globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
mjelic (8) napsal 15.06.2017 v 03:58

Čau kluci,
do teď byl trochu problém s roamingovými daty, ale od teď ty navigace můžete zahodit (alespoň v unii), protože navigaci a mapové pokrytí od google nic nepřekoná!

juryna007 (6) napsal 29.03.2015 v 17:38

Ahoj přátelé, měl jsem 350 přesně rok, fungovala skvěle ale dost mi na ní vadila absence vyřazení placených úseků z trasy. Ty náhradní trasy co mi většinou nabízela byly třeba jen o 2 křižovatky jiné. Veliký problém který jsem s ní měl bylo když jsem odjel na dovolenou a ten den večer přestal displej reagovat na povely. Dala se zapnout a ukazovala mapu ale trasa už se nedala zadat. Přístroj jsem reklamoval a získal peníze zpět. Nyní mám TOM TOM reider 3 a myslím že pro mé účely a použití je lepší...

kmetp (9) napsal 03.10.2013 v 13:18

Myslím si s určitosťou , že navigácie ako také fungujú vcelku dobre . Nie každý sa s nimi dokáže spriateliť. Ono aj jazda s navigáciou predpokladá trochu orientačnej intuície. A samozrejme kombinovať s mapou. Ja mám skôr výhrady k rýchlosti spracovania povelov navigáciami ak to potrebuješ meniť za jazdy. / aj keď sa to nemá/ A druhá vec je s čím absolutne nesúhlasím je pojem "doživotná aktualizácia máp", viazaná na jedno výrobné čislo hardweru. Predsa som si kúpil aktualizáciu máp a nie aktualizáciu softwaru v prístroji.
Osobne pri svojich cestách vôbec neplánujem napr. konkrétne kempy. Postačujú mi "body záujmu". Pritom používam normálnu cestnú navigáciu aj s pôvodným držiakom na sklo do auta.

IRON-MAIDEN-ZXR (82) napsal 20.09.2013 v 07:35

richardik : Jojo, také jsem si říkal, že to musí být podobné jako u o pár let starší 660

ahahoamater (0) napsal 19.09.2013 v 23:00

jabba takmer všetko súhlasí
ten kto nedržal inú navigáciu v rukách može byť z tohto cárachu nadšený. Ale má to aj nejaké + napr. dobre čitateľný displej na slnku , možeš to očú.ať - nezvlhne to :´- , možeš to hádzať po zemi - funguje ďalej (raz ju tak šmarím o zem, že ju ani boh nedá dokopi). Snáď cestovanie podľa mapy hviezdnej oblohy je jednoduchšie ako cestovanie s týmto Garminom . Ten kto toto stvoril určite na motorke nikdy nejazdil a o cestovaní po svete sa mu ani len nesnívalo

richardik (4) napsal 19.09.2013 v 22:34

jinak recenze teda nic moc...

richardik (4) napsal 19.09.2013 v 22:32-1+3

to JABBA:
mrzí mě, že někdo může napsat TAKOVOU SNŮŠKU LŽÍ. Navigaci jsem si koupil asi před týdnem, neznám ještě všechny funkce, ale už můžu říct, že naprostá většina věcí, co píšeš, jsou nesmysly. Kdybys napsal nelíbí se mi, neumím to nastavit, nevím jak se dělá tohle, tak to pochopím. Ale to cos napsal tady... jen tak namátkou:
"Cíl trasy prakticky nejde zadat jinak než PŘESNOU adresu" - blbost, píchnu prst do mapy a pak zmáčknu "jeď" - funguje naprosto spolehlivě
"Při zadávání adresy nemáte k dispozici normální klávesnici a abecedou, ale musíte přepínat mezi 4 segmenty A-G, H-M atd." - blbost, v nastavení si lze způsob zadávání zvolit
Průjezdní body - nezkoušel jsem to, ale někdo to tu už psal
"Navigace nejde udělat na více jak cca 600km" - blbost, právě teď jsem si namátkou zadal pár bodů z mapy a vyhodilo mi to trasu více než 4 000 km dlouhou. Výpočet netrval ani minutu.
"Další zklamání je ukládání projetých cest. Kapacita je na cca 3000 km..." - nemám vyzkoušeno
"V krabici jsem dostal taky voucher na nějaké turistické mapy ČR a jakési přesnění map ČR. Tyto se nesmí použít, protože jakmile ty dodatečné mapy jsou nainstalovány, přestane se na navigační obrazovce zobrazovat "čára" trasy. Zbydou pouze malinké navigační symboly." - další blábol. Tady by si to chtělo přečíst návod. Jako podklad může být použita buď jedna nebo druhá mapa. Turistické mapy ČR jsou dobrá věc, používám je na offroad. Není to samozřejmě totéž jako mapy.cz na 15" obrazovce, ale na off jsou určitě lepší než City navigator.

