yamaha_demo_tour




Suzuki F50 SuperStepthru: Skútr, který porážel závodní speciály třídy 125

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Kitko (-2) napsal 11.05.2020 v 12:32

Original: https://riders.drivemag.com/news/suzuki-f50-super-stepthru-racer-test-uber-underbone

Imagine yourself out on the racetrack somewhere Down Under 45 years ago, riding Yamaha’s first-ever twin-cylinder 125GP customer racer, the TA125. You’re running up front in the 125cc field, trying your best to keep pace with the leaders – but then suddenly, without any warning, you’re zapped on the brakes in a twisty stretch of track by someone sitting bolt upright on a bright red bike, the sight of which makes you do a double-take.

IvanDvoutakťák (5070) napsal 31.03.2020 v 10:53

Můžete si zato sami , Lajwecu a Jawkářu , že Vás budu
obtěžovat nekritickým obdivem tlumičů výfuků
té Jawky-devadesátky (a fungovaly taky dobře - prostě
*ladičská intuice" té doby 4x90 = pro třipade tak akorát ,
i bez motorové brzdy ... ) :





P . S . Už tenkrát, na začátku 70.let, kola systémem
menší / větší - vpředu 18" / vzadu 19" ...
Ale jen proto, že jsem "sehnal" pouze jeden kus
Borrani 18" ...

rsjawkar (85) napsal 30.03.2020 v 15:24

Ivane, já jsem si prostě nemohl pomoct...

IvanDvoutakťák (5070) napsal 30.03.2020 v 14:27

Záslužná "restaurátorská" práce na japonských pološrotech 2T

https://www.youtube.com/watch?v=nYiRe5xvAJs

dědekRK (0) napsal 30.03.2020 v 10:57

Super článek a nejen pro zasmání , ale i poučení , vůbec jsem nevěděl , že něco takového se událo . Díky

IvanDvoutakťák (5070) napsal 29.03.2020 v 12:27+2

O takových minimotocyklech mohla naše generace jen snít . . .

M_o_m_a_n_e_k (35) napsal 29.03.2020 v 11:34

paráda ke zlepšení nálady

Lys (42) napsal 29.03.2020 v 10:05

A umí se to i dnes

https://youtu.be/EFjakgypqSs

Zedsdead (293) napsal 28.03.2020 v 22:41

Sranda.
Ale dá se pochopit, že motorka, co je o 60 kg lehčí bude jak při brzdění, tak při akceleraci napřed.
Naproti tomu špatná aerodynamika kolem 100 kmh ještě nemusí tolik vadit.

rsjawkar (85) napsal 28.03.2020 v 22:11

Ivane, problém není v elektronice, přívěry mají mechanický doraz. Problém je v "únavě" tenkých (2) hliníkových nožů. Jediné řešení proti prasknutí a kontaktu s pístem je jejich preventivní výměna za masivnější jednostupňové, které už neprasknou. Ano, komůrkový systém u RG 500 byl bezpečný, ale myslím si, že méně účinný, podobně jako YPVS u Yamahy.
Gilotina je prostě gilotina...

IvanDvoutakťák (5070) napsal 28.03.2020 v 20:31

Pokud vím, Jawkářu,tak (ne sice často, ale když, tak fatální)
na motoru RGV250=RS250 může nastat problém s nožovou
výfukovou přívěrou, když elektronika má nějakej "výpadek"
Nejlíp ho řešit mechanickým dorazem maximálního vysunutí.
Holt asi měli zachovat ten taky teplotně výhodnější systém
co je na RG500 Gamma ...



Wenca24 (76) napsal 28.03.2020 v 19:59

Parádni clanek

Lyer (18) napsal 28.03.2020 v 19:51+1

Přesně tak, malý stroj a kupa zábavy, proto jsem si koupil C125 - kam se hrabe silnice...

Kamikadze-Ace (3371) napsal 28.03.2020 v 19:42

opět super článek

jinak při dlouhém čekání na sezonu, doporučuji na youtube asijské závody skůtrů jako road racing, to je mazec srandy kopec

týpek (119) napsal 28.03.2020 v 19:25

Tak toto exotikum v závodech silničních moto mi naprosto uniklo,jsem ohromen,úžasný stroj i jezdec.......v tom kvádru to muselo být super.....)))))))))))))))))))

