Yuki hlásí připravenost na sezónu 2020. Jak ji ovlivní koronavirus?

Průhonická značka Yuki se dovozem a prodejem čínských motocyklů zabývá od roku 2002 a jde tedy již do své 19. sezóny. Ta bude určitě náročná pro celé odvětví, a to z důvodu aktuální koronavirové krize, kterou obchodníci začínají pociťovat už teď. Pro zákazníky Yuki je určitě dobrá zpráva, že značka je na sezónu dobře připravena s dostatečnou zásobou nových motocyklů na skladech. Od obchodního manažera Jakuba Špačka se nám podařilo získat exkluzivní informace o tom, jaká je momentálně situace v partnerských čínských továrnách.

Yuki jde do sezóny 2020 se sortimentem ověřeným již v předchozí sezóně. Aktuálně má tahle značka velmi silné a rozumně vybrané portfolio, které zahrnuje motocykly a skútry převážně objemové kategorie 125 cm3, nabízené v rozumné kvalitě za příjemnou cenu. V Yuki už za ta léta vědí, co funguje, a proto do své nabídky přibírají jen perspektivní a spolehlivé modely od vybraných čínských výrobců. V modelové nabídce, kterou lze bez přehánění označit slovíčkem svěží, najdeme v kategorii motocyklů jak praktické, tak stylové stroje. Mezi ty druhé jmenované patří modely Manxcafe, retro kafáče v objemových variantách 125 i 250 (vlastně jediný model Yuki s objemem nad 125 kubíků), a výrazem neo-retro můžeme označit loňskou novinku, scrambler Vox.

Moderní design reprezentuje sourozenecká dvojice endura 125i SG a supermotardu 125i SR, vždyť právě na osminkových motardech si Yuki svého času udělala největší jméno – tyhle stroje nesmějí v její nabídce chybět. Zákazníky velmi vyhledávaná je také další loňská novinka, cestovní adventura 125i XTR, jež nás v testu velmi mile překvapila a letos se nebojí rozdat si s to s podstatně silnějšími a dražšími stroji v anketě Motocykl roku.

V segmentu skútrů nabízí Yuki tři modely, všechny s motorem o objemu 125 cm3 vybaveným vstřikováním. Na výběr máte mezi praktickým Matrixem, sportovním Falconem a maxiskútrem pojmenovaném jednoduše Max. Naše testy všech zmiňovaných strojů (s výjimkou Manxcafe ve verzi 125) najdete v tomto odkazu.

A teď slibovaný pohled do čínských továren, v nichž se motocykly Yuki vyrábějí. Stav je k začátku března. Model 125i XTR se vyrábí u značky Zongshen a podle obchodní manažerky pro evropský trh Alice Yang je továrna ochromená a funguje v prozatímním režimu, v práci je 20 % dělníků. Jsou zavedená přísná bezpečnostní opatření, v továrně jsou dezinfekční brány, měří se tělesná teplota, povinné jsou roušky. Nové objednávky se budou vyřizovat nejdříve v červnu, ovšem to by se českých zákazníků nemělo dotknout, neboť příští týden v Hamburku zakotví loď s nákladem 50 nových XTR. Skútry Matrix a Falcon se vyrábějí v továrně Znen (nový majitel italské značky Moto Morini) a zde je po předchozí odstávce již provoz plně obnoven, jsou zavedena bezpečnostní opatření s každodenními testy a dvouměsíční výrobní doba odpovídá standardu. Pokud byste měli zájem o skútr Max nebo scrambler Vox, tak ty pocházejí z továrny Zhejiang Tianying, kde je podle obchodního manažera pro Evropu Makkyho Liu práceschopných necelých 40 % dělníků a továrna funguje v nouzovém režimu, výroba by se však měla rozběhnout již tento týden. Ovšem českého zákazníka to zajímat nemusí, jen v průhonickém skladu Yuki je 60 Maxů a přes 120 Voxů plus dealeři mají svoje skladové stroje. Posledním dodavatelem Yuki je Jinan Qingqi Motorcycle, polostátní továrna zabývající se i výrobou pro armádu, kde se dělají modely SG, SR a Manxcafe, a zde prý vše běží v normálním režimu pouze s přidanými bezpečnostními opatřeními, jako jsou dezinfekční brány, roušky a měření tělesné teploty.

Související firma
  • Yuki Česká republika

    Pyramida Průhonice s.r.o. je výhradním dovozcem motocyklů a skútrů značky YUKI od roku 2002. V široké nabídce motocyklů a skútrů za přijatelné ceny si vybere jednostopý stroj každý zákazník. V Průhonicích najdete vedle sídla importéra i značkovou prodejnu YUKI se servisním zázemím. Prodejna má v...


TOPlist