Téma: Rovnání kol na BMW GS
Text: PR článek | Zveřejněno: 7.3.2025 | Zobrazeno: 2 329x
Máte doma géeso s vyplétanými ráfky a podařilo se vám někde více či méně ťuknout ráfek? Pak máte opravdu velký problém, protože tohle vám jen tak někdo neopraví. Leda že byste se obrátili na Lignetu...
Známe to všichni, jedete si tu „svoji“ okresku, a když to vypadá, že už to nemůže být lepší, silnici se změní v cosi, co nejvíc připomíná pleť „mlaďocha“, co právě přišel do puberty. Anebo ještě hůř uprostřed zatáčky přímo ve „stopě“ na vás číhá díra jak past na mamuta. Obvykle následuje rána jak … No a v lepším případě to odnese jen pochroumané sebevědomí pilota a pár ostřejších slov na adresu správce komunikace. Velice často to bohužel odnese i kolo, které prostě tohle Erzbergrodeo nedalo, a tak nezbývá, než se poohlédnout po někom, kdo se zabývá rovnáním kol, anebo ignorovat vibrace a nestabilitu v řízení případně kmitání řídítek a doufat, že nebude někde na Autobahnu následovat vystoupení přes rozkmitaná řídítka lítající od dorazu k dorazu. Nakonec to stejně každého dožene a začne řešit, co s tím.
V případě litých kol je to celkem problém a rovnání je vždy trošku ruská ruleta, jak to dopadne, protože prasknutí ráfku se nikdo nechce dožít a firem, které jsou schopny udělat rentgen, zas tolik není. Co se týče klasických drátových kol, tak tuhle službu nabízí každý druhý motoservis a s více či méně uspokojivými výsledky to lze dořešit ke spokojenosti. Problém však nastává u drátových kol s vnějším výpletem, jaké se používají typicky na motorkách BMW GS kde dráty NEJDOU klasicky centrovat ani vyplétat, a kdo se o to pokusí, tak v 99 % končí s totálně rozhozeným kolem. Proto tohle nenabízí ani dealeři. Naštěstí se tu relativně nedávno objevila firma LIGNETA servis s.r.o. z malé obce Mírová u Karlových Varů, která tato kola umí centrovat, vyměnit niply i dráty, případně vyměnit ráfek za nový bez toho, aniž byste museli koupit celé vypletené kolo za cca 30 tisíc bez snímače tlaku, kotoučů…
Funguje to jednoduše, stačí službu objednat a poslat kolo do servisu třeba PPL. No a pak počkat na telefon, jestli stačí jen centrování, nebo je potřeba vyměnit nějaké dráty, anebo je ráfek nenávratně poškozený a musí se vyměnit i ten. Následně vám nazují gumu, vyváží kolo, zabalí a posílají zpět tak, aby stačilo kolo jen nandat na motorku a vyrazit. Kontakt na: www.moto-kola.cz nebo servis@ligneta.cz.