Dopřejte svému motooblečení posezónní údržbu

Stejně jako váš motocykl potřebuje pravidelnou údržbu, i motooblečení si zaslouží vaši pozornost. Ideální dobou je podzim, kdy aktivní motosezóna pomalu končí a nastává čas pro komplexnější kontrolu vašeho motooblečení s následnou péči a uložení do šatníku na příští sezónu.

A jak na posezónní údržbu motooblečení? To vám poradí přímo výrobce motooblečení PSí HUBÍK .

Nejprve si proveďte základní analýzu svého motooblečení. To proto, abyste zjistili, zda postačí údržba doma nebo bude nutné vyhledat odbornou pomoc.

Využijte všechny smysly jako jsou oči, hmat a opatrně i čich :-) a zkontrolujte:

1. Funkčnost motooblečení

Funguje vše, jak má? Zipy se zapínají a pevně drží? Nerozpínají se samy, když nechcete? Chrániče nejsou poškozené a polámané? Zde si uvědomte, že i ony mají svou samostatnou životnost nezávisle na motooděvu a po uplynutí této doby je vhodná výměna chráničů za nové, i když nenesou známky poškození. Zpravidla lze chrániče koupit samostatně a nebývají ani tak drahé. Nejvíce namáhané na oděvech jsou bezesporu druky a suché zipy. Pokud již nedrží dobře po celé ploše, raději si je nechte přešít, ať máte na další sezónu klid.

2. Celistvost výrobků

Drží motooblečení pohromadě? Horní materiál, ale i podšívky, membrány, kapsové váčky? Nemuseli jste mít zrovna pád na motocyklu během sezóny, i tak je motooblečení vystaveno velkému zatížení. Je to zkrátka jiné, když namáháte sako v kanceláři u notebooku, anebo si natahujete kombinézu jako vaši druhou kůži pevně na tělo a pak ji při jízdě v rychlostech (50km/hod obec, 90km/hod mimo obec, 130km/hod dálnice, popřípadě omezovač/hod okruh) důkladně provětráte a to nehledě na počasí, protože když je sezóna, tak se zkrátka musí jezdit pořád.

Kromě všech materiálů zkontrolujte i švy. Ve výrobním závodu PSí HUBÍK je šití a výběru nití věnována maximální pozornost. Při pádech dochází ke tření a zvýšení teploty v místě doteku oblečení s vozovkou, proto musí být nitě pevnější a odolnější vyšším teplotám než běžné. Extrémně zatížené švy se navíc šijí tzv. bezpečnostními švy, kdy jeden je vždy řešen skrytě, aby se při pádu neprodřel.

Výrobce PSí HUBÍK doporučuje zejména u sportovních a závodních kombinéz po každé sezóně tyto švy řádně prohlédnout a případně znovu zpevnit.

3. Čistotu a impregnaci

Mušky! Kdo si čistí kombinézu po každé jízdě, pak by tento bod mohl přeskočit. Ale ruku na srdce, kolik nás takových je? Například Pepa Šiler alias Sršeň to asi nebude! Kožená bunda zachycena na fotce během sezóny je toho důkazem :-).

Minimálně ty mušky je dobré stáhnout vlhkým hadříkem hned po návratu domů z každé vyjížďky. Usnadníme si tak náročnější odstraňování těch zaschlých. Nicméně existují speciální pěny i na tyto případy.

Doporučení výrobce motooblečení:
>>https://www.psihubik.cz/udrzbovy-prostredek-psi-cistici-pena/

 

I když se o svůj motooděv staráte poctivě i během sezóny, 1x za rok mu dopřejte tzv. "celkové čištění" jak zevnějšku, tak vnitřní části. Toto nedělejte sami doma! Kožená kombinéza se opravdu nedá strčit do vaší pračky, i když nabízí desítky programů a možností.
U textilu je to sice jednodušší, ale i tak musíte dávat pozor například na poškození vnitřních membrán. Před praním je ideální vyndat chrániče a ty očistit zvlášť. Program použít šetrný na outdoorové výrobky a snížit otáčky ždímání na minimum. Problémem může být následné sušení, kdy na to doma nemusíte mít vhodné prostory a sušičky nejsou vždy doporučované. Ideální je zkrátit dobu sušení motooblečení na co nejkratší čas v dobře větratelné místnosti s pokojovou teplotou.

Závěrečnou fází u čištění jak textilních, tak kožených výrobků je impregnace. Ta zajistí, aby kůže znovu krásně změkla a získala živiny, které jsme čištěním vyplavili.

Doporučení výrobce motooblečení:
>>https://www.psihubik.cz/udrzbovy-prostredek-psi-balzam-na-kuzi/.

Impregnací textilního motooblečení získáme na povrchu lehký film, kterým docílíme ochranu před snadným proniknutím nečistot a prachu z vnějšího prostředí a samozřejmě částečně omezí i průnik vlhkosti v dešti.

Doporučení výrobce motooblečení:
>> https://www.psihubik.cz/udrzbovy-prostredek-psi-impregnace/.

Jak dopadla kontrola vašeho motooblečení?

Pokud jste našli nedostatky již v prvních dvou bodech uvedených výše, vypadá, že vaše motooblečení utrpělo během sezóny nějaké "šrámy". V tomto případě vyhledejte odborníka, který vám bude umět motooblečení opravit. To znamená, že vymění upadlý druk nebo rozjíždějící zip, popřípadě nahradí celý poškozený díl po pádu za nový. Na to, aby uvedl váš motooděv do původního funkčního stavu musí rozumět minimálně technologiím výroby a střihu a mít k dispozici materiály a součástky pro výměnu.
Na stránkách výrobce PSí HUBÍK najdete pro tyto případy formulář, kde si můžete své požadavky na servis vepsat, popřípadě vložit fotografie poškozeného motooblečení a opravu si nechat předem ocenit.

Pokud jste při kontrole vašeho motooblečení zjistili, že máte body 1 a 2 zcela v pořádku a potřebujete své motooblečení "pouze vyčistit", pak můžete postupovat dle návodů na údržbu sami doma, anebo se můžete i v tomto případě obrátit na odborníky.

Kolik takové čištění stojí?

Uvádíme aktuální ceny za službu čištění, včetně impregnace a prohlídky funkčnosti motooblečení, u PSí HUBÍK:

  • Kožená kombinéza = 1.600,- Kč
  • Textilní bunda = 700,- Kč
  • Textilní kalhoty = 700,- Kč
  • Kožená bunda = 900,- Kč
  • Kožené kalhoty = 900,- Kč
  • Návlek do deště = 550,- Kč

Pokud máte jakékoliv dotazy k opravám motooblečení po pádu, velikostním úpravám nebo potřebujete jen přešít nápisy jiné značky motocyklu, obraťte se na výrobce motooblečení PSí HUBÍK, který vaše problémy rád vyřeší za vás.

A poslední rada na závěr: "Připravte se na novou sezónu s předstihem, určitě se vám to vyplatí."

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)

Související firma
  • PSÍ Hubík

    Od roku 1990 se specializujeme na oblečení pro motorkáře. Od počátku jdeme cestou vlastní výroby a intenzivního vývoje, který se silně opírá o zkušenosti ze závodních tratí. Naše kombinézy a oblečení můžete vidět také v Mistrovství světa GP, SBK, Supermoto či Rallye DAKAR. Nejdůležitější pro ...


TOPlist