Tohle měla být raketa. Ducati před 40 lety udělala revoluční motor V4, do výroby se ale nikdy nedostal
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: archiv autora | Zveřejněno: 16.9.2021 | Zobrazeno: 11 087x
Legendární konstruktér Fabio Taglioni během své 30leté kariéry u Ducati vymyslel více než 1000 motorů a o tomhle tvrdil, že to byl ten nejlepší. Měla to být první silniční V4, když vznikla o rok dříve, než s tímto formátem přišla Honda, s chlazením vzduchem a olejem, které později tolik prosazovala Suzuki, a se vstřikováním, jež BMW v modelu K 100 představilo až rok poté, co opatrní byrokraté ve vedení tehdy státem vlastněné Ducati projekt Bipantah poslali ke dnu. Jaká škoda!
Koupit Premium článek
Více informací o prémiových účtech a o výhodách které přináší, se dozvíte zde: Prémiové účty na Motorkáři.cz