Suzuki F50 SuperStepthru: Skútr, který porážel závodní speciály třídy 125
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Stephen Piper, archiv autora | Zveřejněno: 27.3.2020 | Zobrazeno: 16 516x
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Stephen Piper, archiv autora | Zveřejněno: 27.3.2020 | Zobrazeno: 16 516x
Original: https://riders.drivemag.com/news/suzuki-f50-super-stepthru-racer-test-uber-underbone
Imagine yourself out on the racetrack somewhere Down Under 45 years ago, riding Yamaha’s first-ever twin-cylinder 125GP customer racer, the TA125. You’re running up front in the 125cc field, trying your best to keep pace with the leaders – but then suddenly, without any warning, you’re zapped on the brakes in a twisty stretch of track by someone sitting bolt upright on a bright red bike, the sight of which makes you do a double-take.
Můžete si zato sami , Lajwecu a Jawkářu , že Vás budu
obtěžovat nekritickým obdivem tlumičů výfuků
té Jawky-devadesátky (a fungovaly taky dobře - prostě
*ladičská intuice" té doby 4x90 = pro třipade tak akorát ,
i bez motorové brzdy ... ) :
P . S . Už tenkrát, na začátku 70.let, kola systémem
menší / větší - vpředu 18" / vzadu 19" ...
Ale jen proto, že jsem "sehnal" pouze jeden kus
Borrani 18" ...
3 reakce
Ivane, já jsem si prostě nemohl pomoct...
3 reakce
Záslužná "restaurátorská" práce na japonských pološrotech 2T
https://www.youtube.com/watch?v=nYiRe5xvAJs
Super článek a nejen pro zasmání , ale i poučení , vůbec jsem nevěděl , že něco takového se událo . Díky
O takových minimotocyklech mohla naše generace jen snít . . .
paráda ke zlepšení nálady
A umí se to i dnes
https://youtu.be/EFjakgypqSs
1 reakce
Sranda.
Ale dá se pochopit, že motorka, co je o 60 kg lehčí bude jak při brzdění, tak při akceleraci napřed.
Naproti tomu špatná aerodynamika kolem 100 kmh ještě nemusí tolik vadit.
Ivane, problém není v elektronice, přívěry mají mechanický doraz. Problém je v "únavě" tenkých (2) hliníkových nožů. Jediné řešení proti prasknutí a kontaktu s pístem je jejich preventivní výměna za masivnější jednostupňové, které už neprasknou. Ano, komůrkový systém u RG 500 byl bezpečný, ale myslím si, že méně účinný, podobně jako YPVS u Yamahy.
Gilotina je prostě gilotina...
1 reakce
Pokud vím, Jawkářu,tak (ne sice často, ale když, tak fatální)
na motoru RGV250=RS250 může nastat problém s nožovou
výfukovou přívěrou, když elektronika má nějakej "výpadek"
Nejlíp ho řešit mechanickým dorazem maximálního vysunutí.
Holt asi měli zachovat ten taky teplotně výhodnější systém
co je na RG500 Gamma ...
Parádni clanek
Přesně tak, malý stroj a kupa zábavy, proto jsem si koupil C125 - kam se hrabe silnice...
opět super článek
jinak při dlouhém čekání na sezonu, doporučuji na youtube asijské závody skůtrů jako road racing, to je mazec srandy kopec
Tak toto exotikum v závodech silničních moto mi naprosto uniklo,jsem ohromen,úžasný stroj i jezdec.......v tom kvádru to muselo být super.....)))))))))))))))))))
Super článek. A proto mám babettu, na který když vyrazím třeba pro rohlíky, tak jsem taky vytlemenej
Díky za článek, který mi vyloudil úsměv na tváři.
Ivane, naprosto souhlasím, že mazání CCI je geniální. Tento systém oceňuji u Aprilie RS 250 s motorem Suzuki RGV 250. Jsem přesvědčen, že údajná poruchovost čerpadel, je způsobena špatným servisem, to znamená rukama.
1 reakce
Tak něco podobnýho u nás ještě v Československu dokázal jezdit Ivan2T závody na cesťáku Suzuki T 315,320? a úspěšně pojížděl závoďáky.
1 reakce
Důvod, proč tento stroj vyhrával, je přece jasný!
Je to díky postranním stabilizačním revmaplechům, jejichž obdoba se teď ve velkém dává na stroje Moto GP...
O tomhle by melo byt závodění!!!! Ne o prekonovanejch motorkach, ale o zabave na necem, co ma puvodne uplne jine urceni..... ?
Super článok, fakt.
Ďalší detail, ktorý prezentuje zásadný rozdiel medzi často porovnávaným nástupom Japoncov a Čínanov na svetové trhy.
Japonci presvedčili kvalitou a výsledkami vo športe a následne aj ich sériové výrobky zniesli všetko. Čína presvedčí tak maximálne cenou. Ako koho, samozrejme.
+ Malý nepodstatný postreh:
Tento "závodný špeciál" nepoznám, ale rozvor 1040 mm považujem za preklep. Je to na uváženie, prekonzultoval by som to ale pre každý prípad s autorom.
Jednak pôvodná F50 mala 1180 mm (kolesá tiež 17-ky), a uvážte, nový Monkey s malými kolesami má 1155, MSX 1200, fichtl-Mustang 1165 mm ...
Pre istotu som premeral niektoré "profilové" fotky. Uznám, že to nie je najpresnejšia metóda, ale orientačne pomôže.
Po prepočítaní pomeru priemeru kolies a rozvoru mi tiež vychádza niečo okolo 1170- 1190...
2 reakce
Díky za relevantní poznámku. Po konzultaci s autorem změněno, mě to nějak při překladu do očí nepraštilo...
Krásný čtení! Venku vylezl mozol, takže padejte taky trochu vyvětrat ty vaše, ať tam nejsem sám
Opět lahůdka od AJ Int. Group (Alan-Jan ... )
****************************************************************
Holt Suzuki 2T ! , říkám obdobně, jak svýho času jeden
ze SOC-kolegů : ***No jó Krušovičky - královskej pivovar***
Díky geniálnímu CCI Suzuki systému mazání čistým olejem
(jak u 4T) byly klikovky modelů T a GT "věčný" a přimazávání
zadní plochy pístu á la Jawa Kálif , nestačilo jedině těm
"ladičům", kteří neuměli karburaci ...
Další obrovskou výhodou bylo, že minimálně karbonovaly
svíčky a povrchy hlavy válce a pístu, když do paliv. nádrže
"šel" jen benzin
Ta A100 na prospektu hodně připomíná Puch M50Jet, na kterým
začínali oba moji synci, který naučil správně řadit ...
Akorát že *Pušman* měl kvaltů šest (poskládanejch jak na
závoďáku), koníků taky šest, na šestku šel přes stovku
(na rovině, když nefoukal protivítr ) a co hlavního,
měl od hlavy řízení dolů pod motor dvě pořádný trubky ...
Díky za článek. Já se nemohu dočkat nové Hondy Hunter CT125, nevíte někdo jestli se bude dovážet do naší EU rezervace?
1 reakce
Tak tohle je naprosto boží motorka.
Zařazuju do své virtuální garáže snů