Před 20 lety zemřel Claude Fior, motocyklový mušketýr ze země d'Artagnana. Jeho přední zavěšení používá dodnes BMW
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: archiv autora | Zveřejněno: 17.7.2021 | Zobrazeno: 9 643x
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: archiv autora | Zveřejněno: 17.7.2021 | Zobrazeno: 9 643x
Vždycky mě baví číst o těhle bláznech, kterejm nikdo neřekl, že něco nejde a oni to udělali, někteří dokonce navzdory tomu, že jim to někdo řekl... Super čtení.
Projel jsem si fotky dvakrát.
Jednou "jen tak", podruhé s tím, že jsem si pořádně prohlídl rámy focených motorek.
Při osmé fotce mne už rozbolely ruce.
Výrobní náklady katastrofálně vysoké kvůli kompletně ruční práci a minimu použitelnosti standardních polotovarů při výrobě vidlic, zejména té přední.
Nedivím se, že pana Fiora vypakovali i Japonci. Použitelnost jeho myšlenky v sériové produkci té doby byla nula nula nic. A nenalhávejme si, že Japonci nectili ekonomická hlediska i při vrcholných závodech, resp. ekonomický průmět vyzkoušených inovací do sériové výroby.
Bylo - li to na škodu, či nikoli, můžeme opět pouze polemizovat. Postačí pouze konfrontovat se vzpomenutým řešením přední vidle na sériových BMW, jejichž cena (nových motorek, nikoli ojetin) je pro většinu populace v Čechistánu z říše nenaplnitelných snů...
1 reakce
LAJWEC
Hmm, kdybych nečetl tento článek, možná bych dokonce i věřil tomu, že za všecko špatné můžou komunisti.
V článku je ale poměrně dosti jasně sděleno čtenáři, který umí nejen poznávat písmenka, nýbrž i pochopit smysl slov a vět, že si s Claudem Fiorem vytíral pozadí doslova kde kdo.
Můžeme pochopitelně vést dlouhou polemiku, zda to bylo z důvodů ekonomických, anebo politických, či ještě nějakých jiných. Faktem ovšem zůstává, že mu nebylo umožněno prorazit.
Západní i dálně východní soudruzi asi dobře věděli, proč tak činí...
Ano, souhlasím, člověku je z toho smutno...
2 reakce
To byla ještě zlatá doba opravdových závodních motorek ryzí mechaniky a lidského logického přemýšlení a umění manuální zručnosti. I u nás bylo dost takových konstruktérů,ale bohužel soudruzi komouši jim nedali možnost vyniknout za hranicemi ČR a bohužel ani ne moc u nás "na našem písku".
Jsem moc rád,že jsem tuto dobu zažil a částečně prožil.
Možná by redakce Motorkářů se mohla zaměřit na tyto naše konstruktéry,mechaniky a závodníky SZM dokud ještě žijí a mají co říct a osvětlit historii. Myslím si,že by to bylo pro hodně zdejších fandů zajímavější než různé postřehy z ciziny-světa.
Tím samozřejmě nechci nijak snižovat články ze světa natož Alana C. S Alanem jsem měl tu čest strávit závodní víkend když jezdil Supermona Ducnou jako "nosič vody". Jeho články jsou mému srdci samozřejmě nejbližší,protože kombinace závodník-novinář je nejlepší kombinace. To samo dokazují i kluci zde z Motorkářů. Dík za perfektní články Petr.
Výborný čtení !
..takových je málo..
Při čtení tohoto článku jsem úplně cítil tu energii výjimečného muže.
Tohle musel byt velkej frajer!
...., muselo to být náročné na finance a přesnost výroby oproti klasickým vidlicím, aby se to prosadilo do sériové výroby......, ale Japoncům vytřel zrak !
Skvělý článek o skvělém muži.
1 reakce
"Podle mě jediným důvodem, proč motorky používají teleskopické vidlice, je fakt, že motorkáři jsou strašně konzervativní a ze všech nejvíc závodníci – nevěří ničemu, co je nové a vypadá jinak".....celkom ma to pobavilo
2 reakce