Jinak k poznámce o mobilu - právě že jsem donedávna používal navigace v mobilu a vždycky mě to někde zklamalo, proto jsem si pořídil navigaci, která je určena ne pro telefonování nebo focení, ale pro navigování. Na mnoha místech mi telefon ztratil signál gps a záznam trasy byl v háji. To se mi zatím s navigací nestalo.

Jedenáct tisíc, které jsem za Zumo 350 dal, je pro mě dost peněz. Ale po mnoha trablech s různými telefony a různými navigačními programy jsem se rozhodl investovat do něčeho kvalitnějšího. Nemám ještě tolik zkušeností a je to moje první opravdová navigace, ale zatím plní to, co od ní očekávám.

Kolic (2) napsal 19.09.2013 v 21:59-1

Ježíši!
a já jsem si myslel že po tom poškození mozku jak jsem letěl na svodidla jsem blbý jak Ichtyl,
ale jak to tady čtu, tak blbý je GARMIN ZUMO 350!
Vždyť Jabba to napsal za mě - Jabbo, pod tvůj text se podepisuji!
...blb - taky jsem si koupil Garmin Zumo 350.

rrss (0) napsal 19.09.2013 v 08:50+3

Garmin uber alles? To těžko. Reaguju zejména na: "o a výpočetní výkon je u 660 tak akorát, než se na "přehledové" mapě zobrazí hodně složitá celá trasa, tak to docela trvá a je potřeba mít trpělivost. Proto docela chápu, že pokud by někdo chtěl stejné možností po levnější navigaci se slabším výpočetním výkonem, tak spláče ..."

Když mi na 8 let starém Mio Moov zůstala nastavená adresa domu známého (Santa Cristina d Aro, Španělsko) a chtěl jsem si zjistit délku trasy z jihu Chorvatska na sever Ukrajiny, zobrazilo se mi něco ke 4000 km(!) do 30 sekund(!), což není vůbec špatný výsledek, když uvážím, že bylo zapnuté "mimo dálnice", tj. ani bych nechtěl vidět, kudy by se jelo :) - celé pobřeží Středozemního moře přes IT, FR do Španělska a pak vnitrozemím nejspíš přes FR, CH, DE, CZ, PL nahoru na UA.

Víte, oni dříve lidi uměli programovat, takže i na z dnešního hlediska slabém hardwaru programy běžely (ne že se ploužily) a nepadaly.

Frodo89 (3) napsal 18.09.2013 v 22:30+1

Pěkná ta navigace určitě je. Zvlašt ta možnost voleb trasy přes zakroucené silnice... Ale že bych za navigaci chtěl davat cca 11tisic Kč? To si raději udělam vejlet někam do alp. Korm zvlášt v dnešní době, kdy vyvoj jde tak extremně kupředu, a již "zítra" bude tato GPS zastaralá... Ale z toho vychází i můj postoj k navigacim jako celek. Však nejlepší silnice se najdou při bloudění a hledání dohodlé trasy. Jinač souhlasim s MMirek7.
Praxe samolepícíh papirku na nadrži se záchytnýmy body a velké a podobné mapy v kufru, je dle meho nejlepší. A v případě nutnosti a už extremního bloudění využít možnost Sygicu v telefonu

ThomsonMotorson (108) napsal 18.09.2013 v 21:28

..mapa los papiros.. Navigace mě nikdy neoslovila, ale je to už dnes standard..

