Kawasaki H1R: Motorka, která změnila svět Grand Prix
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Kel Edge, archiv | Zveřejněno: 10.7.2020 | Zobrazeno: 11 201x
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Kel Edge, archiv | Zveřejněno: 10.7.2020 | Zobrazeno: 11 201x
Děkuji Honzisovi za článek, moc pěkné počtení. Před padesáti lety se dvoutakty přirozeným technickým vývojem prosadily do GP500. O 32 let později byly direktivním způsobem zrušeny ve prospěch 4T, u kterých byl preventivně zdvojnásoben objem. Smutné... Inu, "pokrok" nezastavíš...
3 reakce
Masakr, nikdo ty Japonci nedržel. Chceš se prosadit, dělaj co umíš. Co jsi uměl , bylo hned vidět, stačilo málo vědět a udělat víc precizně než druhý, už to znamenalo únik dopředu. A když tu dokonalost chtěl mít každý, tak to muselo zas posunout výrobce dopředu. Svobodný konstruktér je vážně radost. Normy a předpisy se napíšou sami, ty nemusí nikdo a nikdy diktovat. Vidím že nás čekají zase dobré časy, nebude to hned, ale když nebudeme muset poslouchat na slovo silnějšího, umíme hodně. Pak přijde doba preciznosti a budeš světová třída, nejhůř součástí světové třídy.
Pěkné čtení,to byly závody,stroje divoké,hůře čitelné,nespoutané....kdo to zažil na vlastnú kožu,šťastný člověk plný dramatických vzpomínek,že Dvoutakťáku Ivane.........))))))))))))))))))))))))
1 reakce
Paráda. Tyhle výlety do minulosti mě hrozně baví.
Díky.
Závodění tenkrát musel být dobrý masochismus.Super článek jako op-vykle Alan nikdy Nezklame.
1 reakce
Díky za pěkný výlet do pravěku. Spoustu věcí z článku jsem vůbec netušil a to pamatuju Šemíka jako hříbě.
1 reakce
Další edukativní počin Alan - Honzis *twins*
Navíc opět o dvoutaktech , díky
Jen zopakuju, že japonci byli na tom začátku 70.let všeobecně "chabrus" přes šáska
a následkem tak byla pro tvůrce(!) dvoutaktních motorů-dinosaurů 750 (Kawasaki a
Suzuki, která tehdy ještě vyráběla výhradně dvoutakty !) omezená ovladatelnost
za vyšších rychlostí, kvůli které v Anglii vznikla pro Kawu 750 H1 přezdívka
"Widows maker" - výrobce? vdov ...
Nebylo divu, při suché váze přes 190kg, když tlumiče pérování tehdejší technologie
nebyly nijak seřizovatelné a rámy zdaleka ne takové šířky, jaké měly okruhovky (viz
článek) a tak si při zatížení předek(kolo s vidlicí) dělal s hlavou řízení "co chtěl"
Na sériovce Kawě H1 to nebylo o nic jiné než na Suzi GT750 ...
*************************************************************************
2 reakce