husqvarna_svartpilen_801_2




Jedna sezóna a dost. Před 30 lety vznikla unikátní Gilera CX 125

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
sanike (0) napsal 11.02.2023 v 21:58

Čaute.
Je tu prosím niekto kto mal túto moto rozobratu a podarilo sa mu ju spojazdniť? Ak áno ozvi sa mi. Dakujem

KawasakiKXF250 (0) napsal 06.12.2021 v 21:59

Krásné čtení, podařilo se mi ještě zachránit pár modelů a určitě bych chtěl časem přidat do mé menší sbírky GFR a SPčko. Vlastním CX125, KZ 125, KK 125, RC600, RX200, RX 125. Tak mě článek zajímá a je super!

zolik. (35) napsal 29.11.2021 v 10:16+1

Luciano Marabese byl patrně nejšikovnější italský designér posledních tří dekád, který by zde zasloužil samostatný článek. Pokud někdo uměl skloubit italský šarm a smysl pro detail v soutěži s japonskou precizností a nadčasovostí, byl to asi nejvíc právě on. Např. Aprilia Futura - zvětšené a dotažené VFR RC 36. V11ka - od první chvíle absolutně autentická a nadčasová mašina i se starým motorem (který nám některým dnes trochu chybí). Žádný minibike jako 916ka, neřkuli zbytek japončíků snad vyjma 1100XX a ZX12ky, kde normální chlapi vypadají blbě. Ona ergonomie jeho strojů uvítala v sedle i piloty vyššího vzrůstu a do značné míry udělal zejména pro motocykly 90.let, co nikdo v Evropě ani Japonsku. Nejen motorky a skútry jako celek, ale i krásné přístrojové desky, které už dnes vyjma neo/retra ze scény zcela zmizely (díky, Hayabuso, světlá výjimko). Občas mám možnost projet se na novém 14kovém Eldoradu od Galuzziho a nemohu se zbavit dojmu, že kdyby tuto práci zadali studiu Marabese, respektive Lucianovi, bylo by zde i na poměrně dotaženém designu o fousek méně manýrismu... Podle mne to tedy není donekonečna omílaný Tamburini, co udělal nejikoničtější evropské stroje stroje posledních let, ani zmíněný Galuzzi, který ztratil svá léta u Cagivy, ani Terblanche (vyjma nyní sbírkové retro edice), ani Lakic či ten prošedivělý frantík Thierry , co dělá Broughy, ale právě Marabese. Muž, který překonall typicky italskou piaggiovskou a cagiváckou stylistiku o level jinde.

Díky za článek, parádní. Já bych sem dal spíš než velký dvouvál spíš V4ku -ona by díky laufům šla dobře i do nové V100 od MG, říkám si trochu..

0.0.7. (3) napsal 29.11.2021 v 06:48

Trochu mimo téma,ale SP 02 jsem měl v roce 98. Lehká, rychlá.

Heki (401) napsal 28.11.2021 v 21:43-3

Z dnešního pohledu je jasné, že tohle jako byznys muselo selhat. Přestože je to dnes pro nás krásný kus techniky a zajímavý youngtimer, tohle prostě v 16ti řídit nechceš. Tehdy ani teď.

Pokud se teda nejmenuješ Marty McFly a tvoje auto neni DMC DeLorean...

rsjawkar (85) napsal 28.11.2021 v 21:23+1

Děkuji za článek. Tak jako tehdy, i po 30ti letech jsem si cvrkl do trenek. Navíc tato technika v porovnání s dnešními 4T traktůrky 125ccm, působí jako z jiného vesmíru.

Honza-K (830) napsal 28.11.2021 v 10:50+1

Krasna motorka, pohled z bocniho profilu je uzasnej. Italove proste design umi. Treba takova Gilera Saturno 500 je taky nadhera vec….

Codo (354) napsal 28.11.2021 v 00:28+2

Bejvávalo dobře...

Kostros (45) napsal 27.11.2021 v 20:34+3

Krásně napsané, prosím více článků o těchto 125 2T z devadesátých let, mají obrovské kouzlo, které už nikdy nebudou mít současné 125 4T.

bruttopyr (396) napsal 27.11.2021 v 16:07+1

Díky moc za článek!
Taková porce techniky na 125cm3.
Ještě mám někde doma jej? originální italský prospekt...
Před 2 roky byla jedna na prodej v Německu za 4500Eur. No, zvažoval jsem koupi, zvažoval...

vojtechposmourny (305) napsal 27.11.2021 v 15:51+1

Boží, tohle se mi líbí.
Díky moc za fajn čtení.

Piki (61) napsal 27.11.2021 v 15:01+1

Moc pěkný

1Maestro1 (1) napsal 27.11.2021 v 12:50+1

Já stále mám gileru gfr 125.
Vždy vzbuzovala pozornost. Kam se na tyhle bzuky hrabalo mito nebo Japonci ?

afro-r1 (513) napsal 27.11.2021 v 12:35+1

Ve vrsku trochu slabsi - 29,3k
A pak se dnes koukne clovek mezi soucasne stopedadvacitky...

marafzs600 (98) napsal 27.11.2021 v 09:53+1

Díky za ten článek. Krásný vzpomínky, to si pak člověk uvědomí jak je starej, když se na to pamatuje

IvanDvoutakťák (5069) napsal 27.11.2021 v 08:49+1

Opět je *člověku dobře*, že se Alan s Honzisem touto tématikou
nepřetržitě(!) zabývají Jediná kritická poznámka : "nesedí"
mně ta fotka, na které je Alan s CX125 v "jakési" stacionární
pozici našikmo ve stěně klopené zatáčky (nejspíš zůstatku jednoho
z anglických předválečných okruhů, NEBO žeby Monza ?) -
to ta dymanická fotka s obrovským stromem nedaleko Alanova
pravého ramena je jinší *žrádlo* ...
P. S. *Dobrej* je ten kontrast na fotce poslední

Kohlstein (104) napsal 27.11.2021 v 08:45+6

Tuhle Gileru a i její ostatní 125ccm modely (Apache, Nordwest) zabilo třeba i to, že byla avantgardní až moc a v nesprávný čas. Šestnáctiletí se na to dívají jinou optikou, než dospělí. Proto uspělo Mito a Aprilia, že nabídli dokonalé repliky závoďáků a nešetřili na materiálech. Žádné ocelové rámy, žádné lacinější komponenty schované pod kapotu. Dospělým se tyhle věci můžou zdát racionální, ale oni si 125 nekupovali.

PETARDAK (169) napsal 27.11.2021 v 08:38+2

Príma článek ...někdy v roce 93, jsem jednu funglovku, této exotiky dovezl do ČR, prodala se někde kolem Havířova... ani čert neví, kde jí je dnes konec

Rick_James (8) napsal 27.11.2021 v 08:11-3+1

Nikdy nepochopim pridanu hodnotu tych letmo uchytenych kolies,ci vpredu, ci vzadu, ci na motorke alebo bicykli...




TOPlist