globalmoto_duben_nolan




Saroléa 33T aneb „Osmdesát let za jeden týden“

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Kybergreg (88) napsal 30.04.2015 v 16:24

No, já bych tu diskusi o renovacích a restauracích zase tak nehrotil. Oba přístupy, jak zachování aktuálního stavu, tak uvedení do stavu "nové jako z fabriky", mají svoje plusy i mínusy. Mám rád staré ojeté stroje, na kterých je vidět, co všechno zažily, a to je na nich to fascinující, a zrovna tak se rád podívám, jak ten samý stroj vypadal fungl nový, krásný a elegantní. A dělat umělou patinu - no, je jasný, že jde o znouze ctnost, ale zároveň je taky jasný, že tady nebyla jiná možnost vzhledem k předchozímu zásahu Joudy. Stroj napůl s patinou a napůl "jako z fabriky" - to by bylo asi nejhorší řešení.

romixx (0) napsal 04.03.2015 v 09:44

Není pan yohny a autor článku pan Švarc jedna a tatáž osoba, přispěvší však v záchvatu grafomanie bez jazykové korektury?

yohny (0) napsal 19.02.2015 v 18:53

Zase jsem se musel zasmát :D ted píši k vám naposled protože mně to nebaví, to že vám se něco nelíbí mně je tak nějak jedno a nic s tím nenaděláte, když jsi tak čtu ty komentáře tak se musím smát jak odbíháte vždy od tématu to že jsem vyučen v oboru který se vám nezdá neznamená že tomu tak je zaleží čistě na lidech které vás učí, řek bych že takových lidí jako jsem mněl čest poznat moc není, ale určitě vy budete mýt zase námitky a rozdávat rozum v dlouhých komentářích ale musíte pochopit že dobrou práci neděláte jenom vy ale i dalších stovky nebo i víc kolem vás ! ale jestly zase nějaké moudra mate tak něco napište ad mně zase něco rozesměje :D
//www.motorkari.cz/motorka/?mid=68864 //www.motorkari.cz/motorka/?mid=79767 //www.motorkari.cz/motorka/?mid=60540 //www.motorkari.cz/motorka/?mid=18553
jen pro zajímavost lakoval a chromoval by ste tyto motorky zda ano tak jste joudou pro mě vy !!

agent_guru (1) napsal 19.02.2015 v 00:27

Ach yohny, yohny, Budete se divit, ale moje zaujatost je a vždy byla zaměřena zcela jinam, což Vy nepochopíte. Nevím, kdo se tady čím chlubí, ale nejsem to já, kdo tady "vystavuje" něco, o čem tvrdí, že to zrestauroval. Vy jste to v první řadě mírně řečeno zprznil k obrazu svému a to s restaurováním nemá zhola nic společného. Pletete si pojem restaurování a restaurace. Nejsou holinky jako hodinky, byť se obé natahuje. A už Vám poněkolikáté připomínám, že pokud neumíte pravopis český, nechte si svůj příspěvěk raději zkontrolovat od někoho, kdo je na tom nejen se školními, ale především pravopisnými schopnostmi lépe, než jelito, které se tady stále prezentuje a nemá na to. Není to k smíchu, je to spíše k pláči. Ale už mi začíná být jasné, proč jste se nebyl schopen nikdy pravopis řádně naučit. Prostě když si malé dítě umane, že ve slově "babyčka" je tvrdé y, žádný učitel na světě s tím nic nenadělá. Odpustím to dítěti do sedmi let věku, pak je to na rákosku. A co víc, Nevím, v jakém oboru jste vyučen, ale nebudu daleko od pravdy, když to bude opravář zemědělských strojů. Dnešní rádoby automechanici se na praxi učí především zametat dílny, proto to tak v tomto oboru vypadá. Pak opravuje auta a motorky kde jaký nýmand. Horší je, když si ještě troufne po té tvrdit, že něco "zrestauroval". A ani nemá žádné skrupule čtenáře "oblažovat" jak fotografiemi tak "podrobným popisem prznění" něčeho, co bylo před jeho zásahem sice ve velmi špatném stavu, ale pořád v lepším, než to, co z toho nakonec vytvořil. Jo, tak to potom dopadne, když se sejdou dva "joudové", jen nevím, který "jouda" byl ten největší. Ten první to možná o sobě rychle zjistil, tak toho také rychle zanechal. Zato Vaše "joudovská" odhodlanost to opradu dotáhla k "dokonalosti". Ještěže restaurátoři obrazů také nerestaurují obrazy týmtéž způsobem. Opravdu se vážně děsím dne, kdy se najde nějaký inteligentní "restaurátor - jouda" a předvede nám něco podobného na obrazech. Toho se snad nedožiji. Rád bych Vám připomněl, že je dost velký rozdíl mezi traktorem či kombajnem a motocyklem. Ale vidím, že k pochopení tak propastného rozdílu jste zatím nedospěl, nevadí, počkáme. Snad se toho společnost dožije, já už velmi pravděpodobně ne, protože se obávám, že ve Vašem konkrétním případě to potrvá opravdu velmi dlouho.
Problém ve Vašem případě je i to, že ani náznakem nepřipouštíte fakt, že to, čemu Vy říkáte, že a teď cituji: "když už něco restauruji tak to udělám pořadně nemám rád když se něco dělá jenom na oko aby to bylo" je v tomto podání krásná věta, má ale jednu vadu na kráse, a to tu, že praktický výsledek ve Vašem podání je spíše tragédie, než obdivování hodný počin. HOWK!

