husqvarna_svartpilen_801_2




Honda CB 750 Sevenfifty F2

Tucty prolistovaných, pročtených a promaštěných časopisů a já se rozhodoval mezi Suzuki GSF 600N Bandit, Hondou CB 600F Hornet, Kawasaki ZR7 a Hondou CB 750 Sevenfifty F2.

Kapitoly článku

O Banditu se psalo hodně, ale moc se mi nelíbilo to velké vytáčení motoru, chtěl jsem něco, kde bude dodávaný výkon více plynulý, Hornet mě imponoval zase svým výkonem, dravým vzhledem, ale cena byla velké proti, ZR7 jsem zrovna v té době moc neviděl, ale naskytla se mi příleřitost vidět Sevenfifty ve vší své kráse.

Proč zrovna Sevenfifty? Pokud to beru ze strany estetiky, tak jsem se přímo vzhlédnul v těch dvou chromovaných tlumičích, klasickém odpružení a vzhledu muscle-biku. No a pokud mám mluvit o technice, pak mi výkon něco kolem 73 koní v 8.500 a krouťák 62 Nm. v 7.500 docela seděl. Motor se nemusí příliš točit k tomu, aby vás motorka příjemně vystřelila a to buď na semaforu nebo na výjezdu za zatáčky. Seřizování ventilů, který je u jiných kousků duležitý provádět v servisu každých x tisíc najetých kilometrů u Sevenfifty odpadá - vše se provádí mechanicky a automaticky. Tím vidím další výhodu v údržbě, která se tímto skládá z výměny oleje, pneumatik a řetězové sady po ujetých tisících. Pneumatiky se samozřejmě sjíždí podle stylu jízdy a hlavně podle vámi vybraného obutého modelu. Dunlop 207R asi nevydrží tolik jako Michelin Macadam, výběr záleží jen na vás. Já jsem dal přednost Avonu, a tak se vzadu pyšní Avon Azaro ST 46 160/55. Ve předu je zatím cca 60% Michelin Macadam. Takže výhoda Sevenfifty je jasná, bezúdržba, plynulá dodávka výkonu. Jako hlavní proti bych asi bral váhu, ale pokud srovnáváme s Banditem je tu nárůst jen asi 19 kilo a u ZR7 dokonce 13... (berte to tak jako, že si vozíte na zádech 3letý dítě) ;-)) Spotřeba se při mé dravější jízdě pohybuje někde kolem 7mi litrů, ale při delším cestování se s přehledem dostanete při dynamickém stylu jízdy i třeba slabě nad pět. Sevenfifty ve městě je dostatečně obratná a odpružení s přepustnou nádobkou je více než výborné. Zadní tlumiče jsou nastavitelné do pěti poloh, kde já využívám právě té střední. Hravě tlumí pražské komunikace, zvládají však ale i dravější jízdu při cestě na okreskách. Motor dodává slušný výkon již od 4 a při pěti tisících začíná to správné vzrušení. U 750ky by jistě šlo dosáhnout vyššího výkonu, ale pokud přihlížím k životnosti pohonné jednotky, bezúdržbě a plynulému nárůstu výkonu pak myslím, že oněch 75 koní je slušná hodnota, stejně tak mnou více než ceněný krouťák, který dosahuje své vrchní hranice kolem sedmi tisíc. CB 750 je kompromis mezi výkonem, pohodlím, životností a investicemi na údržbu. Zatím jsem měl tu čest se na ní kochat asi 5000 km (za 2 měsíce) a předpokládám, že v nejbližších letech, to zcela jistě rozšířím o další tisíce, a to jak po republice, tak i dále.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (20x):
Motokatalog.cz
Náš tip

Honda CB750F2




TOPlist