husqvarna_svartpilen_801_2




Morbidelli 850 V8: Smutný příběh motorky, která mohla změnit dějiny

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Jenislav (8) napsal 11.05.2020 v 21:48

Nádherná mašina.To je ještě ta správná Itálie.

JA-NE (768) napsal 11.05.2020 v 16:23+1

pre toto mam rad talianske stroje a nielen motorky. ten pristup.. podme a urobme to inak.
Dik za super clanok.

Kitko (-2) napsal 11.05.2020 v 09:24

"Motorka, ... , je italská skrz naskrz"

No ved prave...

Kamikadze-Ace (3351) napsal 10.05.2020 v 20:15

Te motor musel dát konstrukčně i výrobně dost práce

jako obvykle článek

papiboy (1259) napsal 10.05.2020 v 20:03

Ivane , ja som myslel nejaké vyjadrenie konkrétne k tomu 6valcovému dvojtaktu, taký príspevok tam nebol, resp není ani teraz.
A o 16:06 som tam od teba nenašiel nič.

Ale to celé som myslel dnes ráno skôr žartom, tam v tej téme sa totiž nepatrilo nijak žartovať.
Asi ani tu.
Ak sa to niekoho z vás dotklo, ospravedlňujem sa.

IvanDvoutakťák (5061) napsal 10.05.2020 v 13:14+1

Zemřel Giancarlo Morbidelli, do aukce jde přes 200 motocyklů z jeho obrovské sbírky.
Zveřejněno: 22.2.2020
rsjawkar (18) napsal 24.02.2020 v 09:59
**********************************************
Hezký článek o smutných věcech. Tentokrát se rozplývat nad zlatou érou GP nebudu. Čest památce G. Morbidelliho.
ReagovatNahlásitSouhlas Nesouhlas
__________________________________________________________

Zemřel Giancarlo Morbidelli, do aukce jde přes 200 motocyklů z jeho obrovské sbírky.
Zveřejněno: 22.2.2020
Marek71 (10) napsal 22.02.2020 v 09:53+4
Díky za každý takový článek o jednostopé historii. Moc pěkně napsané.
ReagovatNahlásitSouhlas Nesouhlas
LuKa6 - 29.02.2020 14:38
ivano - 22.02.2020 19:26
Petr7474 - 22.02.2020 16:43
IvanDvoutakťák - 22.02.2020 16:06
****************************************

papiboy (1259) napsal 10.05.2020 v 08:46

Zedsdead , zanietenci zo starých čias cítili potrebu realizovať svoje nápady skôr, ako by urobili nejaký rozpočet ohľadom návratnosti investícií a o marketingovom pláne často ani nevedeli, či sa to je alebo pije... Platili úspechy v závodoch, nie kecy.

Jasné, že prehnaná odvaha často viedla ku krachu, vedie to ku krachu väčšinou aj dnes, ale o technický pokrok sa pričinili títo ľudia stonásobne viac, ako dnešní čínski kopírovači a ich ovládajúci globalizátori, ekonómovia a marketingoví mágovia.

Cathcart aj v sem pridanom staršom článku ( oznamujúcom smrť Morbidelliho ) uvádza, že Morbidelli pracoval aj na motore V12 (je tam aj foto), teda v myšlienkach bol o hodne ďalej, ako jeho 850 V8 ...

V spomínanom článku sú napr. aj fotky Morbidelliho dvojtaktných motorov V6 pre vozy F2, IvanDvoutakťák a rsjawkar ma aj sklamali, že nedali tam k tým 2T-motorom žiadny koment...

Zedsdead (293) napsal 09.05.2020 v 22:10

Management noveho majitele spravne vyhodnotil, ze projekt je pouze dira na penize firmy. Rozmar puvodniho majitele. Pan spise mel jit cestou mensiho odporu a nelpet na homologaci. Udelat par masin pro sebe a zname a v pripade plneho supliku objednavek a penez predem teprve resit nejakou serii a homologaci.

Tak jako tak by se prodalo v nejlepsim par set kusu.

Podobnych pokusu i u aut uz byly tucty.