MMirek7 (9) napsal 18.09.2013 v 17:24+3

Parukar -> souhlasím.
Na papírek si napíšu záchytný body, případně čísla silnici, to si přilepím na řidítka a jedu. Když se ztratím, tak mapa v kufru nebo offline mapy v mobilu pomůžou. Pro mě není větší nuda, než jet na motorce s navigací

Parukar (0) napsal 18.09.2013 v 15:22+1

K cestování patří i mapa... k ní používám OFF -line mapy v iPhonu na vlastní lokalizaci na mapě, když se ztraím,, nemůžete udělat chybu. Napsat si večer u 4 piv itík na next day a pěkně zasunout pod slídu na tankvaku, je radost... !!!

Tom-K (34) napsal 18.09.2013 v 15:11+1

IRON: Tak tak, když je čas na přípravu, tak to jde vychytat, vždy mě to naštve u těch rychlovek, ale začínám to brát jako zpestření.

IRON-MAIDEN-ZXR (82) napsal 18.09.2013 v 15:02

Tom-K: Tak souhlasím. Ale neviděl jsem navigaci která tě potáhne po lepší cestě ze 2, když na obouch je 90 ka a jedna je o něco málo kratší. V objížďkách se dá zablokovat nezpevněné a účelové komunikace, dálnice atd. Myslím že nepočítá s dalším dělením silnic (1. až 4. "česká" třída). Nevím jestli tohle nějaké jiné navigace řeší, moc tomu nevěřím.

Taky mě jednou vypekla, když mě táhla uplně přiblblejma cestama, když se dalo větší kus cesty jet po pěkné silnici 1. třídy, ale bylo to delší a podle pravidel to nebylo ani rychlejší, jo kdyby se tam dalo zadat, že pojedu po té silnici 140, tak by to vyhodnotila jinak. Pak to chce víc plánovat a zadat tam pár prjezdných bodů - byť nepohodlněji

Tom-K (34) napsal 18.09.2013 v 14:50

IRON: Jo jo, je to tak, že po chvíli pochopí, že nechci projet přímo průjezdním bodem, ale v tom případě musím já jako řidič sledovat křižovatky a nespoléhat na navigaci. To jde u kratších tras, u delších si prostě nepamatuji místa, která mám na rozcestnících sledovat, nehledě na to, že tam kolikrát jsou jiná, než jsem si já z mapy uložil do lebky. Na tohle nepotřebuji navigaci, to stačí jednou za čas zastavit a roztáhnout mapu. Delší trasy si navrhuji v Tyre (je potřeba dát raději víc průjezdních bodů, protože Garmin si stejně napočítá nějakou "zajimavou" alternativu), ale když potřebuji na cestě rychle najít nějakou trasu, tak je to prostě loterie. To že navigace počítá s povolenými rychlostmi je v pořádku, ale pokud má souběžně dvě cesty s rozdílem třech tříd a délkovým rozdílem pár metrů, tak každá normální navigace zvolí silnici vyšší třídy.
Prostě už bych do ní nešel a zvolil raději TomTom Ride 4, ale je mi líto ji se ztrátou prodat a čekám, že přece jen jednou přijde ta pravá aktualizace. Zatím se těším alespoň z toho špičkového hw.

IRON-MAIDEN-ZXR (82) napsal 18.09.2013 v 14:36

jabba:
Tak to se omlouvám. Já tam mám v menu, zadat adresu (to o čem mluvíš), nebo město , nebo body zájmu (například jméno hradu) a další možnosti. Taky jsem dost dlouho zadával jen adresy a přišlo mi to jako magořina. Na druhou stranu to umí hledat benzínky, nemocnice, ubytování - i když to už umí asi i nové navigace v mobilech. Ale ta odolnost je fakt parádní, prochcal jsem s ní tolikrát, spadla mi párkrát na zem a vůbec nic se neděje a ovládání v rukavicích při jízdě je také výborná věc. Na začátku jsem také litoval prachů co stála (asi 17 klacků), ale za 20 000km co jsme s ní za 2 roky najel už na ní nedám dopustit, tak proto jsem to řešil... Uznávám, že moderní autonavigace nebo mobil navigace mají asi lepší funkce, ale u Zumo jde spíš o ten HW.

Tom-K : Jo všiml jsem si, že tě to táhne do centra, ale když pokračuješ (musíš znát trošku tu trasu, kterou sis naplánoval, tak ten průjezdnej bod sám zmizí jak kolem něj projedeš a nenutí tě se k němu vracet). A v Praze mě to do centra netáhlo, ale nechalo na obchvatu. Jestli tohle řeší Tomtom jen tím, že mu stačí projet okrajem města je to VELKÉ plus. Ale jaksi už jsem si zvykl.

