Neander 1400 Turbodiesel: Spousta síly za tři litry nafty
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Kyoichi Nakamura | Zveřejněno: 2.7.2021 | Zobrazeno: 20 022x
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Kyoichi Nakamura | Zveřejněno: 2.7.2021 | Zobrazeno: 20 022x
Parádní práce konstrukčního týmu.
Je ovšem jasné, že to nemá šanci na komerční využití, protože cena.
Jakým jazykem je to napsaný?
Četl jsem o tom když to vznikalo. Tak krásnou a zajímavou technickou koncepci degradovat typem paliva..
Ale NCkáři by tu spotřebu záviděli
1 reakce
Panove. Je to cca 10 let co jsem prodal (blbec, vim) staryho holdra, malotraktor z cca 30-40 let a to byl jednovalec 600cm, nafta, DVOUTAKT! A vcil mudrujte...
mě se to libi. technika i design.
dokonce pamatuju clanek kdyz s tim tehda pred lety prisli. do dneska jsem zil v tom, ze se to normalne vyrabi (vyrabelo).
Spolehlivost a čistější emise... Dál jsem už nečet....
4 reakce
Dokážu pochopit, když se petrolhead pohoršuje nad motorkou na elektřinu.
Ale nafta patří akorát do bagru, všechno ostatní včetně dodávky má jezdit na benzín...
Je to mimo zbožštění všech super točících motorů a jekot motoru milujících motorkářů. Mně jako eNCéčkáře tenhle motor nadchnul. Nejsem příznivcem kvílících motorů.
Prostě jedna z možností vývoje a technických lahůdek. Škoda, že se komerčně nechytila (ale jasný je proč). Díky za článek, skvělej!
A tak na tom bych se rád svezl!
Shodou životních a pracovních okolností jsem měl možnost podílet se na evoluci a aplikaci tohoto motoru (dvouválec o objemu 800ccm) pro lodní motory (neander shark). Zajímavostí je že část týmu, který na tomto motoru pracoval, přešla z vývoje motocyklů Horex. Hlavní inženýr zodpovědný za vývoj a aplikaci byla další legenda motosportu-superbiků, Rupiho konkurent, Harry Kleinmann.
Paráda a moc zajímavé počteníčko diky
Já bych na klidné cestování naftaka v masine klidně bral. Ty hodnoty jsou parádní. Hlavně ten kroutak vs spotřeba
Bomba článek i motorka ! S elektrikou tomuhle bude konec ! Móóóóc velká škoda !
Jak vidno , Alan s Honzisem mají smysl pro každou *srandu* ...
Všechny jsou hódně *čtivý* a tak získají tak pěkný reakce jako od mr.Hony
Dodám , že hodně zdejších ""komentátorů"" může Honymu závidět jeho partu
*sedlající* převážně starší ročníky bajků a píší o nich způsobem, kterej mně,
kamenožrouta, vždycky dokáže potěšit - např. :
***Ikona, legenda, pramáti všech muscle naked biků! / Splněný sen, dokonalý lék
na krizi středního věku...znám všechny plusy a hlavně minusy, ale srdci neporučíš /
Hlavně jsem to chtel ve zdraví dotáhnout domu,protože je prosinec a venku jen
2 stupně, tak na nějaké jančení není chut.Ale táhne to jak prase. / Po zběsilostech
na závodních okruzích přichází na řadu trošku relaxu. (atd.) ***
Moc zajímavá technika
Díky moc za článek
Zdravim,
Opet pekny clanek, takze vhazuji penize do virtualniho prasatka. Rad bych Alana pozadal o clanek zde zminovane Ducati supermono. Videl jsem ji v Ducati muzeu a urcite bych si zkusenosti s moto rad precetl.
Diky
Konečně zase test nějakýho řádnýho úletu!
Diky za něj.
175 Nm při 2600 ot/min. z objemu 1430 ccm je u motocyklů parádní údaj i v dnešní době.
Díky za další zajímavý článek.