Cardo se od interkomů pouští do výroby přileb

Značku Cardo známe ze světa interkomů, odteď se však stává i výrobcem přileb. V rámci veletrhu EICMA představuje vůbec první model Beyond, dostupný ve dvou variantách. S ohledem na dosavadní působení není žádným překvapením, že se jedná o přilbu chytrou, propojenou a nabitou technologiemi.

Nejprve však ty „přízemní“ věci. Design přileb Beyond GT a Beyond GTS neskýtá žádné velké novoty. Naopak se drží relativně při zemi, a to i zvolenou matnou černou barvou. Skořepina přilby je u GTS z uhlíkových vláken, u GT ze sklolaminátu, v obou případech doplněná pěnou EPS s několika úrovněmi hustoty. Hlavnímu plexi sekunduje ještě sluneční clona a samozřejmě Pinlock proti zamlžení – verze GT má klasický s označením 120XLT, dražší GTS potom vyspělejší Pinlock 200.

Zapínání je na D kroužky, samozřejmostí jsou lícnice vyjímatelné pro případ nehody, dvojice nastavitelných vstupů vzduchu, antibakteriální interiér a homologace ECE R.06.

Až bližší ohledání začne prozrazovat onu chytrou stránku. Zezadu je u modelu GTS vidět aktivní brzdové LED světlo, upozorňující provoz za motocyklem na náhlé zpomalení. GT má místo světla reflexní prvek. V obou případech však dostanete detekci nehody, schopnou automaticky přivolat pomoc. Oba modely pak mají u pantů plexi ovládací panel s několika tlačítky, z nichž jedno má nastavitelnou funkci, a navíc i hlasové ovládání. Beyond umí vše, co nabízí interkomy – tedy ovládání telefonu, hlasové navigace, přehrávání hudby, a do toho spojení s ostatními jezdci skrze mesh DMC, kdy lze bez složitého párování spojit až 31 jezdců na vzdálenost až 2 kilometrů.

Zvuk se k jezdci přenáší dvojicí 53mm reproduktorů, které v případě modelu GTS disponují vůbec prvním aktivním potlačováním hluku, určeným pro motorkáře. Reproduktory prostě vysílají zvukové vlny, které negují zejména aerodynamický hluk a další ruchy až o 10 dBA. Bez toho, aby jezdec ztrácel kontakt s okolím, je tak v přilbě mnohem větší ticho. Pro model GT lze aktivní potlačení hluku dokoupit coby doplněk.

Obě přilby mají samočinné zapínání a vypínání, které vypne funkce tehdy, když helma nečinně leží. Cardo se chlubí tím, že všechny komponenty jsou zvlášť servisovatelné, přilba disponuje samostatnou vnitřní diagnostikou, možností vzdálených aktualizací, a hlavní funkce mají dokonce vyjímatelné moduly, které dovolí i určitou míru hardwarových aktualizací. Vyjímatelná je také baterie – v případě GTS o kapacitě 2000 mAh s bezdrátovým nabíjením, u GT pouze 1000 mAh, s nabíjením přes kabel.

První přilby Cardo Beyond by se měly dostat k zákazníkům v létě roku 2026, tedy na vrcholu příští sezóny. Ceny nepřekvapivě nebudou nijak nízké. Lépe vybavený model GTS má doporučenou maloobchodní cenu 1199 eur, v přepočtu asi 29 tisíc korun. Levnější GT vyjde pořád na 949 eur, tedy na 23 tisíc.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):

TOPlist