VSTROMem (s předchozími motorkami to asi už moc nejde porovnávat) tak zkusím shrnout klady a zápory:
Zápory :
- slabší ochrana proti větru (VSTROM je v tomhle o kus lepší)
- divný zvuk 3válce ... takové šustění/pištění
- cena ... no ale to asi vždycky
+/- ?
- gumy jsem asi moc nevyzkoušel, přiznám se, že jsem se na těch užších co byly na XC trochu bál do náklonu. Čím víc přibývalo kilometrů, tím to bylo lepší .. ale na hodnocení to není .
Klady :
- Pohodlnej posez jak pro mě tak pro batůžka
- Motorově jede krásně v celém spektru otáček
- Výkonově jsem ani necítil, že nejedu sám - jen se to sem tam na nerovnosti lehce víc zhouplo
- ABS fungovalo bezvadně
- Brzdy hezky citlivý (zadní kolo mělo tendence jí velmi rychle do smyku při rychlejším brždění)
Moje zkusenosti (Jenik) s oficialnim distributorem DK Racing - pokud mam hodnotit jako ve skole, tak "5-", takze zvazte jestli od nich motorku kupovat nebo servisovat. V tematu jsou ruzne zkusenosti, ale vetsinou obdobne ty co mam ja. Ty moje zkusenosti mam i nektere zdokumentovane. Ti stastni z Moravy nastesti maji dobre zastupce Triumphu v Brne a Olomouci, coz mi z Cech toto stesti nemame.
KamilS - vlastnik XCeka a jeho recenze:
Plusy:
+ opravdu univerzální motorka, se kterou můžete dojíždět do práce i cestovat přes celou Evropu, jezdit silnici, ale i slušně řádit v terénu (záleží na obutí)
+ lehčí, ovladatelnější a příjemnější, než všechna ostatní cestovní endura, která jsem zkusil (800GS, 1200GS, LC8, ...). V terénu mi přijde rozhodně lépe ovladatelná než 800GS - to je hodně individuální, ale já jsem se nezkamarádil s jedničkou u GS
+ výborný motor - parádně táhne ve všech otáčkách, víc opravdu nepotřebuju a to si rád občas zařádím v terénu i na silnici. Rozhodně stačí na svižné ježdění a i na cestování s plnou polní ve dvou.
+ dobré sedlo už v základu (dělené, nastavitelné, pohodlné)
+ posez, ve kterém vydržíte 12hodin jízdy
+ přehledný a čitelný display
+ výborná světla
+ výborný alternátor
+ výborný podvozek vzadu
+ dobré brzdy, které mě ještě nezklamaly i při přejezdech slušných kopců
+ výborné ABS, které zabere až opravdu když to je potřeba a přiměřeně
+ dobrá cena
+ dobré servisní intervaly
+ slušná nabídka origo i neorigo příslušenství
+ rozhodně nejhezčí cestovní enduro!!!
Mínusy:
- spotřeba - hodně záleží na stylu ježdění. Dá se dostat pod 5l, ale i nad 7l
- pro mě zvuk motoru - někdo to vychvaluje, ale mě se to kvílení moc nezamlouvá.
- zvonivý zvuk koncovky výfuku, když prudce klesnou otáčky (vyřeší to nová koncovka)
- stupačky spolujezdce navařené přímo na rám
- čelní štít - nad 60km/h vytváří velký hluk a turbulence (už jsem rozhodnutý pořídit jiný)
- z japonské motorky jsem zvyklý na lepší ovladače světel a blinkrů - nechodí tak jemně a čitelně
- ovládání počítače na displeji je fakt na houby. Chtělo by to na řidítkách.
- chladič žene teplo na pravou nohu - ale opravdu nepříjemné to bylo pouze jednou, nebo dvakrát
- občas se mi zachytí nohavice o ukončení spojkového lanka u motoru
- chybí mi výstražné blinkry
- chybí mi teploměr
- chybí mi permanentně zobrazený počet celkových ujetých kilometrů
- chybí mi snadné vypnutí ABS
- chybí mi snadné nastavení podvozku - je třeba šroubovák! :(
- menší komunita lidí, než u známějších značek
+ i - dost tvrdý podvozek ve předu - někdy poskakuje na drobnostech, které jiné motorky vyžehlí. Na druhou stranu se s ním dá opravdu drsně skákat v terénu, bez dopadů na dorazy (takže bych vlastně měkčí nechtěl) :)
Naposledy editováno 08.11.2012 11:27:36
1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti
Až otestuješ tygříka, tak dej vědět
Rychlá výměnu vzduchového filtru asi nehrozí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
Jenik789 píše: prikladam vynatek z emailu v originale:
"Triumph offer a worldwide warranty that is offered providing the motorcycle meets the attached terms and conditions. This is found within the ‘Motorcycle Service Handbook’ that is supplied with the motorcycle. Please note that maintenance of the warranty is dependent on having the motorcycle serviced by an authorised Triumph dealer – note 3. "
Edit: - tady je mas Triumph Warranty Terms Conditions.pdf
jeste par ziskanych informaci - je nutne, aby i predprodejni pripravu a servis delal autorizovany servis, coz chapu. Realne tedy pokud nekdo koupi motorku (at starsi nebo novou), ktera vcetne predprodejni pripravy bude v peci autorizovaneho servisu, pak i DK Racing musi uznat zaruku. Tuto informace je asi nepotesi, ale je to tak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
Jenik789 píše: jeste par ziskanych informaci - je nutne, aby i predprodejni pripravu a servis delal autorizovany servis, coz chapu. Realne tedy pokud nekdo koupi motorku (at starsi nebo novou), ktera vcetne predprodejni pripravy bude v peci autorizovaneho servisu, pak i DK Racing musi uznat zaruku. Tuto informace je asi nepotesi, ale je to tak.
tím pádem, pokud koupíš šedý dovoz tak můžou dělat problémy
PetrAT píše: tím pádem, pokud koupíš šedý dovoz tak můžou dělat problémy
nevim jak otatni ale DK urcite . Jestli bych ale koupil z DE, kde byla motorka servisovana u legitivniho dealera Triumph, chtel bych videt jak by se v DK tvarili1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti
To mi jakože něco uniklo ... ??
