Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Furai mela rotacni motor - nevim presne, kolik mela rotoru, ale zvuk napovida tomu, ze to asi nebylo uplne slabe auticko
//www.youtube.com/watch?v=oEOHn7rspsk Jinak existuje docela dost extremnejsich uprav RX-7 a RX-8 s napr. 3 rotory, to je pak totalni porno predevsim po strance akusticke. Jinak koho jednou Wankel chytne, tak uz nepusti.
ta mazda měla hodně designově dobrej koncept Furai. To mělo mít taky wankel. Akorátže to auto vypadalo že je to mrňous, na videu nějaký mrňavý japončík se do toho musel skládat
CSholka: To ja zase pevne verim, ze Mazda porad Wankelu veri a pracuje na nem, i kdyz se ji to nedari tak, jak chtela a mela v planu. Ono se ani neni cemu divit - staci si uvedomit, jak jsou prisne emisni normy (jestli je to potreba, to sem nepatri ) a je jasne, ze motor, ktery spaluje docela dost oleje, muze mit problem - obzvlast, kdyz k tomu pridame jeste "od prirody" vyssi spotrebu. Leda by to "zamaskovali" nesmyslne dluhymi prevody nebo nejakym softturbem (jako vetsina automobilek dnes), ale tohle Mazda zatim (klepu na drveo) nikdy neudelala a tak doufam, ze se toho nedockam. Ono uz jen ta castka, kterou v tom Mazda ma, nebude asi mala. Nemluve o tom, ze poptavka porad existuje - i kdyz se RX-8 v poslednich letech neprodavala jako rohliky, porad to nebyl ztratovy projekt.
ja mam slabej dojem, že nebýt licence, tak by výrobci neměli chuť začít vyvíjet nějaký úplně neznámý
agregát . Považuje se to za velké riziko. Proto asi raději udělají 120 změn za rok na písťáku, protože vždy se můžou vrátit k poslednímu funkčnímu řešení.
Je ale s podivem, že nikoho za 100 let nelákalo pokusit se o nějaký ten dynamicky pracující motor.Nemůžu nějak věřit, že to je technický problém. Asi to budeme muset zkusit sami
bikerjarys: Neměj obavy, autora to stále baví, jen je třeba mít na paměti, že o některých strojích jsou informace dostupnější než o jiných. Oproti těm předchozím je tento článek vlastně jenom o jednom motoru, který navíc vychází z motoru ještě mnohem staršího. Zveřejňovat tady výkony a hodnoty z různých nedůvěryhodných zdrojů, jen aby tady nějaké byly, mi přijde jako příliš troufalý krok.
Co se týče dalšího dílu o současnosti, tak ten zatím nechystám už jen proto, že se v současnosti na rovinu nic moc neděje. To, že občas Norton navnadí nějakým závodním prototypem, je sice hezké, ale nemyslím si, že by se to někam dál hnulo. Wankel pak už při životě udržují jen nadšenci, kteří se snaží o nějakou tu renovaci nebo úpravu. Nicméně takoví nadšenci, kteří stále věří v úspěch Wankelu, nejsou žádní mladí hoši se spoustou peněz. On už prakticky nemá nikdo důvod se k Wankelu vracet, nevyplatí se to. I Mazda to loni pověsila na hřebík, a ačkoliv se tváří, že vývoj pokračuje, vyjadřuje se o dalších modelech s Wankelem ve velkých časových intervalech, a tak je opravdu otázkou, zda se něco bude dít nebo ne. Ale to jsou pochopitelně jen mé subjektivní pocity, já Wankel žeru. :)
když už jsme teda u nápadů, možná že by se dal udělat takovej extra seriál taky o těch příčnejch řadovejch 6ti válcích, tam trvalo taky 30 let než teďkon Bmw to použilo znova,
anebo o těch podélných 4válcích Ace-Henderson-Indian,jak i píšu dole, to je taky zajmavej story, a mehahypersuper stroje
Ty šestiválce dneska stojej už docela dost peněz, a když jsme byli na Motobrouci, tak oni s tím jezdí až na konci mimo hlavní skupinu aby to do nich někdo náhodou nenapral.
My jsme se opozdili a jeli jsme neukázněně, ta když jsme se k nim přimotali, tak to oni se na nás netvářili věru
přívětivě. Upadnout s tímhle , stojí opravdu peníze .
Další krásnej článek , ve kterém jsem se opět dozvěděl mnoho pro mě nových a velice zajímavých věcí , díky moc za něj... Už tak dlouho jsem se na ty Nortony těšil! Snad jen mohl ten článek být ještě i o něco málo delší , takové věci si opravdu užívám moc rád a dlouho... Jsou to ale stejně překrásné stroje , rád bych si jednou nějakého toho U.K. Wankela i projel, musí to s ním být vážně zážitek!
Jo a jak jinak článek za jedničku , jako ve škole!
