RTM 350: Nejsilnější a nejrychlejší závodní 350 všech dob
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Kyoichi Nakamura | Zveřejněno: 22.11.2019 | Zobrazeno: 24 688x
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Kyoichi Nakamura | Zveřejněno: 22.11.2019 | Zobrazeno: 24 688x
Ty Jawy 350 typ 673 byly dle literatury vyrobeny 3 kompletní + 2 motory se zvětšeným vrtáním pro třídu 500.
Jedna je v Národním technickém muzeu v Praze ( údajně Ivyho ), tu jsem viděl,
kde ostatní dvě by mě docela zajímalo.
Rovněž, jestli někdo vyrobil nějakou nebo nějaké repliky jako byly vyrobeny Pudilovy čtyřválce ČZ.
10 reakcí
A to ta 350 H4 Jawa je "někde v Hořicích, Jawkářu ?
Ty "modelářský" 2T motory se opravdu vyrábí zde v "mém" Brně !
1 reakce
Také si přihřeji polívčičku a pochlubím se cizím peřím.
1 reakce
Přidám několik dnešních *Brno-made* dvoutaktů od MVVS s.r.o
*************************************************************************
3 reakce
Pěkné čtení. Díky
Na motocykloch sme sa do socializmu nedostali, lebo RVHP bolo proti...
2 reakce
Jawa 350 V4 / RTM 350 H4
**********************************
1 reakce
JAWA 350 V4 letos v akci!
Anglán přivezl dvě a obě jezdil. Nedělal z toho žádný ultramega majetek, ale stroj z minulosti, který je zážitkem pro radost pojezdit!
A tak to má být!
Jawa 350 V4 / RTM 350 V4 (ale spíš t.zv. H4 á-la RG 500 )
*******************************************************************
No ano, to bola iná hudba, tie časy...
1 reakce
o "urovni" pretekania v tych casoch si nieco mozme domysliet aj z foto kde ma hen ten Perugini zalepene koleno lepiacou paskou na koberce... 2t forever...
2 reakce
Co k tomuto článku dodat , určitě velká paráda , a v dnešní době slza v oku.....
Nádhera...já 2takty miluju...a závodní motorka u mne bude vždy jen 2taktni....tohle číst je pastva pro duši... Diky
1 reakce
…, v letech 1996-1998 v 26 letech jsem měl jako první japonskou motorku po naší Jawě 350 a MZ 251 a to Yamahu RD 350, a bylo to perfektní svezení !!!, jezdil jsem s ní po okruhu 300 ZGH a dodnes na ni vzpomínám jen v tom nejlepším , pápla si tenkrát při sportovní jízdě 10 litrů Superu, ale jízdní zážitek perfektní...
1 reakce
Ďalšia perla. Tie články sú balzam na dušu
Len sa divím, že taký špičkový novinár akým Alan je, pri výčte Ringhiniho diel nejak zabudol na dvojvalcovú šupatkovu 350-ku Ringini-Bimota.
Tyhle články miluju tahle motorka jak kdyby 4 válcové jawě z oka vypadla. Vlastně všechny naše 4V byli 350 , to znamená že je nezaslapli komunisti , ale i samotný pravidla. Ale je jasný že 420ka byla v zaslapana.
Děkuji za článek, opět pěkné počtení. Pouze bych si dovolil poopravit chybu v počtu výfukových kanálů. Nejsou dva, ale jeden se dvěma postranními kanálky. Je to patrné z fotografie. Ten kdo se zabývá 2T, tak určitě ví o čem je řeč.
Bylo by možné k těmto přeloženým článkům dát i odkaz na originál?
1 reakce
Proč? Nevěříš překladu Jana Rameše, který dělá motonovinářinu 15 let.? Máme tyto články přímo od Alana přes jeho email a ftp. Já platím za články jak Alanovi, tak i za překlad Honzisovi. Originál možná bude na jiném zahraničním webu se kterým Alan spolupracuje. Odkaz ale nevím. Díky.
Dle MOTORCYCLESPECIFICATIONS :
I mezi sériově vyráběnými motocykly kategorie do 350 ccm byla v té
krásné a neopakovatelné době královnou, samozřejmě dvoutaktní ,
celokapotovaná RD350R / 1990-2 , 60+ PS .
1 reakce
Motorka i článek