Jinak opticky se mi moto nelibi v zadne verzi. Ale kazdopadne dik za zajimave cteni.


bruttopyr (396) napsal 09.05.2020 v 21:21

Přestože ten předek je divný, škoda, že to nepřešlo do série...
Design je to jedinečný a čistý, to se musí nechat!
A ta V8!
V Motocyklu byla někdy v 90- letech uveřejněna zkrácená verze testu - stručná a ne moc říkající, tohle je lepší!
Díky Honzisovi za překlad!

papiboy (1259) napsal 09.05.2020 v 20:54

honza.tar - nie úplne ťa chápem.

... "u tak dlouhého motoru nejde napříč zabudovat" ...

A prečo by to nešlo? Konstrukčne sú tie styri valce len o chlp širšie, ako radový štvorvalec s 425 ccm - a priečne sa zabudovali aj radové šesťvalce o hodne vyšších objemov (Honda, Kawasaki, BMW, Benelli...).

Že komplet pohonná jednotka aj napriek následného pozdĺžneho usporiadania dvojlamelovej spojky, päťstupňovej prevodovky a kardanu je bravúrne zvládnutá, svedčí o tom celkom normálny rozvor 1460 mm.

Pri uložení motoru priečne by mohol byť rozvor dokonca aj kratší, prevodovka by totiž mohla byť paralelne s motorom a s hriadeľmi nad sebou, sekundár by reťazou a spojka ani kardanový kĺb by potom nepredlžovali stavbu...

Klopný moment od klukovky je tu podla Cathcarta takmer nepostrehnuteľný, ostatne aj na jeho čiastočné eliminovanie je už vymyslených pár finesov, každá drobnosť sa tu ráta, ako napr. opačný smer otáčania alternátoru a tak...

No a kardan k diaľkovým turistom jednoducho patrí a dnes už aj jeho negatíva sú celkom úspešne redukované (Guzzi CARC, BMW Paralever...).

Prečo by boli pozdĺžne uložené motory len pre fajnšmekrov?
To ako BMW, Guzziny, ale aj Honda Pan European, Gold Wing alebo aj stará "fekálpumpa" CX, americký Motus... O pravekých Zündappoch alebo Excelsioroch (atd-atd) ani nehovoriac...

Ale toto Morbidelli je pre fajnšmekrov, to je fakt.

honza.tar (15) napsal 09.05.2020 v 19:56

Uložení motocylkového motoru napřič je lepší než u motoru podél, už jen protože setervačné síly klikového hřídele
Ale u tak dlouhého motoru nejde napříč zabudovat
Jsou to stroje pro fajnšmekry .
Pro mě je to jen demonstrace tech. možností Žádnou praktickou funkci to nemá .

( Není problém to bezhlavě rozjet, ale ukočírovat ten výkon a váhu To je umění ).

Stále se nacházejí jedinci kteří Viceválcové motory do motocyklu zabudovávají
https://www.youtube.com/results?search_query=Big+Engines+Motorcycles+

Docela mě překvalilo kolik lidí zabudovává naftové motory do jedné stopy
https://www.youtube.com/results?search_query=+motorcycle+diesel

Vlk86 (7) napsal 09.05.2020 v 18:09

Redakce Motorkari.cz, děkuji za vyslyšení mého přání o jizdni test této motorky
Kdyby jste náhodou nevěděli co dalšího a našli v archivu autora první jeho jízdní test MV Agusta F4 nebo Brutale tak mi uděláte radost. Joo a kdyby se to málo četlo tak ja si to přečtu klidně několikrát

XJ500 (26) napsal 09.05.2020 v 12:11

Nádhera.
Ten Motus mu nesahá ani po kotníky.

afro-r1 (513) napsal 09.05.2020 v 10:47

Hezke konstrukcni cviceni. Prodejne ale slaby potencial - o podobny Motus take neni buhvijaka shanka.

rogih (994) napsal 09.05.2020 v 09:32+3

Paráda. Chybí jen zvuk motoru.

vojtechposmourny (300) napsal 09.05.2020 v 08:55

Nádhera. A víc se mi to líbí v kabátku od Pininfariny

Hog (11) napsal 09.05.2020 v 08:20+7

No prostě, byla by to p a r á d a i dnes !
Ale v dnešní "globalizované době" se blíží doba, kdy se motorky budou lišit pouze "štítky" na nádrži !!
A o "elektru " odmítám vůbec diskutovat .




TOPlist