globalmoto_duben_nolan




Tohle měla být raketa. Ducati před 40 lety udělala revoluční motor V4, do výroby se ale nikdy nedostal

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Plameňák01 (24) napsal 25.09.2021 v 23:07

No první V4 ( vlastně to byl moto L ) postavili u nás v ČZ
https://www.eurooldtimers.com/cze/galerie-stroj/1809-1966-72-cz-350-420ccm-typ-860-v4-silnicni-zavodni.html

moga (60) napsal 21.09.2021 v 12:59

Já vím, že budu označen za hnidopicha, ale odborný článek o motocyklu by měl být psaný trochu jiným jazykem, než tím, jak se baví fanoušci u piva.

Viz. např.: přední hrnce, kovaná a nitridovaná klikovka, motor nebral olej....

papiboy (1259) napsal 19.09.2021 v 10:03+2

Zedsdead, trh sa nerozjel sám.
Panuje všeobecný názor, že európsku výrobu motocyklov zabili Japonci, ale to je podľa mňa volovina.

Európsky trh motocyklov bol už pred Japoncami dlhšie v agónii, každý chcel auto. Silná propaganda nehlásala len u nás, že na motocykloch do komunizmu nedôjdeme, ale napr. aj AUDI mal po spolknutí firmy DKW slušný prototyp štvortaktného štvorvalca, čo vedenie firmy zatrhlo, tiež s odôvodnením, že motocykle znamenajú krok späť. MV Agusta napr. vyrábala už pred objavením sa CB 750 "sériový" štvortaktný štvorvalec, ktorej výrobu po nejakých cca 150 kusoch zastavila.
Európska výroba motocyklov smerovala k sebevražde, Angličania spájali do výrobných celkov kedysi konkurenčné firmy a aj tak sa im nejak nedarilo, predaje väčších kubatúr klesali.

Svet motocyklov zachránili práveže Japonci. Keď výroba vo svete pomaly umierala, oni prišli s dvomi rozdielnymi koncepciami. Áziu zaplavili kvalitnými malými motocyklami, ktoré uniesli naraz celú rodinu do práca a aj deti do školy, pre vyspelejší svet však dali motocyklom úplne nový zmysel. Žiadne "do práce", ale luxus, kvalita, zábava a šport.
Ich veľkoobjemy nekupovala chudoba, ale skôr vyššie vrstvy, vlastniť silnú motorku plnú chromu sa stalo symbolom postavenia v spoločnosti podobne, ako automobil.
BMW bolo jedným z tých, ktorým skôr zaplo a ich R90S bolo prvým krokom do novej éry, v oranžovej farbe sa ten typ vyšplhal na úroveň Hohdy CB 750 alebo Kawasaki 900 Z1.

Takto to vidím ja, to obdobie som prežil. V širšej rodine sme mali plno motocyklov a ani jedno auto, dospelí ale šialene šetrili na auto. Kopec motocyklov mi tak ostalo ...
Po stenách detskej izby plno plagátov japonských motoriek a v šope samé Jawy, Čezety, Pioniere a Stadióny...

opic26 (457) napsal 19.09.2021 v 09:59

Zajímavé parametry, jen ta váha. Nejsem si jist, ale Pantahy myslím nikdy nejely MS a jejich síla byla vždy v lehkosti, obratnosti a tahu odspod..jako u každé Desmodue. Nevím ani kolik vážily agregáty sériových Monsterů a SS-sek.
Bez vody a dalšícho páru ventilů v hlavě by to asi bylo od začátku v SBK těžké. Každopádně to ale mohlo znamenat nástup V4 daleko dříve namísto Desmoquatra V2. Čert ví jak by to dnes vypadalo s Ducati majíce potentní V4-ku o několik dekád dříve.
Asi bych se nezlobil mít ji před X lety v obludě.
Pěkný článek.

Zedsdead (293) napsal 18.09.2021 v 21:29+1

Hezký
Bohužel se asi motůrek narodil do špatného období.
BMW to s motorkami chtělo zabalit. Ekonomicky to nedávalo smysl. Nakonec se ale trh sám rozjel.

puffybodie (390) napsal 18.09.2021 v 20:58+1

Jak rekl nedavno vtipne FortNine - Fyzika je jako politika, dava realne usili do boje s imaginarnimi silami........

kerut (51) napsal 18.09.2021 v 19:53+1

clanek hezkej, to kazdopadne ale skoda ze neni taky zminka o dalsich parametrech, kompresni pomery, velkej nebo malej strih ? a hlavne casovani !! i ty hondi V4 maji dva typy, tupou 180° nebo ostrou 360°..

afro-r1 (513) napsal 18.09.2021 v 13:09+1

Sto kilo na litrovy motor je obrovska vaha. O deset let mladsi erjednicce stacilo na totez 57kg...

bruttopyr (396) napsal 18.09.2021 v 12:12-1+3

Silniční Desmosedici RR a Honda NR 750 jsou pro mne nejkrásnější sportovní motorky všech dob.

smitth (12) napsal 18.09.2021 v 09:40+1

Projekt Apollo OHV. To bych mohl. Škoda všech takových projektů co zapadly do hlubin minulosti.

Destroyer (237) napsal 18.09.2021 v 09:20-1+5

zaujímavé že v tej dobe "tí hrôzostrašní" kapitalisti na západe fungovali podobne ako komunisti u nás.
ponaučenie: o tupé hlavy nieje núdza v žiadnom režime a v žiadnej národnosti.




TOPlist