Jinak jak tu ještě někdo psal, tak rychlejší trasu/ kratší trasu neobejdeš jinak než upřesněním trasy průjezdnými body (hold to chce trošku plánovat), navigace počítá s povolenými rychlostmi . A nevěřím, že to jiná navigace řeší nějak jinak.

Tom-K (34) napsal 18.09.2013 v 14:33+1

Další informace o tom, že ji neumíme nastavit, ale žádná konkrétní odpověď na to, jak ji nastavit. Napsal jsem, jak se mi chová a jak ji mám nastavenou. Mapu mám pouze originál Garmin, takže se mi nic nepřekrývá. Samozřejmě pravidelně aktualizovanou včetně firmwaru, u kterého stále doufám, že se přece jen něco pohne k lepšímu. Pokud tam ale jiné možnosti nastavení nejsou, nemůžu ji ani jinak nastavit. Znovu opakuji, že to zase tak sofistikované nastavení, jak se nás snažíte přesvědčit, není. S navigacemi mám, myslím, dlouholeté a bohaté zkušenosti na to, abych to dokázal posoudit.

mitak80 (-1) napsal 18.09.2013 v 14:23-2+1

Mám Zumo 660 od doby, kdy se začalo prodávat a je to jednoduše špička mezi motocyklovýma navigacema. Ale i pro 660 platí, že aby člověk využil všechny možnosti a fungovalo to, tak jak má, musí se s tím naučit důkladně pracovat a hlavně objevit všechny způsoby nastavení tras a výpočtu. Kromě toho taky je potřeba trochu proniknout do "troubleshootingu" a vědět, co se s takovou navigací nesmí dělat - např. které mapy nemít spuštěné současně apod. U složitějších tras (stovky kilometrů přes desítky průjezdních bodů) se člověk bez počítače stejně neobejde, protože je to mnohem praktičtější. No a výpočetní výkon je u 660 tak akorát, než se na "přehledové" mapě zobrazí hodně složitá celá trasa, tak to docela trvá a je potřeba mít trpělivost. Proto docela chápu, že pokud by někdo chtěl stejné možností po levnější navigaci se slabším výpočetním výkonem, tak spláče nad výdělkem, což ale hodně nas.ere, protože nikde žádné specifikace, co už je pro danou navigaci příliš, nenajdete. A věřit internetovým odborníkům, jako jsem já se prostě nedá

jabba (15) napsal 18.09.2013 v 13:53

@IRON-MAIDEN-ZXR Jenže ty máš jinou verzi. U mne listovat v mapě a ukázat nejde - sice to systém nějak podporuje a pomalost a zmatenost reakcí zjevně nestíhajícího HW tuto funkci pro praktické použití znemožňuje.
U průjezdních bodů - asi opět jiná verze - nejde zadat pouze město. Vždy to chce zadat ještě ulici a číslo domu. Zkoušel jsem to přemluvit asi milionkrát. NE nejde.

xsurgeon (0) napsal 18.09.2013 v 13:32

Mám a jsem docela spokojen, najezdil jsem s ní letos 12 000 chtěných kilometrů. Bohužel nekomunikuje s Intercom F4, dělá to bordel. takže celkově

shadow_7pade (25) napsal 18.09.2013 v 13:05+1

ja som kupoval garmin v roku 2006 s tym ze mam dozivotnu aktualizaciu map,par rokov som aj mal a potom srdecny pozdrav z garmina: ze zaplat za aktualizaciu.Podotykam ze vtedy som za tu sracku vycaloval 30 tis.Sk aj s mapami.Tymto srdecne zdravim p.holuba z garmin sk.GPS(Gde v Pici Som) uz hodne dlho nepouzivam a vobec mi nechyba.Nech ziju papierove mapy!