1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti
Dojmy jsou jaké ?
Popravdě po to všem co se tu debatilo kolem nového tigra bych asi spíše přemýšlel nad LC
PetrAT píše: Tak povídej, přeháněj !
Dojmy jsou jaké ?
Popravdě po to všem co se tu debatilo kolem nového tigra bych asi spíše přemýšlel nad LC
nastesti se mi podarilo sehnat Kacenu, ktera ja je modra, protoze ta se mi nejvic libi .
Dojmy jsou zatim dobre, ale kazda motorka ma sve mouchy ze .
EDIT: vyzkousej si motorku a uvidis, pak zjistis co ti vadi tak ze to nezkousnes a co naopak zkousnes ale dle mojich zkusenosti doporucuji vyzkouset jakoukoliv motorku nejen za normalniho pocasi, ale i v horku a skrze mesto. Samozrejme nejake ty prasne cesty a derave silnice. Tiger je fakt dobrej za tu cenu co se prodava
Naposledy editováno 31.08.2012 14:04:03
1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti
hoši si vybrali spíše chladné a vlhké končiny
asi aby je nepálil rám do stehen
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
PetrAT píše: hezky jsi ho projel
hoši si vybrali spíše chladné a vlhké končiny
asi aby je nepálil rám do stehen
maji na kalhotach azbestove vylepseni ze zbytku obkladu nasich skol
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
Naposledy editováno 03.10.2012 20:42:26
Left píše: Jenik789>Díky za odkaz,moc krásné Tigří videjko, škoda, že se nedělá v těch barvách - hned bych ho postavil do garáže.Z LC8 je to dle mojí zkušenosti tak - přinese ti radost 2X.Poprvé když ji koupíš, podruhé když ji prodáš, ale těch peněz co to stálo mezi tím... Ono mimo motoru,poddimenzovaného chlazení,krátkého serv.intervalu, malého rejdu a některých dalších tech.řešení je to vážně super stroj. Ale to je moje zkušenost s LC8950 rv.2001,třeba je už 990-ka jiná. Jen pozor na přehřívání zadního válce!
skromně se dovolím domnívat, že produkční lc8 nebyla v roce 2001 ani nakreslená
1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
Left píše: Fanoš Rušicka> Sorry ročník si asi pletu, už je to pár let, od té doby co jsem ji měl.Byl to zkrátka první ročník a nekupoval jsem novou. Fámy si ale můžeš být jistý, že nešířím, ono bokem ti to poví každý majitel včetně těch, které nebudu jmenovat, ale v časopisech LC8 vychvalují, jak je bezporuchová a super a bokem u pivka ti pak poví něco úplně jiného.Jinak jsem netvrdil, že to s ní v terénu nejde,naopak. Jen to, že mě opravdu hodně nesedla, oproti třeba XRV, Transalpu nebo F650 je to motoricky o dost jiné - hlavně spodek otáček a výkon a jeho průběh. První není, druhého je nadbytek, ale někomu to tak vyhovuje, mě ne.Toť vše.
Každý majitel?Ale no ták.Odjezdil jsem na ni 70000 km a krom notoricky známých věcí ,jako je spojková pumpa a palivové čerpadlo žádná závada.Ony to ani závady v pravém slova smyslu nebyly.Normálně jsem vždycky dojel domů.Čerpadlo opraveno novýma kontaktama za 500kč a spojková pumpa vyměněna preventivně v rámci posezonního servisu.Na to jakou čočku dostávala v terénu, je to neskutečný výsledek.Vyjádřeno penězi,je to cca 4000kč oproti třeba 50000kč,které jsem narval za půl roku do BMW GS.
Pokud jde o průběh výkonu,stačí vyměnit origo výfuky za laďáky (v mém případě Leo Vince) ,dát 16z pastorek a ta motorka je k nepoznání.Potom jede krásně od 2500ot.
Naposledy editováno 07.10.2012 00:09:58
1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti
Kamarádi mají 950ky a každý něco řešil a nebo furt řeší
Když už jsme odbočili od tigrů ... Left, jak seš spokojený s tím dakarem?
Není trošku průser přechod na jednohrnek ze 2V ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
Naposledy editováno 17.10.2012 23:56:38
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
dealer tool pre triumph Triumph Tiger 800 XR | capo111 | 17 | 14.4.2024 v 10:22 Smil_Flek |
Dovozce Triumphu z Velké Británie Triumph Tiger 800 XC | bity | 10 | 2.2.2024 v 13:08 NUTELIER |
Cena servisu Triumph Triumph Tiger 800 XR | michla | 29 | 17.12.2023 v 18:42 tencotancismoto |
triumph tiger 800 - protáčí, ale ne... [1, 2] Triumph Tiger 800 XC | Rvn | 44 | 9.10.2023 v 09:35 Krautkopf |