yohny (0) napsal 18.02.2015 v 17:20

A zase jsme u školy nechápu proč jste pořád zaujatý na školu jestli chcete pořád básnit o škole a mluvit o ní tak si jděte za učiteli pokecat :D, tyto stránky nejsou od toho aby se tu mluvilo o blbostech ale o motocyklech, já nerenovuji ale restauruji motocykl může byt sebehezčí jak chce muže vypadat krásně ale když není v pořádku po technické stránce a nefunguje jak má tak je my k ničemu, vy tady píšete a chlubíte se zkušenostmi a tím že jste něco raritního poskládal já se nepotřebuji s něčím chlubit jako vy, já tuto práci nedělám proto abych se chlubil ale proto protože mně to baví a soudit jeho práci když ji ani neviděl :D je samozřejmostí že tato záliba něco stojí ale když si hodně věcí děláte samy a když jste k tomu a ji v oboru vyučení tak to zas tak hrozné není , když už něco restauruji tak to udělám pořadně nemám rád když se něco dělá jenom na oko aby to bylo, to že tady píšete něco z psychologie a o nějakém vyrovnávaní mám úplně v paži a vás taky, tento článek mně opravdu rozesmál :D a z vašich „odborných zkušeností “ si opravdu těžkou hlavu nedělám a mohu jako vždy v klidu spát :)