Cook (23) napsal 18.09.2013 v 12:57+3

Joo Garmin kdyz se nechceš na výletě nudit. Ta mrcha nás v Itálii a nejen tam vždy stáhla z trasy. Trasa byla vyznačena prujezdnimi body, a místo abychom jeli po pekny ceste porad rovne, tak to ne, vždy nás svedla bokem na nejaky offroad. Paradox bylo, ze nás pak opět vyvedla na onu pěknou cestu ze které nas predtim stahla-jen o par km dále. Mysleli jsme ze Garmin skončí v řece

Tom-K (34) napsal 18.09.2013 v 12:51+4

IRON: Co mám tedy, dle tebe, nastavit, aby mě to nevedlo přes odbočky na autobusovou zastávku, zemědělský dvůr, polňačku, lesní cestou, které je o pár metrů kratší, než souběžná hlavní cesta, ale nedá se na ní jet rychleji než třicet, když mám zatrhnuto vynechat nezpevněné cesty, případně nejrychlejší (ne nejkratší) trasu? Z mých zkušeností platí to, co napsali pánové dole a dogma je neustálé opakování některých, že chyba je v člověku, který si to neumí nastavit. Tolik možností nastavení, aby to nezvládl průměrně inteligentní jedinec, tam není.
Máš pravdu, že lze zvolit průjezdní bod celé město bez adresy, ale průjezd ti navrhne centrem, nikoliv obchvatem, jako třeba TomTom, takže jediná schůdná možnost je vybrat konkrétní bod na mapě, což u dlouhé trasy je slušný opruz. Obzvlášť, když při tom výběru nevidíš vypočtenou trasu.
Jediná pravda je v mechanickém zpracování. Ovládání, bytelnost a vodotěsnost je špičková.

IRON-MAIDEN-ZXR (82) napsal 18.09.2013 v 12:10-3+2

Nejlepší je, že to všichni berou jako dogma a je to jen o tom, že se s tím někdo nenaučil zacházet

IRON-MAIDEN-ZXR (82) napsal 18.09.2013 v 12:07-2+2

jabba : Mám Zumo 660 2 roky a jsem spokojen. Nejdřív jsem si taky myslel, že jdou zadávat průjezdní body pouze adresou, ale není to pravda, v menu vybereš "města" a napíšeš pouze název města. Je tam také vlasní "tvořič map" kde nasypeš třeba přesnou adresu startu a cíle a mezi ně zadáváš třeba pouze názvy měst a průjezdní místa jdou zadávat i přímo na mapě a klepnutím a přidáním jako průjezdný bod, nebo nový cíl, ale to je trošku nepohodlnější. Ale na druhou stranu, jezdil jsem s ní v lijácích, kde i auta zastavovali a pořád běžela a bylo na ní vše vidět. To platí i o slunci. A ovládat v rukavicích při jízdě se dá také krásně. A klávesnici si můžeš navolit jakou chceš: všechna písmenka, nebo A-D E-G... Takže, než začneš hanit, tak se s tím nauč
Předpokládám, že funkce budou stejné jako u Z660, která je o dost starší
Dal jsem za ní nekřesťanský prachy, ale nelituju

WingS (0) napsal 18.09.2013 v 10:52-2+2

Garmin? Ani zadarmo. Najlepsi sposob, ako sa stratit, spoznat miesta a cesty, na ktore by sa clovek normalne nedostal, je jazdit s navi Garmin. Overene v Slovinsku, Madarsku, Chorvatsku

seikos (975) napsal 18.09.2013 v 10:48-2+4

Chceš bloudit a poznat dosud nepoznaná místa? Kup si Garmin To platilo vždy a platit bude. Názorným příkladem tomu je zdejší cestopis "Váš Pass prosím".

Azi. (0) napsal 18.09.2013 v 10:45-1

Jabba: tak to je dost otřesný.
Já používám Tomtom navigaci v telefonu asus-garmin, Kde v tomtomu mám dost detailní may střední a východní evropy a ještě mapu od garminu česka kde mám i dráty vysokého napětí. Až včera jsem zjistil, že vlastně v telefonu nemám paměťovku, i když sjem myslel že tam bude když je tam tolik map. Ze své zkušenosti volím tomtom navigace. Ted ještě sehnat nějaké pouzdro na moto kam bude sedět ten telefon. Přítwlka by ho chtěla taky ale žádný v čr anni na ebay jsme nenašel . Asus-garmin Nuvifon M10.

zmulin (371) napsal 18.09.2013 v 10:33-1+1

Za ty prachy ani náhodou

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist