yamaha_demo_tour




Život génia. Před 100 lety se narodil Fabio Taglioni, přezdívaný Dr. Desmo, tvůrce nejslavnějších motorů Ducati

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Kacafirek (18) napsal 28.09.2020 v 09:35

Klobouk dolů před Dr. Desmo a stejně tak před autorem článku, který píše opravdu skvěle

LiborK (37) napsal 27.09.2020 v 16:40

Hezké

Zedsdead (293) napsal 27.09.2020 v 16:21

Karburátory taky nemusím. Největší vopruz na mašině.
Článek

papiboy (1259) napsal 27.09.2020 v 12:45

Destroyer, mohli by sme založiť virtuálny klub konzerv. Hlásim sa.

Ale si musíme uvedomiť, že keby sa podobné cingrlátka, trojkolesové skútre a iné "vývojnezastavíš" veci nevyrábali, veľa "motorkárov" by už machrovalo len na invalidných vozíkoch...

Destroyer (237) napsal 27.09.2020 v 11:59+1

citujem: ,,jednoduchost, dovedená do nejzazšího extrému. Jakýkoli komponent tvořící součást mechanického designu se může rozbít, takže se snaž vyhodit všechno, co není důležité pro efektivní funkci motoru.“ Takhle zní rada dnešním konstruktérům od slavného Dr. Desma!"
... podtrhujem na margo faktu, že sa dnes všetci snažia dať motorkám rôzne nezmyselné pridané hodnoty - tablety, konektivity a iné cingrlátka. Ono k k jazdeniu stačia fakt len 2 kolesá a motor. Tak len aby sme nezabudli

mmp (22) napsal 27.09.2020 v 08:54

knihy - https://www.amazon.de/s?k=Alan+Cathcart&ref=nb_sb_noss_2

stelvio (78) napsal 27.09.2020 v 06:03

ThomsonMotorson (108) napsal 26.09.2020 v 21:05

Pěkný článek. díky

IronDave (87) napsal 26.09.2020 v 19:37+1

Rád bych si sehnal tu knihu od Alana Cathcarta z toho roku 1983, ale bohužel se mi to nějak nedaří. Stačila by mi i elektronická verze.
Článek jsem hltal, Alan píše opravdu skvěle a věcně.

Anti (390) napsal 26.09.2020 v 18:26+1

Díky za pěkný článek.Je ironie že Ducati byla zachráněna Cagivou. Ducati tu stále je,Cagiva nikoliv...
A příště bych si rád početl o té Cagivě

Yura (239) napsal 26.09.2020 v 15:05

Velmi zajímavé čtení. Byl to vizionář, který v podstatě neustále o pár krůčků předbíhal svou dobu. Navíc v těžkých 60 a 70. letech, kdy evropské motocyklové továrny padaly jako mouchy. Mimochodem - ten stroj V4 Apollo vidím poprvé v životě - nádherná strojovna

BoBo1 (0) napsal 26.09.2020 v 13:14

Beranidlo:

Susu550 (11) napsal 26.09.2020 v 13:13+3

Hezký, hlavně když si porovnáme co se v padesátých a šedesátých letech vyrábělo v našich končinách. Byl tak napřed ve vývoji, že ani pneumatiky nestíhaly.

gresini (4458) napsal 26.09.2020 v 12:30

Kardan a kardanový rozvod jsou nezničitelné

henrike200 (2) napsal 26.09.2020 v 11:19

Krásny článok , ďakujem

Arutoro (117) napsal 26.09.2020 v 10:55

Moc děkuji za krásný článek o skvělém člověku a mém konstruktérském idolu

cechradovan (53) napsal 26.09.2020 v 10:37

Beranidlo (15) napsal 26.09.2020 v 10:03+1

U těchto hezkých článků mě trápí jen jedno, že jak se firma vyhrabe z obtížných začátků a produkce rozjede na plné pecky, stanou se odstavce plné dat a modelů nezajímavé a nečtou se dobře.
A pak malá technická, tvrzení, že, cituji : "pravý úhel rozevření snižoval vibrace (ty primární zcela eliminoval)", není terminologicky úplně správně. Nejsou žádné primární vibrace, ale vibrace způsobené silami a momenty 1. řádu, tj. se stejnou frekvencí, jakou se otáčí klikový hřídel. U vidlicového dvojčete do L s 90° rozevřením lze síly 1. řádu navenek zcela vyvážit protizávažím na klice a momenty 1. řádu jsou velmi malé, protože vznikají na malém rameni, které je rovno šířce spodního oka ojnice (přesněji na rozteči mezi ojnicemi). Nevyvážené jsou setrvačné síly 2. řádu.

2 reakce

Honzis
Honzis 28.09.2020 v 20:59

Beranidlo: Díky!





TOPlist