agent_guru (1) napsal 18.02.2015 v 01:15

Vážený, je trochu smutné, když se tady oháníte tím, že Vás někdo napadá. Tak za prvé: s tím napadáním jste začal Vy. Za druhé: to že nesouhlasím nebo mám k rekonstrukcím zcela odlišný postoj je fakt a Vy s ním nic nenaděláte. Chápu Vaši frustraci, když se najde někdo, komu se Vaše práce nelíbí a ještě to dokáže i zdůvodnit. To je ale čistě Váš problém, že nedokážete přijmout názor druhého, byť je opoziční, respektive ve Vašich očích "pomlouvačný". To Vy jste můj kritický názor na podobný typ renovací nazval termínem "blbe kecy", aniž by jste mne znal. Přesně to koresponduje i s Vaším písemným projevem, který je, bohužel, stejně tragický, jako přístup k renovacím. Co je ještě horší, tak většina inteligentních lidí má tendenci se z chyb, na něž je upozorněna, poučit. To zjevně nebude Váš případ, protože i tak, narozdíl ode mne, vy stále "vydíte", kdežto já vidím. Inu, jak řekl klasik: je to marné, je to marné, je to marné. A jen pro Vaši informaci, ne, opravdu nemám sice vysokoškolské vzdělání, disponuji "jen" vzděláním "středoškolským", ale i to mi stačilo na to, abych již po obsolvování školy základní, pravopis a písemný projev s tím související, měl na takové úrovni, abych jeho používáním nedělal ostudu jak sám sobě, tak nedehonestoval své okolí jeho používáním. Jazyk mateřský máme jen jeden a je neomluvitelnou ostudou, že ho člověk, jenž absolvoval základní školu neumí používat tak, jak by se slušelo. Nijak jsem Vás neurážel, je ale vidět (né VYDĚT!), že Vám to stejně není nic platné, protože Vaše zcela zjevná sebestřednost a nesoudnost Vám naprosto brání ve vlastní sebereflexi. Písemným projevem spíše dáváte svému okolí najevo, kdo vlastně jste. A s tím se opravdu těžko bojuje. Apropo, také mám sny a cíle, které jsem si už buď splnil, či si je teprve plnit budu. A buďte si jistý, že jsem pár motocyklových rarit už dohromady také dal. Chápu, že udělat pořádnou rekonstrukci stojí balík, který nemáte, pak nezbývá, než si "splnit sen" na úkor toho stroje. Nu, i takto se dá "plnit si sen". Je to sice trochu infantilní přístup, ale i pro to, mám při jisté míře pokory, pochopení. Že to považuji za trestuhodné vůči tak krásným strojům na tom Vy nic nezměníte a Váš nesouhlas s tímto mým názorem je mi tak nějak už ukradený. To aby jste to lépe pochopil. Nic s tím nenaděláte, ani kdyby Vás to mělo zuřivostí roztrhnout ve dví. Jak sám píšete, "restaurujete motorky od mala, od nuly", už jen z této věty srší vlastní sebestřednost tak silně, že další diskusi na toto téma s Vámi konkrétně považuji tak nějak za bezpředmětnou. Jen potvrzujete onu ubohost, kterou se prezentujete a za to mi nestojíte. Škoda, ale to je věc, se kterou zase já nic nenadělám. Ale výhoda je, že s tím mohu klidně spát a dokonce i žít. Vy jste přesně tím člověkem, u kterého platí staré známé - "komu není zhůry dáno, v apatice nekoupí". Jen je mi opravdu upřímně líto těch strojů, co tu Vaši "renovaci" budou nuceny ještě podstoupit. Ach jo. A jen na závěr - nijak jsem Vás nenapadal, jen jsem popsal skutečný stav věcí, snad se to ještě smí .

yohny (0) napsal 17.02.2015 v 20:01

Dobře uznávám že neumím moc český jazyk ale to co umí ruce to na to vůbec nemá vliv, já jsem z motocykly začínal úplně od mala a od nuly motorky restauruji a sbírám proto protože mně to baví a ne že bych se tím chtěl chlubit a být movitý jak je to v dnešní době, já to dělám prostě pro radost a vyznávám tento styl restaurovaní proto protože zachycuje minulos motocyklu jak se lide k němu chovali a jak se o něj starali a ne jak je dnešní styl úplně krásně zachovalou motorku nově nalakovat a na chromovat proč bych mněl nově lakovat a chromovat motorku když tak je krásná a nezaleží na tom zda je barva všude originál důležité je jak se libý majiteli, ale zase obdivuju ty co mají sen a snahu a poskládají motocykl po dílech, to že vy tady píšete takové nesmyslné věci že ani nevím o čem píšu je nesmysl, já tady píšu komentář k motocyklu a ne abych tady urážel lidi svými intelektuálními řečmi jako vy a něco jím říkal o škole, v životě jsme se neviděli ale jak tak z těch vašich slov vidím tak vy těch škol máte asi dost !!! Mně vůbec nezajímají vaše řeči o škole, ale tady jde aspon vidět jaký jste asi člověk když urážíte takovými nechutnými slovy člověka kterého jste ani nevyděl a ani jste sním nehovořil, váš komentář na mne působí že kdo dnes nemá vzdělaní v podaní maturity nebo vysoké tak je nic a už nezaleží na tom co umí, nehodnotím lidi podle úrovně vzděláni ani jak vypadají ani zda mají peníze ale podle toho jací jsou co umí a co si chtějí splnit ve svém životě ! je ubohé že se takovýmto způsobem vozíte po lidech.

