Laverda V6: Raketa, co zhasla při startu
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Kyoichi Nakamura, archiv AC | Zveřejněno: - | Zobrazeno: 21 545x
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Kyoichi Nakamura, archiv AC | Zveřejněno: - | Zobrazeno: 21 545x
Na problematiku motocyklů neznám lepšího autora článků/závodníka, než je Cathcart a věřit mu i v tomto článku můžete každé slovo. Snad jen Nico Cereghini, který ale není až takový technik o ní může povyprávět víc, neb na té "6" ten závod o zlatou salátovou mísu v r. 78 jel..
Motor je kapitola sama o sobě, ale jízdní vlastnost jsou velmi blízko ostatním Laverdám toho období, neb nezapřou ani komponenty "ciclistica italiana" a už vůbec ne rukopis konstruktéra Luciana Zena...
Já jsem kdysi, za špatně skryté závisti pár navoněných skopčáků, na tom vskutku famózním stroji dostal možnost se svézt pár koleček okolo nové fabriky v Breganze, která už je dnes zbouraná a zbyla z ní jen původní administrativní budova, o které ani už nevím, ke které to firmě dnes patří...Ale to místo, ta ulice, kde je dílna nejlepšího restaurátora Laverd Riccarda Ora, se dnes nazývá "Via Laverda"...
Co popisuje Cathcart můžu jen potvrdit a přiznat se k tomu, že o té věci, o tom motocyklu se mi pak i občas zdávalo a že jsem z ní měl asi takové dojmy, jako když jsem se někdy v r. 1979 po několikaletém sžívání s Nortonem ES2 poprvé svezl na tříválci 1000, který se pak stal mým a zůstal dodnes...To nebyl jiný kontinent, to byla rovnou jiná planeta...
Nádhera, to technický řešení, prostě paráda...
Moc pěkná vzpomínka na vyjímečný stroj.Hezké fotky i technické popisy vývoje a jeho problémů tohoto motoru i celého motocyklu,který je nádherný skvost...
Cathcart ma pěkný články, ale uhel válců 90° u V6ky rozhodně vyvážení nijak nepomáhá, to se mistr tesař trochu utnul, nebo snad chyba překladu?
Nedavno som mal moznost vypocut a preskumat ju z blizka.. odporucam vsetkym milovnikom takychto zakuskov navstivit Best of Italy race.
Stevane, díky za tu spoustu nejrůznějších fotek na téma Laverda,
protožejsem mezi nimi našel i momentku na níž je Eric Offenstadt,
který v těch krásných "dvoutaktních časech" sedlal i Kawasaki 500 ...
krásný článek!! Díky za něj a více takových
Bobe Snílku , připoměl jsi mně jeden z mých životních zážitků
Když jsem s manželkou v r.1981 byl na GP Jugoslávie na Grobniku u Rijeky
na pozvání Suzuki Heron týmu (Crosby/Mamola), jel se tam taky nějakej
Laverda 1000 Cup a ty cca dvě desítky těchto krásnejch tříválcovejch
"dinosaurů" s laďákama jakobych slyšel dodnes ...
P.S. Pochopitelně nás režim pustil na "západ" (do SFRJ - Socialistické
Federativní Republiky Jugoslávie !), jedině když jsme za ploty Varšavské
smlouvy na ten víkend nechali naše dva synky-školáky ...
no, neni co dodat, perfektni clanek, o motorce nemluve... dalsi kus historie o kterzm sem nemel poneti. tak velkej palec nahoru redkci za ziskani tohodle chlapka, uz se tesim na dalsi :)
Jo, jo - JOTA Laverda a nejen ona vyžadovala přizpůsobení "pana řidiče"
To byly ty úplně jiný časy bajkingu a já jsem to zažil na GT750 Kafáči (Suzuki!)
Yo, yo, Laverda... Velmi nepřizpůsobivý a nedokonalý stroj... Nic nedá zadara, ale když se jezdec přizpůsobí ji, je to svezení s pocitem nečeho prožitého...
Krasna vzpominka na doby, kdy jsme se ptali KOLIK ti to jede a NE ZA KOLIK ti to jede!!!
Super článek Celkově všechny články od Alana Cathcarta mi přijdou tak super napsány, že se člověk úplně vžije do té doby, jak kdyby tam byl také.
moc hezkej kousek techniky
https://youtu.be/weLSBLzoLlw
Laverda je pro mne srdeční záležitostí a vášní..Takže moc díky za skvělý članek,jen bych chtěl informovat,že Laverda slaví příští rok 70-té výročí a na srazu v Breganze bude jistě tento unikát k vidění,jakožto i další zajímave konstrukce motocyklů Laverda Egli,Rob Nort,Segoni a další.Zde odkaz jistě stojí za shlednutí a Česká republika je tam zastoupena jako jedina z vychodoevropských zemí také //laverda-passion.blogspot.com/2011/01/les-speciales.html
V roce 2011 jsem měl tu čest vidět tuhle legendu na dráze F1 ve SPA. Stál jsem vedle ní v boxech, motal se mechaniků "Laverda team Van Dijk" pod nohama a nahlížel ji pod sukni A potom jsem se kochal jejím zvukem na dráze... Jedinečný zážitek . No to jsem v té době ještě zdaleka nevěděl u jak velké rarity stojím Díky za rozšíření mých obzorů
Ďalší super článok! Ďalšia legenda! Už sa teším na ďalšie!!!
A tu máme autenické zábyry z Bol d Or 1978:
https://www.youtube.com/watch?v=Kqsr5mjSMig
ta má zvuk, duši, osobnost !!!
Skvely clanek Zaclo to minuly tyden Ducatkou, dnes Laverda. Doufam, ze to bude pokracovat dal v podobnem duchu
skvělý článek! Díky za něj
, Byl to dobrý tah, začít otiskovat Alanovy články
Úchvatný skvost
Je to nádherný skvost i v naši době.Shlížel jsem k ní s obdivem,už když začínala a to jsem byl mlaďas a ani teď bych se za ni nestyděl,jak vzhledem,tak výkonem. A článek je napsaný uplně super
Díky za super článek ! V dnešní době je taková motorka skoro nepředstavitelná, moc se mi líbí a ten zvuk je prostě
Krásné. Přesně, jak psáno: "konstrukční cvičení". Tehdy byla pořád ještě doba, kdy automobilové a motocyklové závody sloužily k vývoji techniky použitelné v civilu a k představení svého umu veřejnosti.
Pěkný článek https://www.youtube.com/watch?v=nJhn0rzfHJk