Čauky není to tak dávno jednoho Nortona Interpola II jsem měl stát v garáži...před pár lety se 2 ks dovezly do ČR.Měl jsem tu čest že jeden skončil u mě..:o)
každej den jsem čekal kdy se to objeví.Moc pěknej seriál
markus: je to tak. Myslim že složitým věcem se ve většině dobře daří v jiném než tržním prostředí. Třeba v raketoplánech nebo letadlech pracují ty komponenty v neuvěřitelných režimech práce,namátkou to turbočerpadlo na kapalný vodík v raketoplánu co má výkon jako 1/10 temelína, a pracuje v mrazu,
no jenže
tam tu cenu zaplatí společný národní zájem, u motorek to holt musí zacvakat jenom zákazník, a to holt není tutová veličina. Takový Bill Henderson by moh vyprávět, nejbombovější předválečný motorky- a nikdo na ně neměl kvůli "krizi" (krize= rothshildův a morganův kšeft s úmyslem okrást 95% američanů).
Viděl jsem fotku jak Bill sedí dokonce na nějakém asi pokusném 6ti válci, no ten řadovej Indián se 4válem je úchvatnej bike, pro mně je to nejsenzačnější stroj , vážně jsem se zabýval
že bych vzal 4V motor z GS , a seknul ho "napříč napříč" (takže podélně ) aby to vypadalo jako ten Indián, páč ten starej je samozřejmě drahej, i když prý existuje někdo kdo dělá nějak i repliky.
Ale i ty letecký firmy nemaj ustláno, třeba prý nový motor do Mig-29 prostě nejdřív trpí dětskými nemocemi, až potom z toho je brus. Nikdo tedy není neomylný nikde na světě
Názory na krásu motorek (i holek) jsou různé
Mě připadá ten Norton Classic bezkonkurenčně nejhezčí
Ale o tom to je. Kdyby měli všichni stejný vkus, jezdil by tu jediný typ motorky.
Díky za článek.
Ještě jednou norton nrv 588 //www.youtube.com/watch?v=VDngDlIuyIE Studené to asi nějak nechytá Ale krásně to lítá za plynem
Čubčí syn, to bylo trefné označení
Furai mela rotacni motor - nevim presne, kolik mela rotoru, ale zvuk napovida tomu, ze to asi nebylo uplne slabe auticko
//www.youtube.com/watch?v=oEOHn7rspsk Jinak existuje docela dost extremnejsich uprav RX-7 a RX-8 s napr. 3 rotory, to je pak totalni porno predevsim po strance akusticke. Jinak koho jednou Wankel chytne, tak uz nepusti.
ta mazda měla hodně designově dobrej koncept Furai. To mělo mít taky wankel. Akorátže to auto vypadalo že je to mrňous, na videu nějaký mrňavý japončík se do toho musel skládat
CSholka: To ja zase pevne verim, ze Mazda porad Wankelu veri a pracuje na nem, i kdyz se ji to nedari tak, jak chtela a mela v planu. Ono se ani neni cemu divit - staci si uvedomit, jak jsou prisne emisni normy (jestli je to potreba, to sem nepatri ) a je jasne, ze motor, ktery spaluje docela dost oleje, muze mit problem - obzvlast, kdyz k tomu pridame jeste "od prirody" vyssi spotrebu. Leda by to "zamaskovali" nesmyslne dluhymi prevody nebo nejakym softturbem (jako vetsina automobilek dnes), ale tohle Mazda zatim (klepu na drveo) nikdy neudelala a tak doufam, ze se toho nedockam. Ono uz jen ta castka, kterou v tom Mazda ma, nebude asi mala. Nemluve o tom, ze poptavka porad existuje - i kdyz se RX-8 v poslednich letech neprodavala jako rohliky, porad to nebyl ztratovy projekt.
ja mam slabej dojem, že nebýt licence, tak by výrobci neměli chuť začít vyvíjet nějaký úplně neznámý
agregát . Považuje se to za velké riziko. Proto asi raději udělají 120 změn za rok na písťáku, protože vždy se můžou vrátit k poslednímu funkčnímu řešení.
Je ale s podivem, že nikoho za 100 let nelákalo pokusit se o nějaký ten dynamicky pracující motor.Nemůžu nějak věřit, že to je technický problém. Asi to budeme muset zkusit sami
Jak to tak vypada, tak nejdal se skutecnou seriovkou dostali v Suzuki.
Znate to, historie se opakuje, takze nas casem zase potka nejake prekvapko.
Ten NORTON F1 v černé JPS jak LOTUS formule 1 je fakt krasná mašina .
Mně teda ten Classic nepřijde nějak šerednej
poslední díl
Pěkná thrillogie, díky.
Ten Comander má kola jak Yamaha Xj600 z 89.
Krasně a pro mě opět poučně napsaný článek. Dík za něj. ;)
bikerjarys: Neměj obavy, autora to stále baví, jen je třeba mít na paměti, že o některých strojích jsou informace dostupnější než o jiných. Oproti těm předchozím je tento článek vlastně jenom o jednom motoru, který navíc vychází z motoru ještě mnohem staršího. Zveřejňovat tady výkony a hodnoty z různých nedůvěryhodných zdrojů, jen aby tady nějaké byly, mi přijde jako příliš troufalý krok.