agent_guru (1) napsal 17.02.2015 v 00:32

pro "yohny": Myslím, že už jsem pochopil, proč někdo vyznává něco, vlastně ani neví co a už vůbec netuší proč. Jedna jistota ovšem v jeho příspěvku je více než patrná: Nevím, kolik tříd základní školy dotyčný absolvoval, ovšem podle počtu hrubých chyb to číslo rozhodně vysoké nebude. Můžete si být jist, že jsem renovoval nejen motocykly, ale i automobily již v dobách, kdy se tomu snad tak ani neříkalo a hlavně nebylo potřeba se tím někde chlubit na stránkách webů. Ale budiž, od těch dob nějaký ten čas uplynul a věci se tím pádem změnily. Co se ale určitě nezměnilo, je pravopis. Dost možná mám i "blbe kecy", ale určitě ještě dobře (ikdyž dnes již s brýlemi) vidím, ale někdo prostě "vydí", stejně tak, jako já vykonávám práci, někdo zase "prácy"; a buďte si jistý, že umím nalakovat, byť někdo jiný "nově nalakovat umý"; já mám určitě hodně zkušeností, ale někdo má mnoho "skušeností" se spojením dvou slov, ve kterém jsou hned dvě hrubky - " ze skušeností vým", že renovace není tak jednoduchá, protože udělat "komblet renovacy motociklu, která vyjela z fabryky už nikdo neumý". Ne, tak to opravdu neumím, to se omlouvám. Co ale vím zcela jistě je, že autor takového příspěvku by měl nejprve raději znovu absolvovat základní školu, kde by se mohl na druhý pokus naučit mateřskému jazyku. Prznit jej takto bezprecedentním způsobem, musí každého, byť jen trochu znalého člověka jazyka českého, zvednout ze židle! Omluvím překlepy či omylem chybějící nebo přebývající písmenko či chybně zadanou interpunkci, ale tohle tento případ rozhodně není! Pokud už nevládnu slušnou češtinou, co se pravopisu týče, nechám si příspěvek nejprve překontrolovat někým "zdatnějším", nebo bych měl mít tolik soudnosti, abych se písemnému projevu raději vyhnul. V tomto případě ZCELA !!! Oblažovat své okolí příspěvky, které nejen svým obsahem (na to už jsem si v těchto "končinách" tak nějak zvyknul), tak i "zuboženou" mateřtinou nad míru únosnou, mne uráží. Chápu, že zříci se projevu písemného znamená pro takového člověka " závažnou "újmu", protože se tím pádem zbavuje možnosti sdělovat svému okolí "moudra", o něž jsme pak všichni "ochuzeni". Domnívám se, že v mnoha podobných případech budu nejen já rád o takto sdělená "moudra" "ochuzen". Vyhnu se tím alespoň vážnému riziku infarktu, když náhodou podobný příspěvek čtu. A nakonec - "to je muj nazor ale to neznamená že se my nelíbý", tak to je mi opravdu tak nějak dost jedno , protože mě se zase nelíbí to, jak zacházíte s jazykem českým.

bvp86 (0) napsal 09.02.2015 v 18:17

Zdravím,každý si upraví mašinu podle svého,je vaše a je párádní dík za hezký článek.Bohužel Joudů je hodně napříč motorkářským spektrem.Hodně radosti a km.Vendy

yohny (0) napsal 04.02.2015 v 18:47

nic proti vašemu vyjádření názoru nemam krom toho že jsou to jenom blbe kecy chtěl bych vydět vaší provedenou prácy na tomto stroji ve vašem podání odstranit starý lak a nově nalakovat umý každý ale ze skušeností vým že tato metoda renovace néní tak jednoduchá jak to vypadá a ktomu že někdo řekne že
když udělá komblet renovacy motociklu a řekne že je jako kdyby vyjela z fabryky tak není protože ty metody co se použivaly utakových to stroju už nikdo neumý a nedělá už vydím jak někdo lakuje ručně veci dělaným štědcem z brk a potom to brosi a leští kdo by to dělal podle mně je dobrá alternativa renovace ponechání v nalezovem stavu ale to je muj nazor ale to neznamená že se my nelíbý zrenovane nově nalakované stroje akorát jím nedávám přednost a na srazu jsou pro mně nezajimavé