Paulo (2561) napsal 28.03.2020 v 15:38

Super článek. A proto mám babettu, na který když vyrazím třeba pro rohlíky, tak jsem taky vytlemenej

rsjawkar (85) napsal 28.03.2020 v 14:50

Díky za článek, který mi vyloudil úsměv na tváři.
Ivane, naprosto souhlasím, že mazání CCI je geniální. Tento systém oceňuji u Aprilie RS 250 s motorem Suzuki RGV 250. Jsem přesvědčen, že údajná poruchovost čerpadel, je způsobena špatným servisem, to znamená rukama.

LAJWEC (380) napsal 28.03.2020 v 14:41

Tak něco podobnýho u nás ještě v Československu dokázal jezdit Ivan2T závody na cesťáku Suzuki T 315,320? a úspěšně pojížděl závoďáky.

bruttopyr (396) napsal 28.03.2020 v 13:47+1

Důvod, proč tento stroj vyhrával, je přece jasný!
Je to díky postranním stabilizačním revmaplechům, jejichž obdoba se teď ve velkém dává na stroje Moto GP...

Honza-K (830) napsal 28.03.2020 v 12:54+2

O tomhle by melo byt závodění!!!! Ne o prekonovanejch motorkach, ale o zabave na necem, co ma puvodne uplne jine urceni..... ?

papiboy (1260) napsal 28.03.2020 v 10:43

Super článok, fakt.

Ďalší detail, ktorý prezentuje zásadný rozdiel medzi často porovnávaným nástupom Japoncov a Čínanov na svetové trhy.
Japonci presvedčili kvalitou a výsledkami vo športe a následne aj ich sériové výrobky zniesli všetko. Čína presvedčí tak maximálne cenou. Ako koho, samozrejme.

+ Malý nepodstatný postreh:

Tento "závodný špeciál" nepoznám, ale rozvor 1040 mm považujem za preklep. Je to na uváženie, prekonzultoval by som to ale pre každý prípad s autorom.

Jednak pôvodná F50 mala 1180 mm (kolesá tiež 17-ky), a uvážte, nový Monkey s malými kolesami má 1155, MSX 1200, fichtl-Mustang 1165 mm ...

Pre istotu som premeral niektoré "profilové" fotky. Uznám, že to nie je najpresnejšia metóda, ale orientačne pomôže.
Po prepočítaní pomeru priemeru kolies a rozvoru mi tiež vychádza niečo okolo 1170- 1190...

2 reakce

Honzis
Honzis 29.03.2020 v 08:19

Díky za relevantní poznámku. Po konzultaci s autorem změněno, mě to nějak při překladu do očí nepraštilo...


Johnyk (44) napsal 28.03.2020 v 10:40+2

Krásný čtení! Venku vylezl mozol, takže padejte taky trochu vyvětrat ty vaše, ať tam nejsem sám

IvanDvoutakťák (5070) napsal 28.03.2020 v 09:07+2

Opět lahůdka od AJ Int. Group (Alan-Jan ... )
****************************************************************
Holt Suzuki 2T ! , říkám obdobně, jak svýho času jeden
ze SOC-kolegů : ***No jó Krušovičky - královskej pivovar***
Díky geniálnímu CCI Suzuki systému mazání čistým olejem
(jak u 4T) byly klikovky modelů T a GT "věčný" a přimazávání
zadní plochy pístu á la Jawa Kálif , nestačilo jedině těm
"ladičům", kteří neuměli karburaci ...
Další obrovskou výhodou bylo, že minimálně karbonovaly
svíčky a povrchy hlavy válce a pístu, když do paliv. nádrže
"šel" jen benzin

Ta A100 na prospektu hodně připomíná Puch M50Jet, na kterým
začínali oba moji synci, který naučil správně řadit ...
Akorát že *Pušman* měl kvaltů šest (poskládanejch jak na
závoďáku), koníků taky šest, na šestku šel přes stovku
(na rovině, když nefoukal protivítr ) a co hlavního,
měl od hlavy řízení dolů pod motor dvě pořádný trubky ...

nepirum (29) napsal 28.03.2020 v 08:30+1

Díky za článek. Já se nemohu dočkat nové Hondy Hunter CT125, nevíte někdo jestli se bude dovážet do naší EU rezervace?

vojtechposmourny (305) napsal 28.03.2020 v 08:05+1

Tak tohle je naprosto boží motorka.
Zařazuju do své virtuální garáže snů




TOPlist