husqvarna_svartpilen_801_2




Před 20 lety zemřel Claude Fior, motocyklový mušketýr ze země d'Artagnana. Jeho přední zavěšení používá dodnes BMW

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
milonovo (48) napsal 19.07.2021 v 17:29

Vždycky mě baví číst o těhle bláznech, kterejm nikdo neřekl, že něco nejde a oni to udělali, někteří dokonce navzdory tomu, že jim to někdo řekl... Super čtení.

Targus (429) napsal 18.07.2021 v 19:27

Projel jsem si fotky dvakrát.
Jednou "jen tak", podruhé s tím, že jsem si pořádně prohlídl rámy focených motorek.
Při osmé fotce mne už rozbolely ruce.
Výrobní náklady katastrofálně vysoké kvůli kompletně ruční práci a minimu použitelnosti standardních polotovarů při výrobě vidlic, zejména té přední.
Nedivím se, že pana Fiora vypakovali i Japonci. Použitelnost jeho myšlenky v sériové produkci té doby byla nula nula nic. A nenalhávejme si, že Japonci nectili ekonomická hlediska i při vrcholných závodech, resp. ekonomický průmět vyzkoušených inovací do sériové výroby.
Bylo - li to na škodu, či nikoli, můžeme opět pouze polemizovat. Postačí pouze konfrontovat se vzpomenutým řešením přední vidle na sériových BMW, jejichž cena (nových motorek, nikoli ojetin) je pro většinu populace v Čechistánu z říše nenaplnitelných snů...

Targus (429) napsal 18.07.2021 v 19:07+1

LAJWEC
Hmm, kdybych nečetl tento článek, možná bych dokonce i věřil tomu, že za všecko špatné můžou komunisti.
V článku je ale poměrně dosti jasně sděleno čtenáři, který umí nejen poznávat písmenka, nýbrž i pochopit smysl slov a vět, že si s Claudem Fiorem vytíral pozadí doslova kde kdo.
Můžeme pochopitelně vést dlouhou polemiku, zda to bylo z důvodů ekonomických, anebo politických, či ještě nějakých jiných. Faktem ovšem zůstává, že mu nebylo umožněno prorazit.
Západní i dálně východní soudruzi asi dobře věděli, proč tak činí...

Ano, souhlasím, člověku je z toho smutno...

LAJWEC (380) napsal 18.07.2021 v 16:07+2

To byla ještě zlatá doba opravdových závodních motorek ryzí mechaniky a lidského logického přemýšlení a umění manuální zručnosti. I u nás bylo dost takových konstruktérů,ale bohužel soudruzi komouši jim nedali možnost vyniknout za hranicemi ČR a bohužel ani ne moc u nás "na našem písku".
Jsem moc rád,že jsem tuto dobu zažil a částečně prožil.
Možná by redakce Motorkářů se mohla zaměřit na tyto naše konstruktéry,mechaniky a závodníky SZM dokud ještě žijí a mají co říct a osvětlit historii. Myslím si,že by to bylo pro hodně zdejších fandů zajímavější než různé postřehy z ciziny-světa.
Tím samozřejmě nechci nijak snižovat články ze světa natož Alana C. S Alanem jsem měl tu čest strávit závodní víkend když jezdil Supermona Ducnou jako "nosič vody". Jeho články jsou mému srdci samozřejmě nejbližší,protože kombinace závodník-novinář je nejlepší kombinace. To samo dokazují i kluci zde z Motorkářů. Dík za perfektní články Petr.

Frankie (731) napsal 18.07.2021 v 13:26

Výborný čtení !

cechradovan (53) napsal 18.07.2021 v 07:45

..takových je málo..

Dan66 (74) napsal 17.07.2021 v 23:54

Při čtení tohoto článku jsem úplně cítil tu energii výjimečného muže.

Honza-K (830) napsal 17.07.2021 v 19:45+3

Tohle musel byt velkej frajer!

PRESLY (340) napsal 17.07.2021 v 17:35

...., muselo to být náročné na finance a přesnost výroby oproti klasickým vidlicím, aby se to prosadilo do sériové výroby......, ale Japoncům vytřel zrak !

hansdorf (199) napsal 17.07.2021 v 17:07+6

Skvělý článek o skvělém muži.

deluxa (347) napsal 17.07.2021 v 14:04

"Podle mě jediným důvodem, proč motorky používají teleskopické vidlice, je fakt, že motorkáři jsou strašně konzervativní a ze všech nejvíc závodníci – nevěří ničemu, co je nové a vypadá jinak".....celkom ma to pobavilo




TOPlist