agent_guru (1) napsal 17.01.2015 v 03:03-1+1

A pro "bromep" - mezi renovací a replikou je už v samém významu těchto slov značný rozdíl! Renovujeme původní originály - nejlépe se to vysvětluje na obrazech. Replika s renovací nemá zhola nic společného! Replika je zcela nový výrobek podle starého původního návrhu! Ocenil bych, kdyby si autor, než zveřejní nějaký "názor" alespoň zjistil význam slov, jimiž se zde snaží ostatní čtenáře "fundovaně" ohromit!

agent_guru (1) napsal 17.01.2015 v 02:43+1

Nu, ačkoli oceňuji určitě velikou práci s "renovací", nemohu se ubránit pocitu, že doba má zase své představy o "renovacích", které se mění podle počasí, zvyků či návyků či podle toho, co je právě "in". Mám jeden dotaz k zamyšlení: myslíte si, že motocykl v době svého "stvoření" byl prodáván právě v tomto stavu? Ne, nebyl. A proto se mi vůbec nelíbí, když z tak nádherných strojů nakonec děláme něco zcela jiného, než byly. Připadá mi to stejně pokrytecké, jako fakt, že kupříkladu původní lak už na motocyklu není a nikdy nebud. Souhlasím, není to technicky možné. S tím jsme schopni se tak nějak smířit. Mnohem více oceňuji, když si se strojem opravdu někdo pohraje a uvede ho do opravdu dobového stavu jak je to jen možné. "Dobový stav" jednadvacátého století mne tak nějak nebere a nikdy nebral. Nemohu tedy narozdíl od většiny tleskat, protože dle mého "zvrhlého" názoru není moc čemu. Tím rozhodně nepochybuji o práci, která byla stroji věnována, jsem však přesvědčen, že ve většíně byla vynaložena tak nějak marně, aby se něco zalíbilo "moderní době" a náladě ve společnosti. Můžete mne sice za tento můj názor klidně ukamenovat, ale nezměníte ho. A domnívám se, že zdaleka nebudu s tímto názorem osamocený, jenom si spousta lidí netroufne jej prezentovat. Stejně tak hrubě nesouhlasím s renovacemi typu "čím více chromu, tím více retro či in či dobové". Ne, na stroj patří to, co na něm bylo v době jeho vzniku, byť se za léta technologie a i materiály změnily natolik, že je již v původní modifikaci nelze vždy použít. To jsem schopen pochopit i prominout. Ale to nebyllo možné ani v případě tohoto rádoby retra. A poznámky o "joudovi" bych ponechal raději stranou zcela. Pro mne je "joudou" i tento rádoby "odborník" na renovace, jen nevím, kdo z nich je "větší..."

Anti (390) napsal 31.12.2014 v 06:30

Pro mě jediná správná cesta stříknout do fabrickýho stavu a pak "ojezdit".Nicméně,sto lidí,sto chutí...

yohny (0) napsal 24.12.2014 v 11:04

pěkně napsané ale hlavně dobře opravené je to lepší než naka leštěnka a já sam leštěnky neuznávam ale to je každeho vjec, sem rad když vydím takto postavenou motorku od základu neuvjeřitelná krása čim výc lidí bude tento styl uznavat tím líp

Wčelař (0) napsal 11.11.2014 v 00:15

článek je boží,manželka je krásná a chytrá,ví že nutně ten další krám ke spokojenosti domu potřebujeme. Pro kritiky: myslím,že udělat patinu je daleko složitější,než udělat totální renovaci.O ceně se nedá mluvit.Pán si to dělal pro sebe.Zkuste si to nechat udělat na zakázku!!! Kejvačky a péráci zrenovovaný do stavu v kterém ani nevyjeli z fabriky se mi nelíbí.To se hodí do haly veřejného domu,ne na silnici.Solvayovy lomy jsou super.Taky tam jezdim