Co se týče dalšího dílu o současnosti, tak ten zatím nechystám už jen proto, že se v současnosti na rovinu nic moc neděje. To, že občas Norton navnadí nějakým závodním prototypem, je sice hezké, ale nemyslím si, že by se to někam dál hnulo. Wankel pak už při životě udržují jen nadšenci, kteří se snaží o nějakou tu renovaci nebo úpravu. Nicméně takoví nadšenci, kteří stále věří v úspěch Wankelu, nejsou žádní mladí hoši se spoustou peněz. On už prakticky nemá nikdo důvod se k Wankelu vracet, nevyplatí se to. I Mazda to loni pověsila na hřebík, a ačkoliv se tváří, že vývoj pokračuje, vyjadřuje se o dalších modelech s Wankelem ve velkých časových intervalech, a tak je opravdu otázkou, zda se něco bude dít nebo ne. Ale to jsou pochopitelně jen mé subjektivní pocity, já Wankel žeru. :)
když už jsme teda u nápadů, možná že by se dal udělat takovej extra seriál taky o těch příčnejch řadovejch 6ti válcích, tam trvalo taky 30 let než teďkon Bmw to použilo znova,
anebo o těch podélných 4válcích Ace-Henderson-Indian,jak i píšu dole, to je taky zajmavej story, a mehahypersuper stroje
Ty šestiválce dneska stojej už docela dost peněz, a když jsme byli na Motobrouci, tak oni s tím jezdí až na konci mimo hlavní skupinu aby to do nich někdo náhodou nenapral.
My jsme se opozdili a jeli jsme neukázněně, ta když jsme se k nim přimotali, tak to oni se na nás netvářili věru
přívětivě. Upadnout s tímhle , stojí opravdu peníze .
Jedna z mála věcí, co se dají v dnešní době číst. Díky za takové články
Další krásnej článek , ve kterém jsem se opět dozvěděl mnoho pro mě nových a velice zajímavých věcí , díky moc za něj... Už tak dlouho jsem se na ty Nortony těšil! Snad jen mohl ten článek být ještě i o něco málo delší , takové věci si opravdu užívám moc rád a dlouho... Jsou to ale stejně překrásné stroje , rád bych si jednou nějakého toho U.K. Wankela i projel, musí to s ním být vážně zážitek!
Jo a jak jinak článek za jedničku , jako ve škole!
trochu jiný Waenkel: //www.youtube.com/watch?v=Jh8yxZj4Ak4
jj - 130kg a 170HP - to je lepší poměr než Panigale
phobos : to je brutalita...jak parametry, tak zvouček
//www.youtube.com/watch?v=xhvc2NxvqIw&feature=related
ještě tady
Když už tady někdo naťuknul ten prototip, tak to sem teda hodím:
//www.nortonmotorcycles.com/racing/NRV588/
//www.youtube.com/watch?v=wT0sA_ukD7E
Čauky není to tak dávno jednoho Nortona Interpola II jsem měl stát v garáži...před pár lety se 2 ks dovezly do ČR.Měl jsem tu čest že jeden skončil u mě..:o)
každej den jsem čekal kdy se to objeví.Moc pěknej seriál
markus: je to tak. Myslim že složitým věcem se ve většině dobře daří v jiném než tržním prostředí. Třeba v raketoplánech nebo letadlech pracují ty komponenty v neuvěřitelných režimech práce,namátkou to turbočerpadlo na kapalný vodík v raketoplánu co má výkon jako 1/10 temelína, a pracuje v mrazu,
no jenže
tam tu cenu zaplatí společný národní zájem, u motorek to holt musí zacvakat jenom zákazník, a to holt není tutová veličina. Takový Bill Henderson by moh vyprávět, nejbombovější předválečný motorky- a nikdo na ně neměl kvůli "krizi" (krize= rothshildův a morganův kšeft s úmyslem okrást 95% američanů).
Viděl jsem fotku jak Bill sedí dokonce na nějakém asi pokusném 6ti válci, no ten řadovej Indián se 4válem je úchvatnej bike, pro mně je to nejsenzačnější stroj , vážně jsem se zabýval
že bych vzal 4V motor z GS , a seknul ho "napříč napříč" (takže podélně ) aby to vypadalo jako ten Indián, páč ten starej je samozřejmě drahej, i když prý existuje někdo kdo dělá nějak i repliky.
Ale i ty letecký firmy nemaj ustláno, třeba prý nový motor do Mig-29 prostě nejdřív trpí dětskými nemocemi, až potom z toho je brus. Nikdo tedy není neomylný nikde na světě
Díky za parádní trilogii, z které jsem se dozvěděl opravdu hodně zajímavého, o čem jsem neměl ani tušení. Jen tak dál!!! A o čem to bude příště?
bikerjarys: Máš pravdu. A podle infa na netu jsem měl pravdu i s tím variabilním sáním Každopádně bych se svezl rád, což o to
Heki: tak sem to našel na youtubu..je to NRV588
podle videí by to mohlo být zajímavý poježdění
zajímavej článek. je opravdu zvláštní kolik peněz utratili všechny firmy světa za vývoj wankelu s dosti nepřesvědčivým výsledkem