ddemo (12) napsal 31.10.2014 v 09:44-4+4

"Ovšem před válkou se na kvalitní provedení zatraceně hledělo! "...versus
"Barva se nám trochu krabatí, dělá „koženku“, snad by šla s přimhouřením obou očí prohlásit za letitou. Lépe to stejně neumím"
Patina je patinou ked je povodna... lepit hrdzu a oskrabavat amatersky polozenu farbu je scestne ...!! AK by boli vsetky veterany tako dopizlane, chodili by sme sa pozerat na stare vraky a nie na povodne krasne auta a motorky. Z celeho clanku na mna posobi velmi silno: "hlavne at je to levny"... a uz vobec nechapem "vozenie" sa po kyvackach, perakoch a priam az urazlive pisanie o panu "Joudovi"... sory ale pre mna je autor clanku maxi Jouda II...

Turista (20) napsal 31.10.2014 v 08:59

Krásné a odborné počtení

Dolin (19) napsal 29.10.2014 v 21:58+1

Hezky napsané. Trošku na mě vane nagativní postoj ke kývačkám a pérákům

//www.dolin.estranky.cz/img/original/25201/sobesice-2014-139.jpg

//www.dolin.estranky.cz/img/original/25202/sobesice-2014-143.jpg

//www.dolin.estranky.cz/img/original/25203/sobesice-2014-145.jpg

Genx (1) napsal 29.10.2014 v 18:41

Článek má duši. Nejvíc mě asi bavila detektivní část o potkaném motoru, jedním slovem krása. Piš víc, je to dobrý.

Kostelník (58) napsal 29.10.2014 v 11:36

Mistře! Krása! Na ní musí být i cesta do práce neskutečná romantika

mongol_ (128) napsal 29.10.2014 v 10:22+1

nádhera, mám doma asi deset veteránů, ale tenhle level je pro mne ještě hodně daleko, chce to totiž mít nejen hodně odpozorováno, ale i cit pro výtvarné umění a jasnou představu, co ten konkrétní kus veterána potřebuje

DOMINATOR (1260) napsal 29.10.2014 v 09:03

rooomish (0) napsal 28.10.2014 v 22:55

Škoda, že jsem u toho nemohl být. Tohle bych chtěl taky umět . Krásná práce!

Juro77 (0) napsal 28.10.2014 v 20:45

krasna praca a pristup k dielu.Tiez sa priklanam k patine alebo povodnemu stavu co najblizsie.Mame doma stary traktor po dedovi je v povodnom stave osuchany a krasne zostarnuty. Velakrat si len tak sadnem k nemu ;ako krasne vonia unikajucou naftou a olejom ; pre mna je to vona detstva a krasnych spomienok. Za mna mas 10 bodov.

robert-fiskandl (8) napsal 28.10.2014 v 20:38

Krásná práce

zajimavej odkaz //www.xsdreams.de/

marafzs600 (98) napsal 28.10.2014 v 19:36+1

renovace nebo restaurování, proč to řešit, každý si to dělá pro radost a jak se mu to líbí, za mě palec nahoru

mirekhooper07 (65) napsal 28.10.2014 v 19:32

Pěkný čtivý článek včetně obrazové dokumentace.

bromep (8) napsal 28.10.2014 v 18:22-2+1

Supr práce, přesně dle mého gusta. Veterán je technická památka a tak se k němu má přistupovat. Nerenovovat, restaurovat! Renovovat do replik (nová barva a chromy jsou repliky) umí každý. Toto není renovace (pro ty, kterým se tento "způsob renovace" nezamlouvá)! A to je dobře

Viper54 (0) napsal 28.10.2014 v 17:58

Nádhera ,krásný počteníčko ,ale jak je to s tím sejtkem jsem se nedozvěděl

Šotek (96) napsal 28.10.2014 v 17:40+1

udělal sis to podle sebe, navíc jsi uvedl do provozu hromadu železa v krabicích a nemáš to na vystavování v obýváku, ale na ježdění
oblečení vás obou hodnotím také velmi kladně, někteří borci mají sice také pěkné stroje, ale v keckách nike, šusťákový bundě od čongů a integrálce to jaksi není ono
ať dělá radost mašina i manželka

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist